Skocz do zawartości

[rama] Wybór ramy Cross/Fitness/Przełaj/Gravel


Jerry6

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar zbudować rower którego przeznaczeniem będzie 75% asfalt i 25% ubite leśne trakty.

 

Koła 28" 1,6-1,75 na oponach semislick, obręcze stożkowe. Hamulce v-brake, cantilever lub mini v-brake bardziej skłaniam się ku tej pierwszej pozycji. Waga całego zestawu planuję poniżej 10kg z czego około 1,9kg przeznaczam na ramę.

 

Teraz stoję przed głównym problemem tj. wybór ramy. Na pewno ma być to rama pod sztywny widelec 1 1/8", wykonana z aluminium lub stali Cr-Mo. Poniżej to co znalazłem do tej pory:

 

Spartacus Cross 19":

+ rama aluminiowa,

+ prowadzenie linek pod górną rurą,

+ pivoty.

+ niska cena,

+ waga na akceptowalnym poziomie ~1,8kg.

- minusy, na razie nie widzę,

 

Accent Nordkapp 20":

+ rama aluminiowa,

+ możliwość montażu dwóch uchwytów na bidon,

+ pivoty,

- rama pod amortyzator,

- dolne prowadzenie linek,

- waga, cięższa niż Spartacus,

- cena, o jakieś 200 zł droższa od Spartacusa,

 

Accent Shannon 20":

+ prowadzenie linek,

Poza tym nie widzę większych różnic pomiędzy ramami Nordkapp a Shannon nie licząc geometrii oczywiście.

 

Macie jakieś inne propozycje? Cena do 600 złotych. W grę wchodzą też używki, chociaż nie znalazłem nic ciekawego na Allegro i OLX.

Wszystkie powyższe ramy to Cross/Treking. Nie znalazłem żadnej ramy przełajowej (CX-One odpada) oraz fitness.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką kierownicę chcesz zastosować - to ważne iż od tego zależy dobranie ramy , hamulce canti - daj sobie spokój one dobrze nie hamują, Accent shanon i Nordkapp to ramy trekingowe.Widelec sztywny czy amortyzator , jaką kwotę chcesz przeznaczyć na budowę roweru? Jeśli celujesz w wagę roweru poniżej 10 kg to sporo będzie to kosztowało ..

To na razie podstawowe pytania , jeśli nie bawiłeś się jeszcze w skladanie roweru to najpierw obejrzyć dokładnie rowery producentów i postaraj sobie złożyć coś co ci najbardziej odpowiada.

Patrz zwłaszcza na rowery crossowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica prosta ze względu na hamulce V-brake i klamkomanetki.

Zdecydowanie widelec sztywny, nie chcę amortyzatora nie jest mi potrzebny w tym rowerze.

Celuję raczej w rower podobny do Cube SL Road tylko z lepszym osprzętem.

Budżet na samą ramę to 600zł. Całkowity budżet jeszcze nie podliczony ale na pewno sporo wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam stoje przed podobnym problemem, rama cross/gravel i v-ki... niestety z powodu wypierania v-ek przez tarcze zdecydowalem sie na hamulce tarczowe mechaniczne... tez chce zbudowac sam swoj rower wiec wyboru za wielkiego nie ma i jednak biore tarcze. jesli chcesz prosta kiere to dobrym wyborem moze byc rama genesis tour de fer. wiem ze duzo ponad budzet ale podrzucam bo kto wie... ja tez zrobilem zwyzke ;)

wiem ze ramy surly sa robione tez pod v-ki ale to znowu budzet o polke wyzej i zalezy ile masz wzrostu bo malych ram nie robia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest problem ponieważ mam cały zestaw hamulców v-brake. Wybierając ramę pod tarczówki musiałbym dokupić cały zestaw hamulców tarczowych a to dodatkowy koszt którego nie brałem pod uwagę.

- Vagabond Genesis ma zbliżoną geometrię do Spartacusa.

- Tour de fer 10/20 nie przypadły mi do gustu.

 

Problemem jest cena tej ramy (Vagabond) przewyższa kilkukrotnie mój budżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nowych ram do 600 zł raczej nie ma alternatywy dla Shannona, to jest geometria bardziej zbliżona do szosówek niż Nordkapp. Realna waga ram Accenta w średnich rozmiarach jest trochę większa niż deklarowana. Żeby zmieścić się w 10 kg trzeba by było zamontować wyższej klasy osprzęt i w miarę lekkie koła. Jeśli rower ma być na dłużej i będzie modyfikowany z czasem, moim zdaniem warto założyć tarczówki mechaniczne na pełnych pancerzach i kiedyś tam przejść na hydraulikę. Chyba, że koła pod V-ki już czekają w garażu i nie są uwzględnione w budżecie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

użytkownik naszego forum Yarr ma wystawione

http://olx.pl/i2/oferta/on-one-pompino-CID767-IDf1sjD.html

Jezdzilem chwilę na tym rowerze i podobało mi się.

