Skocz do zawartości

[korba, suport] Wymiana korby, jaka? Potrzebny nowy suport?


KaRolthas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem właśnie w trakcie wymiany napędu, w tym korby.

 

Zacznę od tego co mam:

 

KORBA: 44/32/22T 170mm na kwadrat

SUPORT: 68mm / 115mm Angielski

 

Problemy które zauważyłem:

 

1) Duża szpara pomiędzy przednim kołem zębatym, a mufą ramy. Zdarza się, że wpada mi tam łańcuch i blokuje się, więc szpara to około 7mm. Raz tak się zakleszczył, że musiałem go wyciągać obiema rękoma z całej siły przez szmatę. Z drugiej strony jest podoba przerwa. Obecny suport jest raczej, krótki, ale podczas odkręcania korby odniosłem wrażenie, że nie była wbita zbyt głęboko, chociaż była przykręcona strasznie mocno. Wolałbym żeby takiej szpary nie było.

 

2) Czasami słychać "tykanie", w rytm pedałowania, wydobywające się z okolicy suportu. Niby nie głośne, niby nie czuć żadnych wibracji, nic się nie rusza, ale strasznie denerwuje. Dodam, że w poprzednim sezonie, czyli jakieś 1000km temu miałem wymieniany suport, a przedtem było dokładnie tak samo. Źle dobrany, czy to jednak wina leży gdzie indziej? Może, przez to, że korba zbyt płytko nachodziła?

 

No i teraz pytania:

 

3) Jaką korbę wybrać? Od razu zaznaczę, że chcę przejść na 48/38/28T i koniecznie z osłoną. Myślałem na czymś takim:

http://allegro.pl/korba-48x38x28-170-shimano-alum-fc-m131-mocna-i6220486946.html

 

4) Jaka powinna być długość suportu? Sugerowana przez producenta w/w korby to 122,5mm, a to jeszcze więcej! Czy obecny suport się nada? Wolałbym uniknąć niepotrzebnego kosztu, zwłaszcza że obecny jest dość nowy. Z drugiej strony, jeżeli to "tykanie" powoduje suport, to wolę go zmienić.

 

5) Jaki łańcuch do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. Pamiętaj że długość suportu dopasowuje się do typu korby a nie odwrotnie, zwykle patrzysz w specyfikacje swojej korby i tam sprawdzasz, jaka długość suportu producent zaleca do tej korby. Tak więc odległość o której piszesz wynika właśnie z tego. Oczywiście możesz kombinować z inna niż zalecana długością suportu ale skutki mogą być rożne, włącznie ze zdrowotnymi. Co do tego spadania łańcucha to nie powiem co to bo musiałbym najpierw zobaczyć.

 

ad2. Cóż po mojemu tykanie to zużycie suportu sygnalizujące potrzebę jego wymiany. Napisz jaki masz może damy doradzić Tobie jakiś lepszy bo 1000km to dość mało ale są też jeszcze gorsze.

 

ad3 i 4. Jeżdżę na tej korbie w moim starym góralu, też na kwadrat. Też mam suport długości 122,5mm. Korba budżetowa ale daje radę bo też nie katuję jej,do tego mam co innego. Piszesz, że Twoja dotychczasowa długość suportu to 115mm więc jeśli zmienisz ja na 122,5mm to przednia przerzutka pewno już nie będzie obsługiwać wszystkich zębatek nowej korby. Natomiast suport zalecany do tej korby to bb-un26 a one są naprawdę słabej jakości, nawet 1000km możesz nie przejechać. Był gdzieś wątek na jaki lepiej go wymienić, pamiętaj tylko, że wymiary muszą zgadzać się. Przemyśl to wszystko zanim zrobisz wydatki. Jak kupujesz przez internet masz prawo zwrotu w ciągu 14dni ale zawsze to zawracanie głowy i strata czasu.

 

ad5. Jak wymieniasz korbę i łańcuch dobrze byłoby też sprawdzić stan wolnobieguale ale i tak najpierw musisz zdecydować co z ta korbą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój obecny suport to jakiś Neco BC 1.37" x24T 115mm http://imgur.com/a/04N3E

 

Ale jak wspomniałem, tykało zaraz po założeniu nowego, jak i na starym - zanim się posypał. W zasadzie to tyka od nowości roweru.

 

Suport wsadziłem dzisiaj lekko w imadło i poszarpałem kwadratami, i żadnych luzów nie czuć.

 

No i z tą przerzutką przednią to mnie zmartwiłeś, bo jak mam kupić nowy suport, to na przerzutkę już mi na pewno nie starczy.

 

Wolnobieg będę zmieniał też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No i z tą przerzutką przednią to mnie zmartwiłeś, bo jak mam kupić nowy suport, to na przerzutkę już mi na pewno nie starczy.

Jak suport będzie dobrze dobrany do korby to nic nie trzeba zmieniać. Jak łańcuch spada z najmniejszej zębatki to pobaw się ogranicznikiem. 

 

 

Skoro producent każe założyć suport 122.5 to tak ma być. Korby nie są takie same , ale jak suport dobierzesz tak jak ma być to wszystko będzie dobrze. Przy za krótkim nie wyregulujesz przerzutki i może zębatka ocierać o ramę. 

 

 

 

Wolnobieg będę zmieniał też.

W wolnobiegach za dużego wyboru nie ma , więc najprościej kup taki sam.

 

Na łańcuch nie żałuj , im lepszy tym wolniej zniknie napęd.

 

Connex 800

KMC X8

 

 

Tyle ja mogę polecić  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, kupię korbę z suportem.

 

Jakieś konkretne modele warte polecenia?

 

Co do łańcucha,czy te które wymieniłeś zużywają się dłużej? Bo nie wiem czy jest sens, skoro i tak jest to najczęściej wymieniana część.

 

Wolnobieg kupię 13-34, tak jak poruszałem to w innym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz typową gumę od majtek.

 

Hg40 nowy

Turt4q0.jpg

Po 886 km

q2gcCBd.jpg

 

Po 1200 km na hg40 napęd możesz wyrzucić. Przy np connex-ie zrobisz z 5 k km na luzie , jak będziesz dbał o napęd to i więcej.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...