Skocz do zawartości

[Blokada] Manitou Black Super Air TCP 100 mm - problemy z odblokowaniem


godzinilla

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Sprawa tyczy się Manitou Black Super Air 100mm TCP - rocznik 2005. Blokada na kierownicy (starego typu, wygląda jak dzwonek, różowa wajcha i tulejka na prawej ladze). Jakiś czas temu był na pełnym przeglądzie (Larry w Rzeszowie), który nie wykazał nieprawidłowości mechanicznych. Został wyczyszczony, zalany nowymi olejami. Wszystko było super, ale z prawej lagi, z pokrętła regulacji odbicia ciekł olej. Amortyzator poszedł do poprawy, śruba została mocniej dokręcona, nalane trochę mniej oleju (nie wiem jaka gęstość, ale w obu przypadkach chyba gęstszy niż zaleca producent) - cieknący problem został wyeliminowany. Oddawałem go do serwisu głównie z powodu problemów z blokadą - często nie chciała puścić. I teraz ten problem powrócił, ale w dość specyficznych okolicznościach.

 

Podczas normalnej jazdy blokada działa ok, naprężenie linki jest w porządku i za każdym razem można blokadę włączyć i wyłączyć. Problem pojawia się, gdy jeżdżąc na włączonej blokadzie najadę na większe nierówności, czy podjadę pod duży wznios i pojawia się mocny nacisk/praca na przednim kole/kierownicy. W takiej sytuacji blokada nie odpuszcza od razu (po zwolnieniu na manetce linka pozostaje nadal naprężona), najlepiej wtedy wykonać stanowcze podciągnięcie kierownicy do góry - wtedy blokada puszcza i wraca do normalnego trybu. Dzieje się to tylko w takich okolicznościach.

 

Jak myślicie, czy to problem zbyt małej ilości oleju w tłumiku? Po pierwszym serwisie pamiętam,że wszystko działało idealnie więc strzelam, że przez niedopatrzenie zostało dolane (albo nie dolane) za mało oleju do tłumika.

Edytowane przez godzinilla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz sam sprawdzić poziom oleju, odkręcasz korek na prawej goleni i linijką lub czymś innym do mierzenia długości sprawdzasz jak daleko od krawędzi goleni jest tafla oleju, odpowiedni dystans możesz znaleźć w pdf'ie od manitou lub zmierzyć długość tłumika, nie wiem czy tak jest w black, ale w skarebie dane w pdf'ie pokrywały się z tą długością, tak na logikę to nawet ma to sens- nie może być za dużo oleju, aby miał gdzie "uciekać" podczas kompresji, ale z drugiej strony element blokady musi być w nim zanurzony, na grafice zobrazowałem o którym dystansie piszę.

comp_damp_1.jpg

Edytowane przez piciu256
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...