ma haki do tyłu i chyba rozstaw 120 sprawdz, wtedy trzeba zrobić np piastę wielobiegową, albo zostawić to co jest dwubiegowa. Możliwe że sama rama jest do kupienia, cena niezła, rdza śmieszna i klimatyczna, przyjechała już Anglii. Rozmiar?

z ram trekingowych z drugiej ręki mogę polecic autor stratos roczniki do 2004, stalowa. geometria pod sztywny widelec, lubiłem ją, miałem 21, spokojna geometria, nienerwowa, opony 622 -47 wchodziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rower z olx odpada, nie przypadł mi do gustu a Stratosa z tamtych lat pewnie będzie ciężko dostać.

Jeszcze się zastanawiam jaki rozmiar ramy Shannon będzie lepszy 20 czy 22.

Wzrost 183, noga 86.Boję się czy 20 nie będzie za mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Jerry6 - trochę mylisz pojęcia. Nie można na równi stawiać typów rowerów/ram o których wspomniałeś w opisie tematu. 

 

Gravel i przełaj to inna bajka niż urban/fitness. Przede wszystkim ze względu na kierownicę - jeśli chcesz prostą to dwie pierwsze opcje na baranku odpadają. Zostaje cross/fitness - tyle że fitness to rower głównie na szosę ale już z prostą kierownicą. 

 

Więc zostają Ci poszukiwania ramy crossowej/trekkingowej i na tym bym się skupił. 

 

Z drugiej strony jak chcesz iść w dół z wagą to taki fitness na względnie wąskich i lekkich oponach, na lekkim osprzęcie byłby w sam raz. Do jazdy którą planujesz w zupełności wystarczy.

 

Aluminiowa rama, może karbonowy widelec. Używka kupiona w całości i ewentualnie zmodyfikowana wchodzi w grę? Bo wtedy za ok. 1500 zł albo nawet taniej możesz kupić względnie lekką bazę do budowy takiego roweru, jedynie ramę musisz dobrać taką jaką chcesz. Ewentualnie kupić taki rower i przełożyć z niego osprzęt do innej ramy, sporo możesz oszczędzić i przeznaczyć gotówkę na to co zdecydujesz się zmienić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mylę i nie stawiam na równi tych ram. Szukam odpowiedniej ramy dla siebie. I jeśli znalazła by się rama gravel/przełaj która odpowiadała by mi geometrią, wyglądem itd. to nie widzę problemu żeby zastosować tam prostą kierownice.

 

Z drugiej jedna strony w większości ram gravel/przełaj ciężko wsadzić prostą kierownice. Chodzi mi tu o kwestie estetyki, wygody i ergonomii bo technicznie jest to oczywiście możliwe.

 

Do ramy fitness ciężko wsadzić szerszą oponę w wielu przypadkach.

 

Odnośnie ramy cross/trekking najlepiej wypadają do tej pory ramy Spartacus Cross i Accent Shannon i to w ich stronę się bardziej przychylam.

 

Używki w całości wchodzą w grę jak najbardziej, tylko przeglądam różne portale i jak do tej pory nic do mnie nie trafiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Nienajgorsza opcja jest rama Charge Plug ----> http://www.ebay.co.uk/itm/CHARGE-PLUG-5-CYCLOCROSS-COMMUTER-BIKE-BICYCLE-FRAME-BLACK-XS-XL-NEW-FREE-P-P-/252281959721?var=&hash=item3abd2d3529:m:mpqweMj61YbKXVuO5bV0cLA

 

Moja wprawdzie pobudowana jest z baranem ale jak ja kupowałem miała korbę 50/34, kasetę 12/36 i lekko gieta kierę 680mm. Także spokojnie można.

 

Dodatkowo oczka na błotniki, bagażnik i górne prowadzenie linki do przedniej zmieniarki. Co zasię tyczy Twojej niecheci do tarcz, to oczywiscie podziwu godne jest wykorzystanie posiadanych klamotów, ale ja osobiście preferuję bezproblemowe hamowanie w kazdych warunkach, a nie modlenie się o Zatrzymujacy Plaec Boży jak troche popada lub przybłoci :)

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jerry6, 

Jesteś pomiędzy rozmiarami, oba będą pasowały. Moim zdaniem mniejsza rama z dłuższym mostkiem i offsetowym wspornikiem siodła będzie bardziej sportowa. Patrząc na geometrię Shannon to jest "niedorobiony" Gravel. Jest długi porównując do kolarek, ma wyżej suport więc nie będzie tak stabilny w zakrętach, ale za to większy prześwit w terenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...