Skocz do zawartości

[piasta] Shimano Deore HB-M618 - spory luz między piastą a tarczą


raficz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o informację wtajemniczonych - czy tego typu luz co na poniższym filmiku w nowych rowerach Krossa to norma?

 

Można tak jeździć czy udać się od razu na pierwszy przegląd i reklamować?

 

Piasta Shimano Deore HB-M618 - sztywna oś

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza nie jest czasem osadzona na adapterze CenterLock -> IS? To jest tarcza Avid'a i pewnie luz powstaje na pinach wchodzących w otwory na śruby. 

Mam to samo od nowości w komplecie kół DT Swiss X1900 z takim adapterem. 

 

Wszystko jest ok, bo i tak hamujesz tylko jadąc do przodu, więc jak raz tarcza się oprze na pinach to tego luzu nie doświadczysz podczas następnego hamowania. Jeżeli na hamulcu cofniesz kawałek rowerem to tarcza ponownie będzie musiała ułożyć się na adapterze, nawet jeżeli nakrętka jest dokręcona z odpowiednią siłą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo od nowości kół i zastosowaniu adaptera CL->IS Też mnie ten luz zastanawiał i po sprawdzeniu doszedłem do wniosku, że tarcza przemieszcza się na adapterze do momentu oparcia się na pinach w otworach na śruby. Jeżeli dobrze dokręcisz nakrętkę to nie ma prawa się nic urwać. Po 3000km adapter jest nienaruszony w moim przypadku, ocierania też nie zauważyłem bo chyba tylko krzywa tarcza lub problem z zaciskiem by to spowodował.

 

 

//Edycja:

 

Zawsze możesz zmienić tarczę na taką  z mocowaniem Centerlock. Będziesz mógł wtedy wywalić adapter i luzu nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Odczytałem w naturze z Levela B7 że zastosowane tam adapter: Shimano SM-RTAD05

 

który wygląda tak:

 

http://www.bikecenter.pl/p7157,shimano-sm-rtad05-adapter-centerlock-do-tarczy-6-srub.html

 

Skoro tarcze przykręcam na sztywno do adaptera a adapter na sztywno nachodzi na wieloklin piasty to skąd bierze się luz???????????

 

 

Kaszana to lekkie określenie - kiedy robię stójkę pod górkę w terenie przed przeszkodą rower rusza się lekko do tyłu przez ten luz:((( kiedy lekko znów przyhamuje szczela - jakaś porażka w takim sprzęcie:(((((((((((((((((((((((((((((((((((

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewnie zdziwilby sie, jesli napisze, ze luz bedzie pomiedzy adapterem a piasta?

Niemal identyczny luz mialem pomiedzy piasta SLX675 a tarczami SM-RT54, luz zniknal po wymianie tarcz na SM-RT68 i co ciekawe wystepowal tylko z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak to możliwe w nowych rowerach?!?
 W rowerach firmy kross wszystko jest możliwe...

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz na forum temat o pękających ramach(ponad 40stron), braku manetki blokady, krzywych ramach... Tyle pamiętam a coś jeszcze na pewno by się znalazło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po prostu tarcze nie były dokręcone - hollowtech 2, i sekunda roboty....

 

Dziwi mnie że żaden nowy level stojący na półkach (w dwóch serwisach sprawdzałem) - nie miał dociągniętych tarcz i wszędzie był ten luz...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie luz nie byl az taki, zeby trzymajac palcami bylo go widac, ale sprawdzane bylo w taki sposob, ze na zacisnietej klamce trzymajac za kierownice i ruszajac przod-tyl bylo widac luz na polaczeniu tarcza- piasta. Sila dokrecnie nie miala tu zadnego znaczenia. Jak pisalem , po wymianie na inne tarcze i znacznie slabszym dokreceniu luzu nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rzeczywiście - po mocnym dokręceniu luz występuje nadal jednak nie jest tak dokuczliwy - nie słychać "tyknięć" po stójce. Co najlepsze nakrętka hollowtech 2 stoi razem z tarczą; gdy rusza się koło z piastą - czyli każdy ruch na tym przedmiotowym luzie powoduje ruch na gwincie! Centralna nakrętka jakby trochę się odkręcała i zakręcała wraz z luzem na wieloklinie I TAK W NIESKOŃCZONOŚĆ!!!! CO ZA PATENT!!!!???

 

W głowie mi się to nie mieści dlaczego Shimano nie zrobiło normalnego pasowania na wieloklinie - czuje się jakby miał do czynienia z chińskim skuterem i po prostu boję się na tym jeździć z góry 80km/h.... Załamka, z chęcią napiszę aby któryś z producentów mi wyjaśnił o co chodzi zanim zniszczę gwinty w piastach!?!?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, nie nerwowo. To normalne zachowanie rozwiązania Centerlock, luz jest na nitach i na wielowypuście (ten jest niezbędny, bez luzu nie założyłbyś tarczy na piastę inaczej jak na gorąco). Mam w domu trzy rowery z hamulcami na tarczach Centerlock, w każdym jest luz, niezależnie od zastosowanej tarczy, czy to slx, xt, xt icetech, xtr, nic więcej się nie dzieje. Od ośmiu lat używam rowerów z centerlock i nie do jazdy po bułki do sklepu. To rozwiązanie ma taką właściwość po prostu, albo się przyzwyczaj, albo zmień standard piasty na 6 śrub.

 

Aha - nie przesadzaj z siłą dokręcenia nakrętki tarczy, bo wtedy rzeczywiście zniszczysz gwinty. Swojego czasu miałem dwa komplety kół z oponami na różne trasy (jedne uszczelnione a drugie z dętkami), ale tylko jeden komplet tarcz, więc kilkanaście razy do roku przekładałem je z jednych kół na drugie. Do tej chwili oryginalne nakrętki z pierwszych tarcz, jakie były w rowerze w 2008 roku używam nadal, cały czas mam jedne i drugie koła, wszystko jest ok i działa, więc trzeba naprawdę się postarać, żeby to zepsuć.

 

Tak przy okazji: miałeś rower z hamulcami v-brake? Luz na piwotach nie przeszkadzał Ci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie luz występuje jak na filmiku - wyłącznie na wielowypuście - piasta a adapter tarczy. 1/10 z tego luzu co jest wystarczyłaby aby tarcza się nie zapiekała...

 

Choć w sumie wtedy ruszając do tyłu rowerem gwint centerlocka pracowałby również - tyle że na krótszym odcinku - hm i wtedy mógłby być bardziej obciążony właśnie na tym odcinku? Coś zaczyna do mnie docierać myśl inżynierska Shimano:) Choć jakoś nie kojarzy mi się to z długotrwałym i bez nerwowym hamowaniem/użytkowaniem sprzętu i wolałbym mieć tarcze zakręcone na sztywno jak np w motocyklu/na 6 śrub...

 

 

 

/v-brake? Luz na piwotach to był minimalny luz przy którym nic przy hamulcach się nie odkręcało i zakręcało samoczynnie ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...