Skocz do zawartości

[Opony]26-zamiana standardowe na slickii.


ironman2015

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegoś czasu zacząłem częściej jeździć rowerem górskim,zauważyłem że obecne  opony jakie posiadam są bardzo popękane i stare,Chciałbym Opony górskie wywalić i założyć na ich miejsce slicki z tego względu że bardzo mi zależy na małym oporze toczenia i wysokich prędkościach maksymalnych.Niestety moja waga ciała nie w sprzyja wysokim prędkością maksymalnym bo ważę aż 105 kg dotychczas jeżdziłem na oponach górskich 1.95  gdzie pisało max do 90 kg i ciśnienie  max 4.5 bar więc tutaj w moim przypadku ponad 15 kg więcej niż dopuszczalna norma.Bardzo proszę o radę jakie opony dla Mnie będą dobre ,zależy mi też na tym bym nie musiał się bać że opona może mi wystrzelić bo waże 105 kg,I zależy mi też na niskiej cenie oraz na jak najwęższej oponie.Poniżej podaje wymiary moich kół by łatwiej wam było dopasować opony do moich kół.

Koło przednie 26x rawka to 20mm

koło tylne 26x rawka  to 19 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam, używam i polecam Vittoria Randonneur 1.5 na obręczach 19mm, więc będzie pasować na twoje również.

Opona mało znana w PL (ten sam producent robi Geax) ale na zagranicznych forach zbiera bardzo pozytywne opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuję się pod tym, co napisał nemo2009 odnośnie komfortu jazdy po asfalcie na oponach z dużym balonem, np: Conti RK 2.2", w porównaniu do wąskich gumek.

 

Poparte moim doświadczeniem: dwa lata temu postanowiliśmy z chłopkami wybrać się na rybkę z Poznania do Dziwnowa. Wypad obliczony na 13 godzin ciągłej jazdy, więc logicznym wydawało mi się założenie cienkich gumek. Padło na jakieś slicki Conti w rozmiarze 1,5".  Do tamtego pięknego dnia wszelkie wypady asfaltowe na swoim XC robiłem na RK 2.2" nabitych na ok 4 atm (plus zablokowany amor) i było dobrze. Nie było problemów z utrzymaniem średniej prędkości ok 27-28 km/h na wypadach od 100 do 200km. Ale jak to w życiu - lepsze jest wrogiem dobrego. Nigdy wcześniej nie jeździłem na oponach o takim profilu i szerokość, więc byłem zaskoczony wrażeniami z jazdy. Mniejsze opory toczenia? Tak. Odczuwalny wzrost prędkości? W jakimś stopniu tak, ale był to mój pierwszy i ostatni, jak dotychczas, wypad na takich oponach, więc trudno mi o jakieś porównania i rzetelną odpowiedź. Komfort? Tragedia! Po około 150 km musiałem odblokować amora, bo każda niewielka nierówność na trasie (nie dziury - nierówności!) przyprawiała mnie o drżenie rąk - dosłownie. W pewnym momencie widząc przed sobą  na trasie jakąkolwiek nierówność, albo zwalniałem albo starałem się zwolnić i ją ominąć (i cały czas nie mam na myśli dziur w asfalcie). Opony oczywiście nabite na maxa, tak jak było w specyfikacji.

 

Ciężko było... Ręce, jak to ręce ( i ramiona) - bolały. Ale najbardziej dostał w dupę kręgosłup.

 

Takoż (ergo, więc, itp), moim zdaniem cieniutkie opony w wersji slick pewnie są świetnym narzędziem dla wyczynowców, zawodowców i ambitnych amatorów (stosowane do roweru o odpowiednim profili), ale dla amatora, takiego jak ja, lepiej sprawdziła się opona o ciut większych oporach toczenia (odczuwalnie) ale o większym komforcie w trakcie kilkugodzinnej jazdy.

 

Czy to będzie Conti RK 2.2", czy to odpowiednik innego producenta, to jednak również i ja polecam, ze swojej strony, tego typu rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja jestem za wielką oponą. Dobra, szeroka guma to niebywały komfort względem nabitych kabanosów. Różnica w oporach toczenia niewielka a przyjemność z jazdy o wiele większa. Właśnie dlatego zamiast Kojaków czy innych Detonatorów ja postawiłem na Smart Samy 2.25 mimo tego, że latam prawie wyłącznie po mieście i asfaltach. Latam po schodach, krawężnikach, skaczę, a jak potrzeba to przejeżdżam przez błoto po piasty czy przez wydmy nad morzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyciel tematu nie pyta o Wasze odczucia komfortu z mniejszych rozmiarów i czy bolą Was łapcie tylko o konkretną oponę. Rozumiem, że nie może kupić sobie kolarki bo odpadną mu łapcie i być może się uszkodzi na naszych drogach. Dla waszej wiedzy są na tym świecie osoby pomykające na takich kabanoskach a dodatku na sztywnych stalowych na ten przykład widłach. Żyją i mają się dobrze. 

