Skocz do zawartości

[~2500zł] MTB - lasy, górki, bezdroża :)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Nadszedł czas na wymianę wysłużonego roweru i zastanawiam się aktualnie nad MTB - raczej 27,5", ewentualnie 29".

Mój wzrost - 189cm, waga - 90kg.

Zwracam się do Was z prośbą o poradę, bo łagodnie mówiąc ekspertem w kwestii osprzętu nie jestem i trochę dostaję mętliku w bani, jak widzę tyle różnych możliwości w tej cenie... Od razu powiem, że zależy mi na rowerze nowym.

Na chwilę obecną w oko wpadły mi:

 

UNIBIKE Evo 27,5 2015

 

SUPERIOR XC 817

(albo XC 819, bo wydaje mi się, że rama 18" może być za mała na mnie)

http://superiorbikes.eu/pl/2016/mtb-sport/xc-817/black-yellow

 

Który z tych rowerów jest Waszym zdaniem lepszym rozwiązaniem? O marce Superior właściwie nic nie wiem, ale rowerek wygląda całkiem "klawo". Jestem oczywiście otwarty na inne warte uwagi propozycje ;)

Będę niezmiernie wdzięczny za wszelką pomoc.

Z góry piękne dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłby ktoś tak miły i napisał mi, który rower jest lepszy pod względem osprzętu - Superior czy Unibike Flite? Mam całkiem fajną ofertę na tego Superiora i nie wiem czy warto dokładać do Flite'a... nie znam się i ciężko mi ocenić te bebechy, a znaleźć cokolwiek o tym XC 817 czy 819 w sieci to niezwykle trudne zadanie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Superory wypadają znacznie gorzej pod względem osprzętu nawet od Unibika EVO, poza amortyzatorem (XCR vs XCR Air) tyle że EVO ma blokadę przy kierownicy.

 

Czy warto dołożyć do Flite - zależy ile masz dołożyć. Ja zamówiłem dzisiaj EVO za 2199zł. W Flite w stosunku do EVO masz lepsze hamulce, tylną przerzutkę SLX, amortyzator XCR Air z blokadą przy kierownicy, zintegrowany suport z korbą i piasty alivio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z przedmówcą, dodałbym tylko, że ramy Unibike są dłuższe, na Superiorze będziesz siedział bardziej wyprostowany

 

poza tym rama 18 może być na Ciebie za mała

 

jak masz kasę dokładaj do Flite, już fajny osprzęt i powietrzny amorek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam! Rozjaśniliście mi sytuację, szczerze mówiąc :)

 

Superory wypadają znacznie gorzej pod względem osprzętu nawet od Unibika EVO, poza amortyzatorem (XCR vs XCR Air) tyle że EVO ma blokadę przy kierownicy.

O, a to ciekawe, w takim razie chyba muszę całkiem olać te Superiory skoro lepiej wziąć nawet EVO, dostępne w dużo lepszej cenie :)

Unibike'a myślę żeby wziąć 27,5 na ramie 19", ale może i faktycznie lepszy byłby 29er...

Aktualnie próbuję coś utargować z ceny tego Flite'a, bo mimo wszystko chciałbym żeby to był w miarę porządny sprzęt jak już inwestuję.

A coś poza Unibikiem w podobnej cenie możecie polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A jak Waszym zdaniem ma się ten Mustang do Flite'a? :
 flite ma się dobrze do mustanga bo ma tylko trochę gorszy widelec, a kosztuje 600zł mniej, a za tyle można by go z powodzeniem wymienić na coś lepszego, szczególnie jakby sprzedać tego xcr'a, ja bym na twoim miejscu brał unibike.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kurde rzeczywiście... Zmęczenie robi swoje, i widziałem 2k zamiast 3k [emoji14] jak tak to według mnie ten flite nie jest wart ceny, gorszy widelec za większe pieniądze, wszystko inne jest takie samo a różnica w wielkości koła tobie nic nie zmieni bo raczej nie ściągasz się o mistrza Polski ;) i czemu ciągle na tego Mustanga 2.0 się zastanawiasz jak już przymierzyłeś że za duży, a 1.0 ma dobry rozmiar?

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

 

Kurcze tematy mi się mieszają O_o

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6318108882 ten byłby dla ciebie akurat- rama 19" powinna być ok, ale najlepiej by było jakbyś mógł przymierzyć.

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko nie jest takie same.

