Skocz do zawartości

[MTB] Amortyzator do 1800zł


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, szukam porządnego amortyzatora marki Rock Shox lob FOX do kwoty około 1800zł (jestem w stanie trochę dołożyć jeżeli będzie spora różnica w jakości)

Minęło około 15 lat od kiedy ostatnio jeździłem porządnie na rowerze, ale mam zamiar do tego wrócić, chciałbym również znowu startować w zawodach MTB. Kupiłem niedawno rower Merida Big Nine 100 (http://www.tredz.co.uk/.Merida-Big-Nine-100-Mountain-Bike-2016-Hardtail-MTB_81867.htm), wymieniłem w nim hamulce na Deore XT M8000, z napędem mam zamiar zrobić to samo, aktualnie szukam amortyzatora który spełni moje wymagania i przy okazji nie zrujnuje kieszeni. Ważę ok. 90kg. Chciałbym aby amortyzator miał zdalną blokadę skoku na kierownicy. Niestety nie jestem pewien jakie wymagania powinien spełnić aby był kompatybilny z moim rowerem. Wykręciłem aktualny i rura jest prosta (czyli nie jest to tapered), jej średnica to 28,6mm, a długość około 17cm. Co byście polecili dla takiego osobnika jak ja. Nie będę go raczej oszczędzał więc chciałbym żeby był wytrzymały i sztywny. 

Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś jest nie tak z moim aktualnym kołem?

I jednak wolałbym coś porządniejszego, jeżeli w tej cenie się nie mieszczę to może jakieś propozycje?

https://www.sram.com/rockshox/products/30-gold-tk

albo

http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/czesci/amortyzatory_przednie/rockshox/44115/reba_sl?

Co sądzicie o tych amorkach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś jest nie tak z moim aktualnym kołem?

Brak osi 15mm

I jednak wolałbym coś porządniejszego, jeżeli w tej cenie się nie mieszczę to może jakieś propozycje?

Co jest niby nie tak z Epixone? Suntour robi bardzo dobre amortyzatory. 

Mam od prawie dwóch lat Epicona(starsza wersja Epixona) i zero problemów.

30 Gold TK | SRAM

 Ten nie spełnia jednego z twoich oczekiwań-sztywność 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczego poniżej Reby jako nowy się nie kupuje bo kosztuje furmankę kasy a oferuje dość przeciętną pracę. Chcesz Rebe to bierz ale szukaj przynajmniej jakiejś racjonalnej ceny a nie droższej od topowego Suntoura o 1K. Oczywiście na osi sztywnej QR 15mm i taper bo taką masz zapewne już ramę. Do tego nowa piasta lub całe koło jak tam wolisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bardziej lubię RSy chociażby ze względu na bezproblemowy, własnoręczny serwis (łącznie z tłumikiem), dostępną dokumentację i części w rozsądnych cenach (oryginalne full service kity do reby solo kupowałem w ubiegłym m-cu po 68zł). Nie ma żadnych dylematów ile i czego nalać, czym smarować, w którym hydraulicznym szukać oringów...

A jeśli tam jest faktycznie główka taper to bym się nie zastanawiał tylko brał tą rebę za 257EUR (kolor trochę odjechany, ale za te pieniądze się nie wybrzydza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90kg wagi + jakiś plecak ze szpejami to podchodzi pod 100kg , w tym wypadku XC30 do 29r z goleniami 30mm to kiepski wybór (wiotki wideł) , w podobnej cenie kupujesz zdecydowanie lepiej pracującego wcześniej zaproponowanego Epixona z goleniami 32mm , ale jak widać nie praca amora jest dla ciebie ważna tylko magiczna naklejka Rock Shox . Temat założyłeś chyba bardziej aby otrzymać potwierdzenie słuszności swojego wyboru niż rzeczywistej alternatywy dobrego amora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reba jest w Anglii (tutaj mieszkam) trochę za droga. Ten Gold TK powinien mi wystarczyć, a jak w przyszłości wymienię koła to razem z amorem.