 

Co do meritum to na swoje obręcze możesz swobodnie zapodać 1,5". O wytrzymałość z powodu wagi się nie ma co martwić. Ładujesz odpowiednie ciśnienie i tyle. Dętki coś poniżej 1,75" ale jak i takie założysz będzie w porządku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ironman2015 najważniejsze to dobrać rodzaj opon do nawierzchni po jakiej się najwięcej jeździ. Rozumiem, że chcesz gładkiego bieżnika bo jeździsz głównie po szosie. Przy twojej wadze wąskie opony szosowe musiałbyś pompować do bardzo wysokich ciśnień, jazda na takich twardzielach jest bardzo niewygodna. Schwalbe ma dla Ciebie alternatywę model Big APPLE, opony o szerokości 2.15` ale z oporami toczenia takimi jak w typowej oponie 1.4`. Dopuszczalne obciążenie opony to jest około 130 kg i można jeździć na ciśnieniu koło 3 Bar, czyli będzie komfortowo. Schwalbe Big Apple Performance ma wkładkę antyprzebiciową z gęstego nylonu i waży koło 700 g, a wersja Green Guard ma zabezpieczenia na poziomie turystycznych Marathonów, ale waży kilogram. Jeśli jeździsz po mieście warto brać lepszą wkładkę antyprzebiciową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę praktycznie tylko po asfalcie,dlatego potrzebuje opony takiej która zapewni mi większa poredkość i mniejszy opór toczenia,Wszyscy piszecie że im węższa opona tym muszę więcej ją popmować,Skoro muszę pompować koło do 4.5 bar minimum to  musze obecne dętki wyżucić bo są stare i nie wytrzymaja takich wysokich cisnień?Więc  jaką dętkę kupić powiedzmy do opony o rozmiarze 1.75 badz 1.5,Moja siostra ma rower szosowy damkę pompowałem jej tylne koło pompką teleskopowa w między czasie sprawdzałem palcami jak twarda jest opona i nagle słyszę bum rozwaliłe dętkę,opona wcale nie była barrdzo twarda a mimio do eksplodowała,rower nowy koła nowe opony nowe i pękła,ciekaw jestem dlaczego,od tamtej pory mam obawy przed pompowaniem koła w góralu do momentu kiedy nie idze ugiąć  opone palcami,Pompkę mam bez baremetra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce opadają jak czytam te wypociny. RK 2.2 do jazdy tylko po asfalcie?! To w teren rozumiem minimum fat bike. To co powiedzieć o coraz bardziej popularnych przełajach i im pokrewnym? Idąc takim tookiem rozumowania nadają się wyłącznie dla wyczynowców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Schwalbe ma dla Ciebie alternatywę model Big APPLE, opony o szerokości 2.15` ale z oporami toczenia takimi jak w typowej oponie 1.4`

 

Dla mnie to marketingowy bełkot. Coraz częściej pojawiają się na forum wypowiedzi, że na 2,2 jeździ się tak samo jak na 1,25. Tylko jak to możliwe, skoro szersza opona ma większą powierzchnię styku?  To oznacza większe tarcie. Opór musi być większy i gdyby tak nie było, to szosówki latałby na Big apple. Poza tym szersza opona prawie zawsze będzie cięższa.

 

 

 

Czekam jeszcze na opinie innych użytkowników forum im więcej rad tym lepiej.Nie odpowiedzieliście mi jaką mogą najcieższą oppone założyć na swoje ravki, czy onpona w rozmiarze 1.5 bedzie ok czy jednak lepiej wziąć 1.75?

 

Ja po przesiadce na opony 26x1,5 do szerszych już nie wracam. Jak się je dobije do maksymalnego ciśnienia, to rzeczywiście jest twardo, ale zawsze można pompować trochę mniej i wtedy już jest dobry komfort. Po przesiadce z 25mm szosy, to jest szczyt komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to marketingowy bełkot. Coraz częściej pojawiają się na forum wypowiedzi, że na 2,2 jeździ się tak samo jak na 1,25. Tylko jak to możliwe, skoro szersza opona ma większą powierzchnię styku?  

 

Jak i większość odpowiedzi. U mnie tylko na przesiadce z Conti RK 2.0 na semislicki 1,75 średnie prędkości wzrosły między 3 do 4 km/h. Na cieńszych laczkach spokojnie do tych 5-cu bym dobił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...