no1 Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 WitamOstatnio na ostrych wertepach zaczęło mi trzaskać w okolicach główki ramy - potwierdzone przez osobę trzecią. Trzaski występują gdy widelec wygina się do tyłu. Wykluczyłem hamulec oraz elementy przy kierownicy. Nie zauważyłem też żadnych pęknięć na widelcu czy ramie. Filmik poniżej - od 7 sekundy: https://www.youtube.com/watch?v=OfO4RiSufYo Mam stery półzintegrowane. Czy to one mogą być przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Wymontuj widelec, obejrzyj go sobie dokładniej (m.in. korona od spodu) oraz sprawdź czy nie ma jakiegoś pęknięcia na sterówce (ponieważ czasami pęka zaraz pod bieżnią dolną (co bieżnia skutecznie zasłania) to zajrzyj też na dole do rury sterowej od środka). Przy okazji dokładnie wyczyść i przesmaruj łożyska sterów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Stery to się sprawdza blokując hamulec i bujając rowerem. Rozbierałeś? Czyściłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 A da się rozebrać takie stery? Jak to zrobić? Jestem trochę zielony w tym. Widelec siedzi sztywno w główce ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Odkręcasz Top Cap, odkręcasz mostek i wychodzi widelec. Uważaj tylko żeby Ci się nie wysypały kulki/ wypadł wianek. Chyba że masz łożyska maszynowe, wtedy problemu że coś wyleci nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Stery to się sprawdza blokując hamulec i bujając rowerem. Rozbierałeś? Czyściłeś? Brak luzów na sterach nie wyklucza występowania trzeszczenia. Miałem przypadek sterów FSA którym nic nie pomagało. Wymiana rozwiązała problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 No tak może być, ale sprawdzić nie zaszkodzi. Rozebrać też trzeba tak czy tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Obejrzałem jeszcze raz widelec dokładnie z latarką w ręku i nie ma na nim nawet rys, poza miejscami od pancerza. Dodatkowo wykonałem test dosłownie skacząc na nim powodując jego wygięcie (o próg) i też nic nie słychać. Na ramie znalazłem coś takiego, ale szczerze to nie wygląda na pęknięcie, na dole nie dotyka spawu, a u góry tam gdzie są spawy, ta kreska ma przerwy w zagłębieniach, czyli to raczej rysa. Tak wyglądają moje stery z obu stron: Da się je rozebrać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Da się. Wyciągasz i jedziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raffik Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Skrzypienie mostka i kierownika wykluczasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 A zacisk i tarcze dobrze skręcone? koło też? Troszkę głośny ten dźwięk jak na syf/ luz na sterach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Skrzypienie mostka i kierownika wykluczasz? Wykluczone, złapałem za ramę ze zdjętymi kołami i dociskałem widelcem do ziemi, słychać trzask. A zacisk i tarcze dobrze skręcone? koło też? Troszkę głośny ten dźwięk jak na syf/ luz na sterach Jak wyżej, przy zdjętym kole słychać trzask. Dodatkowo na mocnych wertepach słychać trzask bez użycia hamulca. Da się. Wyciągasz i jedziesz Wszystko dobrze, ale jak wyciągnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Łożyska tzw maszynowe i nie ma sensu ich rozbierać jeśli kręcą się gładko. Może sterówka chce się wydostać z widelca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Łożyska tzw maszynowe i nie ma sensu ich rozbierać jeśli kręcą się gładko. Może sterówka chce się wydostać z widelca Wybiłem przed chwilką bieżnie z widelca, wygląda okej. Jutro idę na rower z amortyzatorem. Zobaczymy, choć widelec wstępnie już odrzuciłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 30 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Powracam. Post pod postem. Tak jak pisałem wczoraj, byłem dzisiaj na jeździe próbnej z amortyzatorem. Pokonałem jakieś 3 kilometry nie słysząc trzasków. Wróciłem do domu, nabiałem ponownie bieżnie dolną na sztywny widelec i.... cisza, przejechałem 72 km. Wszystko gra. Dziwne, no ale nie marudzę, zobaczymy co będzie dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Mógł się dostać gdzieś syf. W sztycy masz to samo, ja miałem niby czystą a coś mi strzelało. Wyjąłem, wytarłem, wsadziłem i cisza. Warto też nałożyć trochę smaru, raz że ułatwi Ci to zdjęcie bieżni w przyszłości, a dwa że smar zapobiega trzeszczeniu itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.