Flite vs Mustang 1.0

XCR-AIR 27.5 blokada hydrauliczna na kierownicy vs Raidon-XC LO 27,5

hamulce diore m615 vs acera m396

piasty Alivio M4050 vs Altus FH-RM35

przerzutka tylna Shimano SLX M670 Shadow vs Deore M610

korba Deore M610 zintegrowana oś BB51 vs Deore FC-M523

 

Teraz pytanie co się bardziej opłaca - flite można wyrwać za 2899. Potarguj się i chłodno przekalkuluj co najlepiej wychodzi.

 

Z tych trzech (flite, evo, mustang 1.0 - wszystkie na 27,5) najbardziej opłacalny jest chyba EVO (do wyrwania za 2200zł) kosztem widelca wymagającego dopłaty 400-600 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówicie że między Mustangiem 1.0 a 2.0 nie ma większej różnicy? Bo myślałem że 2.0 jest lepszy, tylko do tej ramy nie jestem przekonany... No i przy tym 1.0 z 2016 już się prawie różnica cenowa między nim a Flite'm zaciera...

 

@Spasiu - dzięki piękne za odpowiedź, ale szczerze mówiąc takie zestawienie osprzętu mało mi mówi [emoji14] do mnie trzeba prosto - co lepsze a co gorsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 jest lepszy od 1.0 -  lepsze hamulce, amor, piasty. Ale rower musisz mieć dopasowany bo osprzęt to nie wszystko. Co CI z lepszego osprzętu jak się biedzisz męczył na rowerze.

Co do porównania Flita i mustanga 1,0 największa różnica jest w hamulcach i piastach na korzyść unibika, kosztem oczywiście amortyzatora.

 

Co do osprzętu:

http://wrower.pl/sprzet/hierarchia-grup-mtb-shimano,5959.html

http://wrower.pl/sprzet/oznaczenia-stosowane-przez-shimano,3342.html

http://wrower.pl/sprzet/amortyzatory-suntour,5755.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, co do dopasowania to z takiego założenia i ja wychodziłem, więc chyba lepiej sobie 2.0 odpuścić. Ze wszelkich obliczeń, tabelek itd. wychodzi mi że odpowiednia będzie 19" (noga ~86-87cm). Czy będę miał okazję przetestować jeszcze nie wiem, ale raczej nie :/

A różnica między tymi amorami będzie faktycznie mocno wyczuwalna? Za Unibikiem przemawia regulacja i przegląd zerowy w cenie i jeśli uda mi się zjechać do ceny Mustanga to będę mocno nad nim myślał... Poza tym bardziej odpowiada mi wizualnie, a to (co by nie mówić) też ma znaczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mustang 1 '16 ma Raidona (wyższy model) ale w wersji sprężynowej , Flite ma powietrznego XCR (powietrznego dopasujesz idealnie pod swoją wagę) , ogromnej przepaści w pracy między tymi amorami nie ma tak więc zdecydowanie celowałbym we Flite. Poza lepszym osprzętem (hamulce , koła , korba ,przerzutka) Flite ma lepszą geometrie ramy z bardziej wyciągniętą , sportową pozycją (Mustang jest krótki horyzontalnie , geometria bardziej turystyczna). Kolejny plus dla Unibike to 5 lat gwarancji na ramę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, Flite był już 2 razy "na wypadzie" i pierwsze wrażenia mam bardzo pozytywne. Jeździ się bardzo przyjemnie, w porównaniu do mojego wysłużonego, 12-letniego crossowca jest naprawdę mega ;)

Jedyne co mi na razie "nie pasi", to czasami topornie działające przerzutki - niekiedy wchodzą z lekkim opóźnieniem i niekoniecznie płynnie. Na razie czekam, może napęd się "ułoży", a jak nie to coś będę grzebał.

No i do siodełka trza się przyzwyczaić, bo jest dużo twardsze od poprzedniego i że tak powiem "wchodzi w tyłek" :D

Swoja drogą bardzo się cieszę z wyboru ramy 19" - pasuje właściwie idealnie. Gdybym wziął polecaną mi przez wszystkich sprzedawców 21", to czułe miejsce mogłoby być zagrożone [emoji14]

Co do geometrii ramy, to faktycznie pozycja jest dość wyciągnięta, ale mi to odpowiada ;)

Generalnie uważam że wybór trafiony, teraz tylko pozostaje dopasować sobie ciśnienie w amorku, a potem jeździć i jeszcze raz jeździć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...