fcbcule Napisano 19 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2016 Cześć!Jestem tutaj nowy i na wstępie prosiłbym Was o udzielenie mi odpowiedzi na męczące mnie pytania, na które nie znam odpowiedzi1) W swoim obecnym rowerze posiadam opony 1.95x26. Czy istnieje możliwość wymiany ich na cieńsze, ale z uniknięciem wymiany koła (jego szkieletu)?2) Czy warto kupować rowery renomowanych firm i dokładać te 500zł? Czym lepszym się one charakteryzują od pozostałej konkurencji? 3) Im więcej przełożeń, tym większa prędkość roweru crossowego (?). Czy kupno roweru z napędem posiadającym 8, 9 i więcej przełożeń ciągnie za sobą jakieś problemy (w przyszłości, np. cena części?) w stosunku do napędów 7 biegowych?4) Czy nie taniej byłoby złożyć rower samemu?5) Jaki rower crossowy polecilibyście mi do 1800-2000 zł max? Wymagania: długie podróże, szosa, ścieżki, lasy, miasto, polne drogi, prędkość6) Lepiej kupić rower nowy czy używany?Z góry dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 19 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lipca 2016 1) Tak, odpowiedź znajdziesz na forum w dziale z oponami/kołami, tam jest przypięty temat i wszystkie informacje. 2) To zależy jakie konkretnie modele porównujesz, trudno odpowiedzieć na to pytanie. 3) Prędkość maksymalną masz ograniczoną wielkością zębatek w napędzie - z przodu największą, z tyłu najmniejszą. Zwykle kasety 7,8,9 rzędowe mają najmniejszą koronkę 11z, albo 12z, więc dodatkowej prędkości raczej nie zyskasz. Zyskasz za to więcej pośrednich przełożeń. 4) Raczej nie, sprawdza się to dopiero przy droższych rowerach, gdzie wiesz dokładnie jaki osprzęt chcesz mieć. 5) Tu nie wiem, zobacz na forum, jest pełno tematów dot. crossów do 2000zł 6) I znów... to zależy Z dołu proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budensyn Napisano 19 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2016 1. Tak, można to zrobić bezproblemowo ale istnieją pewne ograniczenia. Sprawdź ten temat jeżeli szukasz więcej info na ten temat http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilnosc-opon-z-obreczami/ 2. To zależy. Często renomowane marki jedyne co mają lepszego do zaoferowania, to logo... Decydując się na kupno roweru kieruj się tym, do czego będziesz go używał, czy będziesz go w przyszłości modyfikować, budżetem, itd. Znaczek ma drugorzędne znaczenie do pewnego pułapu cenowego. 3. Prędkość zależy od tego jak szybko lub mocno będziesz pedałować A to znów zależy od twojego wytrenowania, warunków, rodzaju roweru i sylwetki. Więcej biegów daje jedynie płynniejsze przejścia pomiędzy kolejnymi. Ja jeżdżę na napędzie 1x9 i niczego mi nie brakuje. 4. Nie. 5. Too much for me na tą godzinę. Jutro może coś Ci podpowiem. Na tą chwilę powiem Ci, że szukasz roweru przełajowego, czyli upraszczając skrzyżowania szosy z rowerem górskim. 6. To zależy od stanu zużycia używki. Jeżeli koszt roweru używanego + koszt jego serwisu byłby większy niż koszt zakupu nowego roweru, to chyba wiadomo jaka jest odpowiedź. Czołem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 20 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2016 Zwykle kasety 7,8,9 rzędowe mają najmniejszą koronkę 11z, albo 12z, więc dodatkowej prędkości raczej nie zyskasz. 3. W ramach uzupełnienia, wolnobiegi mają najczęściej najmniejszą koronkę 14, czasem 13. Przejście na kasetę to właśnie zejście do 11-12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.