Skocz do zawartości

[podstawowe zagadnienia] nurtujące mnie pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Jestem tutaj nowy i na wstępie prosiłbym Was o udzielenie mi odpowiedzi na męczące mnie pytania, na które nie znam odpowiedzi

1) W swoim obecnym rowerze posiadam opony 1.95x26. Czy istnieje możliwość wymiany ich na cieńsze, ale z uniknięciem wymiany koła (jego szkieletu)?
2) Czy warto kupować rowery renomowanych firm i dokładać te 500zł? Czym lepszym się one charakteryzują od pozostałej konkurencji? 
3) Im więcej przełożeń, tym większa prędkość roweru crossowego (?). Czy kupno roweru z napędem posiadającym 8, 9 i więcej przełożeń ciągnie za sobą jakieś problemy (w przyszłości, np. cena części?) w stosunku do napędów 7 biegowych?
4) Czy nie taniej byłoby złożyć rower samemu?
5) Jaki rower crossowy polecilibyście mi do 1800-2000 zł max? Wymagania: długie podróże, szosa, ścieżki, lasy, miasto, polne drogi, prędkość
6) Lepiej kupić rower nowy czy używany?

Z góry dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

1) Tak, odpowiedź znajdziesz na forum w dziale z oponami/kołami, tam jest przypięty temat i wszystkie informacje.

2) To zależy jakie konkretnie modele porównujesz, trudno odpowiedzieć na to pytanie.

3) Prędkość maksymalną masz ograniczoną wielkością zębatek w napędzie - z przodu największą, z tyłu najmniejszą. Zwykle kasety 7,8,9 rzędowe mają najmniejszą koronkę 11z, albo 12z, więc dodatkowej prędkości raczej nie zyskasz. Zyskasz za to więcej pośrednich przełożeń.

4) Raczej nie, sprawdza się to dopiero przy droższych rowerach, gdzie wiesz dokładnie jaki osprzęt chcesz mieć.

5) Tu nie wiem, zobacz na forum, jest pełno tematów dot. crossów do 2000zł

6) I znów... to zależy ;)

 

Z dołu proszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak, można to zrobić bezproblemowo ale istnieją pewne ograniczenia. Sprawdź ten temat jeżeli szukasz więcej info na ten temat http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilnosc-opon-z-obreczami/

 

2. To zależy. Często renomowane marki jedyne co mają lepszego do zaoferowania, to logo... Decydując się na kupno roweru kieruj się tym, do czego będziesz go używał, czy będziesz go w przyszłości modyfikować, budżetem, itd. Znaczek ma drugorzędne znaczenie do pewnego pułapu cenowego.

 

3. Prędkość zależy od tego jak szybko lub mocno będziesz pedałować :) A to znów zależy od twojego wytrenowania, warunków, rodzaju roweru i sylwetki. Więcej biegów daje jedynie płynniejsze przejścia pomiędzy kolejnymi. Ja jeżdżę na napędzie 1x9 i niczego mi nie brakuje.

 

4. Nie.

 

5. Too much for me na tą godzinę. Jutro może coś Ci podpowiem. Na tą chwilę powiem Ci, że szukasz roweru przełajowego, czyli upraszczając skrzyżowania szosy z rowerem górskim.

 

6. To zależy od stanu zużycia używki. Jeżeli koszt roweru używanego + koszt jego serwisu byłby większy niż koszt zakupu nowego roweru, to chyba wiadomo jaka jest odpowiedź.

 

Czołem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zwykle kasety 7,8,9 rzędowe mają najmniejszą koronkę 11z, albo 12z, więc dodatkowej prędkości raczej nie zyskasz.

3. W ramach uzupełnienia, wolnobiegi mają najczęściej najmniejszą koronkę 14, czasem 13. Przejście na kasetę to właśnie zejście do 11-12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...