 

Niczego tak nie znoszę jak ściemniania lub robienia z nas tutaj kretynów. Kupiłeś kiepski rower i zaczynasz w nim wszystko wymieniać. Już poszły hydrauliki zresztą przepłacone. Zaraz cały napęd, amor a potem jeszcze raz amor do spółki z kołami. Wymień sobie jeszcze ramę do tego całego kompletu. I w takim przypadku Reba jest za droga. Widział kto takie cuda czy tylko na wyspach ma to sens. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower kupiłem z dobrą ramą na jaki mnie było aktualnie stać, mało się znałem kupując go a cena w momencie kupna była około 150 funtów niższa niż teraz jest tam pokazane, więc nie sądzę abym wiele przepłacił. Teraz im więcej wiem i im większe mam wymagania staram się go upgreadować, chyba w tym nic złego? Dostałem radę żeby kupić amor RS albo Foxa, i tego się będę trzymał, SR mam teraz i nie jestem zadowolony, nie chcę kolejny raz tej firmy i tyle. Temat był napisany jasno, w zamian nie dostałem ani 1 dobrej odpowiedzi, ktoś proponuje suntoura, ktoś inny rurę tapered a w pytaniu było wyraźnie zaznaczone czego szukam. Niestety nie jestem też zadowolony z tego forum dlatego po 2 dniach po założeniu konta muszę się z Wami pożegnać i poszukać czegoś anglojęzycznego. 

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka zasada, że jak się modernizuje to kupuje się możliwie najlepszy produkt. Jeśli Twoi doradcy doradzili RS XC30 to są zwykłymi durniami i tyle na temat. My tutaj idiotami nie jesteśmy i nie będziemy "przyklepywać" tego typu pomysłów. W kwestii uściślenia to sory ale nie masz amortyzatora Suntoura tylko atrapę. Wyciąganie wniosków, że topowe modele tej marki to taka sama padlina świadczy o ignorancji. Życzę Ci byś kupił tego RS'a i zaraz musiał mu robić serwis a dalszej perspektywie by dostał podobnych luzów jak ten XCM. Poznasz wtedy jakość RS'a i podziękujesz "fachowcom" od doradzania. 

 

Odpowiedz dostałeś więc nie kłam bo i ja napisałem byś kupił Rebe tylko nie za taką kasę. To topowy wideł RS'a z klasyczną budową przeznaczony nie do ścigania. Jak byś się wczytał w odpowiedzi to byś doszedł przynajmniej do kompromisu w postaci Recona. Ale oczywiście nie bo po co jak można kupić wiotką kupę nie przechodząc nawet przy modyfikacji na oś sztywną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jest niezbyt kulturalna, ale jednak fachowa odpowiedź, czy mógłbyś mi wytłumaczyć w jaki sposób "przejść" na oś sztywną? Co potrzebuje wymienić dodatkowo poza kupnem tej reby?

Edit: Moi doradcy doradzili mi firmę, nie model a jak z racji, że jestem laikiem pytam tutaj o więcej szczegółów co warto a czego nie, juz wiem, że reba jest odpowiednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suntour w kwestii amortyzatorów depcze zarówno RS'owi jak i Foxowi po pietach. Postęp mają tak ogromny, że jeszcze 2-3 sezony a nie zostanie z maggi tych obu firm nic. Zresztą już nic nie zostało. To tak informacyjnie. 

 

Potrzeba nowej piasty by przejść na QR15mm. Do tego nowe szprychy więc wliczając to wszystko lepiej wychodzi się na kupnie jednego lub kompletu kół. Masz fachowca od składania kół to wybrał bym jednak kupno piasty i zaplot od nowa. W zależności co kto lubi. Jesteś ciężki, robisz upgrade więc warto kupić lepszy amor na osi sztywnej i grubszych lagach. Sama Reba to bardzo sztywny wideł więc i na zwykłej osi "da się" jeżdzić ale lag 32mm bym nie odpuścił. Dlatego ten XC30 to bardzo kiepski pomysł. Minimum to Recon nie grzeszący dobrą pracą lub jakiś Fox. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki wielkie:)

Niestety masz racje, aktualnie w planach mam wymianę większości części. Sporo taniej wyszło by poskładanie od razu tego roweru, ale za brak wiedzy się płaci. Mam tylko nadzieję, że coś odzyskam na sprzedaży wymontowanych komponentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90 kg i Reba to już średnio, jednak przy wyższych ciśnieniach Reba traci na jakości pracy.

