Skocz do zawartości

[napęd]Zmiana z 3x9 na 2x9, jest sens?


Markus34

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, otóż w konie kuli de lux 19" mam obecni korbę xt z blatami 44-32-24, największy jest od deore M590, system 3x9 kaseta xt 11-34, przerzutka tył sram x0, przód znaleziony w pudle z gratami altus..koła 26


Różnie jeżdżę, w różnych sytuacjach wykorzystuje w zasadzie cały zakres ale czuję, że jak założę większe koła to nie pognam na 11-44.


Pytanie brzmi czy warto by ten napęd zmienić w sytuacji gdy kupiłem koła 27.5 i ramę Accent Peak 27.5?


29-ery a ogół mają przód max 38-40 i dwa blaty, czy 650b też zajdzie potrzeba by ten system zmienić?


Nie chciałby jakoś specjalnie ingerować w ten napęd, chciałbym zostawić z tyłu 9-kę z manetką, tylko przód zmienić n 2 kę.


Z góry dzięki za info.


 


 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to mi przyszło jako pierwsze do głowy ale wtedy i przerzutke tylna i manetkę na 10 kę bym umiał zmienić 11-36 9 ki chyba nie ma, ja nie znalazłem.

Na przód jeszcze chciałem założy x9 pod trzy blaty do tego dwurzedowa manetka no i blat 40, dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, pytam o to bo nie wiem czy do końca taka zmiana na 27.5 wymusza zmianę tego przełożenia.

Ja generalnie wolałbym zostawić tą 9 kę z tyłu 11-34 tylko zmienić przód.

Mówisz, że 40 jest za twarda, nowe 29 ery wychodzą z korbami 40 a 27.5 jest mniejsze więc sam już nie wiem.

Jeżdżę po Mazowszu, w maratonach już nie startuję, korzystam z dobrodziejstw okolicznych lasów, drug gruntowych i tras turystycznych, szosy itd. także pod górę rzadko cisnę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40T i 3 rzędy w 29erach to dla mnie takim sam archaizm jak 44T w klasycznych 26-calowcach. Nie wiem gdzie to można wykorzystać w terenie poza machaniem nóżkami na jakimś prostym zjeździe. A same 3 blaty to niepotrzebna komplikacja.

Czy to twardo czy nie twardo to powinieneś sam wiedzieć, przecież jeździsz i masz jakieś swoje doświadczenia odnośnie przełożeń jakich używasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem taki blat do korby xt jak jeździłem na zawodach bo 42 mi brakowało także spokojnie da się to wykorzystać.

Jeszcze nie poskładałem większych kół, dlatego pytam zawczasu czy po prostu zmieni się to wszystko i żeby zachować jakiś optymalny rozkład sił warto wsadzić mniejszy bal.

A powiedz mi jeszcze jeśli z tyłu będzie 9 ka to muszę na przód wsadzić 3 rzędową nie 2 rzędową przerzutkę prawda?

Czyli jaki blat byś wsadził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za zawody, wyścig po szosie? ;)

Jeszcze raz napiszę, że przełożeń nikt za Ciebie nie wybierze. Montujesz to co Ci pasuje. Nie masz pojęcia co pasuje to nie zmieniaj i wróć do tematu po nabraniu doświadczeń.

Wersja dziadowska - zostawiasz przerzutkę 3-rzędową i liczysz, że jakoś się to będzie. Wersja pośrednia - stosujesz 2-rzędową przerzutkę typu m665 lub m667, da się to wyregulować z korbą 3-rzędową że zdjętym blatem jesli nie chcesz z jakichś powodów „prawdziwej” korby 2-rzędowej, oczywiście w ramach pojemności przerzutki. Wersja optymalna - korba i przerzutka 2-rzędowe, przodu „nie obchodzi” co jest z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No często po płaskim w PB się ścigaliśmy więc i prędkość miałem większą oczywiście nie cały czas.

Pytałem czy jak zmienię koła z 26 na 27.5 to czy ustawienia się zmienią na tyle mocno, że nie będę mógł rozbujać tego roweru na 44-11 tak jak kiedyś 26 i co do tego mają moje doświadczenia, pytam bo masa ludzi robiła podobne rzeczy i liczę, że ktoś się w tym temacie wypowie.

'Spec" serwisu mi kiedyś powiedział, że jeśli mam 9 kę do przednia powinna być do 9-cio rzędowego by to prawidłowo działało bo 10 mają inny skok..

Mam dobre graty i nie chcę ich znowu sprzedawać, do zmiany mam tylko tego altusa, którego i tak miałem zwalić no to przy okazji mógłbym blat mniejszy wsadzić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wiem, chciałem jednak zapytać czy trzeba, 40 chyba jednak będzie optymalna tylko chyba ciężko dorwać, nie typowy rozmiar shimano z rozstawem 96,

Pytałem kolesia z BS, dzwoniłem specjalnie i mnie pytał czy 3x10 czy 3x9 więc zadałem pytanie jaka różnica to odparł coś w tym stylo co napisałem wyżej, dwa sezony temu, x9 top swing.

Nie zagłębiałem się potem w temat, teraz sobie to przypomniałem.

Czyli lepiej 2 rzędową i czy to pod 9 czy 10  nie jest istotne tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sobie czasem jeżdżę w PB i rzeczywiście bywają tam tak bezsensowne trasy jak Nadarzyn, Urszulin czy inne Marki ;) Pojedź sobie z tą patelnią na wyścig np. do Nowin. Albo ogólnie w góry. Poza tym ćwicz kadencję, bo pewnie po trosze tu leży problem. Ale ostatecznie to Ty wybierasz i widać że ciągle masz z tym kłopot.

Puklus dobrze prawi z tą kasetą, zwłaszcza jeśli chcesz mieć „twardszą” korbę. Używam tego zakresu w obu swoich rowerach w napędach 2x9 i 1x9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najgorszy był Ostrów i jazda pp sciernisku przez kilkanaście km.

Wbrew pozorom wcale nie lubię twardych przełożeń i staram się mniej słowo jeździć.

Ok, zamówię sobie na razie blat 40 i przerzutke dwurzedowa na przód,pomecze taki układ a jak coś mi nie będzie leżało to wrócę do tematu.

Jeszcze tylko się upewnię, że Przerzutka od 2x10 będzie hulać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest sens przejścia z napędu 3x na 2x. Mniej mielenia przednią przerzutką + mniejsza waga = worth it.

Tylko przeanalizuj sobie, po jakim terenie jeździsz. Bo jeżeli na swoich trasach masz gdzieś bardzo strome podjazdy, gdzie musisz w swojej korbie zrzucić łańcuch na młynek, to napęd 2x jest zdecydowanie dla ciebie.

Za to jeżeli takich tras nie robisz, to daruj sobie 2x bo trochę pojeździsz i przejdziesz na 1x jak ja. Do tego konwersja na 1x jest o wiele prostsza, niż na 2x.

 

Aha, kaset 11-36 nie ma ale są 12-36. Przełożenie 38x12 przy kadencji 90 i kołach 27,5 da prędkość rzędu 38 km/h - prędkość nie do utrzymania przez dłuższy czas na rowerze MTB na asfalcie, nie wspominając o takich prędkościach w terenie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...