Skocz do zawartości

[wymiana hamulców, luzy na kołach] Kross CRX


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Rowerek Kross CRX po 12 latach użytkowania domaga się naprawy i konserwacji. Przez ten czas tylko raz wymieniłem same klocki w V-brake'ach (Shimano ST-EF29-7/L). Reszta nie ruszana, bo też zbyt intensywnie nie był użytkowany - wiosna i lato w mieście, i po polnych drogach, żadnych wyczynów górskich.

 

To co mu dolega, a zarazem, co chciałbym w nim naprawić to:

– minimalny luz na przednim kole,

 wyczuwalny (również w czasie jazdy) luz na kole tylnym,

 pomimo regulacji hamulce po kilku przejażdżkach albo trą o koło, albo ciężko je nacisnąć na klamce, lub też ciągną za mocno w swoją stronę, tak więc szczęki przód i tył + linki do wymiany,

 wymiana twardego siodełka na coś szerszego i koniecznie miękkiego (bo cała rodzina z niego korzysta, a nie każdemu ono odpowiada).

 

Budżet przeznaczony na ten cel to nie więcej niż 200 zł. Naprawę wykonam sam. Prosiłbym o wskazówki czy w tych pieniądzach kierować się przy wyborze osprzętu jakąkolwiek marką czy brać jak leci co najtańsze?

 

To co będzie mi potrzebne to [nie licząc narzędzi, które mam, np. nimbusy, smar (warsztatowy się nada?), itp.]:

 2 razy hamulce + linki,

 siodełko,

 łożyska [?]

 klucz "bacik" [?]

 coś jeszcze o czym nie wiem [?]

 

Jeszcze a propos tylnego koła, na poniższym filmie widać ten sam problem co u mnie, tylko jest pytanie, czy rada jakiej udzieliła osoba tam komentująca pomoże również mi? Bo napisana jest jak masło maślane  :icon_confused:

musisz odkręcić koło i dokręcić śrubeczki kluczem 15 po obu stronach koło abaratu i po drugiej stronie.. mialem ten sam problem z tym rowerem

 

Z góry wielkie dzięki  :icon_wink: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło do serwisu.http://polskanarowery.sport.pl/blogi/rowerempolodzi/2015/08/serwis_tylnej_piasty_z_wolnobiegiem_na_lozyskach_kulkowych/1

Sprawdź w jakim stanie są kuli, bieżnie oraz czy oś jest prost.

 

nimbusy,

Raczej imbusy...

 

 

– 2 razy hamulce + linki,

Jeśli ramiona są w dobrym stanie to wystarczy tylko wymienić klocki i linki.

 

– klucz "bacik" [?]

Backi można zrobić z kawałka jakiegoś płaskownika i łańcucha  Jeśli masz wolnobieg to go nie potrzebujesz wystarczy sam klucz do wolnobiegu.

20130729_2.jpg

 

 

– coś jeszcze o czym nie wiem [?]

Klucz do wolnobiegu https://www.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/do-kaset-i-wolnobiegow/p,klucz-do-wolnobiegu-prox,618214.html?skad=googlepla&gclid=Cj0KEQjwhtO7BRCtwuO9gfTH-fQBEiQAdJ8FY-r_8FkFv0cPqXkxd4xX8iCNcEoj8Y1iHftDkV7wMIoaAt8n8P8HAQ

 

 

Jeszcze a propos tylnego koła, na poniższym filmie widać ten sam problem co u mnie, tylko jest pytanie, czy rada jakiej udzieliła osoba tam komentująca pomoże również mi? Bo napisana jest jak masło maślane 

Samo dokręcenie nic nie da- w ten sposób można szybko zniszczyć piasty więc lepiej wykonaj serwis.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz piasty , wyczyść , przesmaruj a potem skręć tak , żeby nie było luzu i gładko się obracalo.

 

Hamulce regulowales żeby równo chodziły ? Możesz też je zdjąć , wyczyscic pivoty i lekko nasmarowac.

 

Linki i pancerze do wymiany.

 

Nie wiem czy masz kasetę czy wolnobieg bo z telefonu nie chce mi się sprawdzać[emoji14]W każdym razie do odlrecenoa kasety musisz mieć bat i klucz , do wolnobiegu wystarczy sam klucz.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za pomoc. Okazuje się, że mam wolnobieg. Jeszcze jedna rzecz. Chciałbym wymienić na nowy wkład suportu (czym się kierować przy jego wyborze?), bo stary chodzi ciężko, ale po odkręceniu pierwszych śrub dalej nie idzie zdemontować korb. Czy one są tam jakoś wbite i trzeba je wybijać siłowo? Jakich kluczy należy użyć? Poniżej zamieszczam kilka zdjęć.

 

Photo057.jpg
 
Photo058.jpg
 
Photo059.jpg
 
Photo060.jpg
 
Photo061.jpg
 
 
 
 
 
 
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągacz do korb albo spróbuj pojeździć bez śrub i powinno wypaść , także ostrożnie[emoji14]

Musisz zmierzyć mufe i długość osi aby dobrać suport.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, udało się. Rowerek naprawiony. Dzięki panowie za pomoc. Na przyszłość zostawię kilka informacji, jeśli ktoś miałby się zmierzyć z podobnym zadaniem przy tym rowerze. Całkowy koszt to 130 zł, z czego połowa to cena samych narzędzi, które zostając na później znacznie ograniczą przyszłe wydatki. Hamulce sobie darowałem, podobnie siodełko.

 

Wymieniłem:

- wkład suportu na wkład tej samej firmy, czyli "Neco B910 122,5mm BSA 1,37x24 68mm"

- oś tylnej piasty (średnica 9,5mm, długość 190mm)

- łożyska z przodu (20 kulek luzem o średnicy ok. 4,8mm) i z tyłu (dwa wianki, każdy siedmio-kulkowy o średnicy kulek ok. 6.5mm)

- smar do łożysk CX-80 (mała tubka,więc i mało ekonomiczny zakup, bo nie chciało mi się już latać po sklepach, lepiej jednak szukać czegoś o większych pojemnościach)

 

Narzędzia:

- klucz do wolnobiegu

- ściągacz do korby

- klucz do suportu (chyba lepszy będzie taki ze stabilizatorem, nie trzeba wtedy go trzymać drugą ręką)

 

Warto przed przystąpieniem do roboty, jak i w trakcie, cyknąć kilka fotek, żeby później nie główkować do czego te "nadmiarowe" nakrętki ;-) zwłaszcza kiedy cała robota rozciągnięta jest na kilka dni i pamięć paruje. Do tego kilka filmów na YT i trochę cierpliwości i nie taki diabeł straszny, good luck ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...