Co do jakości pracy amortyzatorów różnych firm (nie wiem jak trwałość), to sądząc po testach, Fox zdecydowanie się poprawił i zdecydowanie pracuje najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównym powodem obniżenia trwałości w RSach jest brak smarowania. Kupują ludzie nowy rower lub amortyzator i jeżdżą sezon albo dłużej na suchym. To się nie może dobrze skończyć. W tym czasie powstają też opinie o słabej pracy czy problemach. Podobno analogicznie jest w FOXach (chociaż własnych doświadczeń w nimi nie mam). Są też tacy co nie słyszeli o konieczności serwisowania tego elementu, popsiukają brunoxem i jazda dalej. RSy nie dość że są prawie suche (zdarzyły mi się 2 nowe, że po rozdzieleniu goleni nie wyszła nawet kropla oleju) to jeszcze zmieniono zalecenia co do objętości oleju w goleniach zmniajszając objętość o 66%.

@Ryback - jak w angli nie masz reby w dobrej cenie to bierz z niemiec. Ja często kupuje w tym sklepie co linkowałem i jestem z nich zadowolony bardziej niż z jakiegokolwiek polskiego wysyłkowego. Bierz póki cła zaporowego na obce towary nie będzie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Ok jest niezbyt kulturalna, ale jednak fachowa odpowiedź,

Nie dziw sie skoro kilka razy ktoś powiedział ze gold 30 jest dla kurczaczków i jest za wiotki a ty piszesz że jednak bierzesz golda bo dobry widelec.

 

 

Potrzeba nowej piasty by przejść na QR15mm.

Oj nie uogólniaj, bo nie zawsze, choć zazwyczaj. Czasami wystarczy dorobić/dokupić oś lub adaptery.

 

Nowe rsy mają problem, zapadają sie, nie bardzo da sie z tym coś zrobić. Puszloki są tak badziewne ze nawet nowe nie działają, a nowe manetki jakie RS spłodził to chyba brzydszych nie umieli ... Jedyny plus był łatwości serwisu co ma sie zmienić jak wprowadza chargera do reby.

 

Foxy na kashimie działają ponoć bardzo milo, jednak ich przeserwisowanie, mimo iż wcale nie jest trudne, wymaga narzędzi. Wielu ludzi tez narzeka ze stokowe foxy duszą swój potencjał i te widelce czy dampery pokazują co potrafią dopiero jak sie im zrobi tuning, co kosztuje.

 

O suntourach to sie piotrek może wypowiadać, bo on wie najlepiej, jednak z roku na rok sa coraz lepsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SR mam teraz i nie jestem zadowolony, nie chcę kolejny raz tej firmy i tyle

Tutaj się z Tobą zgodzę. Miałem najwyższy model terkingowy tej firmy i też nie byłem z niego zadowolony. Z kolei z nieco niższego modelu wyciekał olej z otworów montażowych w zupełnie nowym amortyzatorze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoją opinie lecz najwięcej co mnie 2 dni temu zaskoczyło to nowa Reba którą gość kupił za 2 tysiaki i po 3 dniach jazdy standardowej pękła mu podkowa na dolnych lagach. Reklamacji w harfie mu nie uwzględnili. Gość został teraz na lodzie!!!


SR mam teraz i nie jestem zadowolony, nie chcę kolejny raz tej firmy i tyle. 

 

Ryback fabrycznie to masz XCM-a co do 2000-2500zł w meridzie to standard gdzie dają zwykłe sprężynowce na tulejach plastikowych. Że masz XCM-a to nie znaczy że np. Epixon będzie taki sam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Puszloki są tak badziewne ze nawet nowe nie działają,
 

Ale, że co w nich nie działa ? Nie blokują czy sama manetka świruje ? Mam taką już 3-ci rok i jest ok. Czy "nazwa push-lock" i "pop-lock" oznacza coś więcej niż sam sposób uruchamiania blokady ? Czy może tłumik też inaczej działa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...