Skocz do zawartości

[Hamulec tarczowy]Co wybrać na przód do 600 zł?


kal800

Rekomendowane odpowiedzi

Rzeczywiście nie ma sensu dopłacać do xt. Co prawda mam w swoim rowerze xt m785 ale często jeżdżę z kumplem który ma slx m675 i nie widzę różnicy w pracy. Często śmigamy po górach, tłuczemy się po Rychlebskich Ścieżkach więc hamulce nie mają lekko. Według mnie slx starczy Ci aż nadto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może do hamulców XT rzeczywiście nie warto dopłacać,ale do tarcz owszem. Polecam SM-RT-81/86.

W Sbike.pl cena XT tańsza od SLX o 30 PLN wiec sam zdecyduj jaka to oszczędność :-)

http://sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-hamulce-tarczowe-hamulec-tarczowy-shimano-slx-br-m675-+-bl-m675-f03c-przedni-o_l_158_1100.html

http://sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-hamulce-tarczowe-hamulec-tarczowy-shimano-deore-xt-br-m785-+-bl-m785-przedni-srebrny-o_l_158_1086.html

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tarcz to się zgadzam. Ja poleciałem na bogato - okazyjnie kupiłem tarcze xtr RT-98. Na przód poszła 180mm, na tył 160.

Hamulce XT BR-M785 kupowałem w sklepie internetowym wraz z usługą skracania przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Masz rację, rozmiar tarczy jest ograniczony widelcem, po prostu przy większej tarczy może szybciej złapać luzy, jaki masz widelec?

Zasadniczo do 'tańszych' widelców lepiej nie dawać nic większego niż tarcza 160mm, do tych wytrzymalszych do 180mm. W przypadku widelców do 'cięższych zastosowań' są jeszcze tarcze 203mm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no dobra, hamulec jest. nawet założony, ale mały problemik mam, a jakże.

 

zgodnie z instrukcją, wkręciłem zacisk do adaptera na luźno, zacisnąłem klamkę i dokręciłem śruby mocujące. i było ok - nic nie tarło, wszystko wyglądało dobrze. no to postanowiłem dokręcić śruby już mocniej, do jazdy. no i przez pomyłkę poluzowałem jedną śrubę zamiast ją dokręcić. no to powtórzyłem procedurę, ale już z gorszym efektem - klocki trą o tarczę jak zakręcić kołem.

 

jakieś magiczne sposoby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz próbować aż do skutku, możesz też spróbować ustawić zacisk na oko, ręcznie tak aby tarcza była mniej więcej po środku. 

Często również się zdarza bijąca tarcza co bardzo komplikuje ustawienie zacisku idealnie.

Tutaj masz wszystko ładnie opisane

http://www.1enduro.pl/regulacja-i-docieranie-hamulcow-tarczowych/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...