Skocz do zawartości

[opony] Zestaw gum na miasto do 29er'a


ovDarkness

Rekomendowane odpowiedzi

Obecny zestaw to Canyon Grand AL 6.9 2015 na kołach Mavic CrossOne i oponach Conti X-king RaceSport 2.2

Oraz 92kg (plus szpej) kloca z brakiem szacunku dla gum (trawniki, krawężniki, schodki).

 

Czy wymiana gum na węższe (1.6-1.75) i "asfaltowe" zmieni zauważalnie opory toczenia a co za tym idzie także średnie prędkości?

Jakie opony wybrać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dobre opony, jeśli zmienisz na jakieś gładkie to wcale nie jest powiedziane, że będziesz szybszy. Race King 2.0 zwijane sobie spraw i będziesz miał przyszybszonego pomykacza.

 

Porównanie: jeżdżę na 26 calach, stałe trasy. Na Smart Samach 2.25 kręcę takie same czasy jak na Double Fighter II 1,9 czy 1,95 Kendach K935 uważanych za jakże szybkie na asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakim jeździsz ciśnieniu? Napompowanie tych RK na 4 bar sporo pomoże generalnie.

Tylko że przy swojej wadze w RK i tak szybko boki uwalisz. ;)

 

Chcesz koniecznie węższe, szybsze i w miarę pancerne, weź od Schwalbe Marathon Plus z wkładką antyprzebiciową czy Continental Touring Plus. No chyba że chcesz jakiegoś slicka? :D

I rzecz jasna kupujesz oponę oznaczoną jako 28 jak chcesz "szosowe", będą do 29er pasowały, rozmiar obręczy szosa(28) czy 29er to 622.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower szosowy być może radykalnie zmieni średnie prędkości. Nie szkoda tego Canyona na bułkowóz gdy dookoła Wawy tyle fajnych terenów?

 

Nie szkoda. Głównie dlatego, że na delikatnych rowerach czuję się źle. One też się źle czują przy moim stylu jazdy. Jestem po prostu redneckiem, jeżdżącym po mieście terenówką, czy innym pickupem.

 

@phoe: Miałem 2.5bar. Dopompowałem do 3.5bar, zobaczę po powrocie z pracy, co to zmienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ważę 105kg i na x-kingach race sport 2,2 mam przejechane koło 2kkm w różnym terenie. Opony poza widocznymi przetarciami na bokach od kamieni są jeszcze całkiem ok. Opory na asfalcie są potężne, ale to nie opony do jazdy po mieście. Po weekendowym treningu na 29er z tymi oponami jak wsiadam w poniedziałek na crossa z marathon mondialami 1,6 zapinam 48x11 i dalej chcę zwiększać przełożenie (którego oczywiście brak).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanów się nad schwalbe big one - balony o bardzo małych oporach toczenia, dodatkowa amortyzacja. minus to pewnie niezbyt długa żywotność. bardziej nabite płyną lekko po asfalcie, mniej napompowane sprawdza się na ścieżkach. nie dadzą rady na błocie. Używam tych opon w swoim canyonie 29er i jestem zadowolony

http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-big-one-2016 - popatrz na ten test

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...