Skocz do zawartości

[Przerzutki] Kross Hexagon V2


Cin22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od kilku tygodni jestem posiadaczem roweru KROSS V2 prawdopodobnie z 2006 roku.

Na tę chwilę rower kosztuje mnie 300zł. W świecie rowerowym jestem totalnym amatorem.

 

Aktualne problemy:

-słabiutki przedni hamulec tarczowy

-po próbie naciągnięcia linki przedniej przerzutki efekt pojawił się taki, że prawie niemożliwe staje się przełączenie biegu na wyższy manetką (bardzo mocno trzeba wcisnąć kciukiem)

-pogięta przednia przerzutka

 

Moje pomysły na tę chwilę :

-wymiana przerzutki przedniej wraz z linką

-wstawienie z przodu hamulca V-brake (jeśli to w ogóle możliwe)

 

Chciałbym się zmieścić w kwocie 100 złotych.

 

Próbować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wstawienie z przodu hamulca V-brake (jeśli to w ogóle możliwe)
To raczej niewykonalne jeśli były zmontowane tarcze. Ten rower nie ma pivotów więc nie ma do czego przykręcić hamulców. Wiec pozostaje ci szukanie jakiś używanych hamulców tarczowych hydraulicznych

 

 

-wymiana przerzutki przedniej wraz z linką
Wymień linkę i pancerz może pomoże... Warto też wyregulować 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wiec pozostaje ci szukanie jakiś używanych hamulców tarczowych hydraulicznych

Tutaj jest różnie. Można kupić szmelc i tyle z tego będzie. Proponował bym zostać przy mechaniku ale jakiejś renomowanej firmy. Używane zaciski można wyrwać w dobrych cenach,

 

 

 

Próbować?

Nie ma przeciwwskazań ;)

 

 

 

Chciałbym się zmieścić w kwocie 100 złotych.

Zmieścisz się bez problemu. Zależy oczywiście na co postawisz , ale przy niskich grupach przerzutka z linką to okolice 30 zł. 

 

 

 

-wstawienie z przodu hamulca V-brake (jeśli to w ogóle możliwe)

Tak jak wyżej - nie ma pivotów i v-br odpada.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za odzew :)

 

Czy jeśli mam z tyłu Tourney to lepiej żeby z przodu też był Tourney ? np : http://allegro.pl/przerzutka-przod-shimano-tourney-fd-tx50-3x7-3x8-i6050300341.html

Czy też może dopłacić 10 zł i założyć http://allegro.pl/przerzutka-przod-shimano-altus-fd-m310-3x7-3x8-i6050300245.html

lub za 50 zł Deore?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia co jest z przodu a co z tyłu , ważne aby przednią przerzutkę dobierać po blaty korby tak aby dobrze współgrała (ważna jest pojemność i minimalna różnica między średnią a największą tarczą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem hexagona v2 z okolic 2006 roku... mój miał pivoty normalnie http://i.imgur.com/W8cZJYJ.jpg

Przerzutka przód u mnie działała jeszcze w kolejnym rowerze... one są nie do zajechania, przynajmniej u mnie. Nawet korbę 48t łyknęła. Jesli jednak faktycznie jest uszkodzona, to też jakiegoś tourneya kup.

Z tyłu wrzuć tourney TX55 więcej nie warto tam wrzucać, serio.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Miałem hexagona v2 z okolic 2006 roku... mój miał pivoty normalnie

Na zdjęciu autora masz rower jak przypuszczam. On ma prawdopodobnie 2005 bo 2006 chyba nie było z tarczą.

 

 

 

Przerzutka przód u mnie działała jeszcze w kolejnym rowerze... one są nie do zajechania, przynajmniej u mnie.

To nie tylko u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale kupiłem go też z tarczowym co widać po mocowaniu na tarczę po lewej stronie przedniej piasty.

Nie zwróciłem nawet na to uwagi.

 

 

 

Jednak szybko wyleciał i wpadły v'ki. 

Bywa tak chcąc kupić tani rower. Sam też tak miałem , z tym że u mnie chińskiego mechanika zastąpiła auriga. Jedyne czego żałuję to tego , że nie kazałem im sprowadzić wersji na 2 tarczach , przez co w przyszłości czeka mnie wymiana ramy.

 

Ale ot mi wyszło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiciok a to nie jest przypadkiem Hexagon V6 ten co Ty wrzuciłeś zdjęcie?

 

To mój : https://drive.google.com/open?id=0B7uPgN3wZrHkemh6N3l0bGlyalk

V2 na 100% tutaj masz taką samą wersje jak moja, ale damka... wszystko to samo. Tutaj też ktoś v'ki wrzucił a tarczę olał  http://olx.pl/oferta/sprzedam-rower-kross-hexagon-v2-malo-uzywany-CID767-IDeVzcf.html

 

Ogólnie masz taki problem, że hamulec hydrauliczny trochę kosztuje, poza tym musiałbyś wtedy zmieniac klamki, dokupić manetki... dużo roboty. Widelca nie opłaca się zmieniać, bo pewnie wyjdzie tyle co ten rower cały wart. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, w takim razie zmieniam tylko przerzutkę przednią razem z linką i pancerzem.

Resztę zostawiam jak jest.

Jeżdżę bardzo mało, także wydaje mi się, że na razie starczy a jak trafię jakąś okazję to najwyżej kupię coś lepszego :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie demonizujcie tak od razu mechaników tarczowych, bo nie jeden hydraulik się przekonał, że wcale nie jest mocniejszy od dobrze ustawionego mechanika.

 

Jeżeli chodzi o hamulce tarczowe, to zacznij od zdjęcia zacisku i wyjęcia klocków, musisz ocenić ich stan. Jeżeli są zużyte, należy je wymienić. Jeżeli nie, to trzeba je dobrze przetrzeć szmatką nasączoą rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym a potem papierem ściernym. Tarcze tak samo odtłuszczamy rozpuszczalnikiem.

Potem składasz wszystko do kupy i regulujesz, poradników na necie jest masa, wystarczy wpisać "montaż i regulacja mechanicznego hamulca tarczowego". Hamulec może jeszcze jakiś czas słabiej hamować zanim okładzina się nie dotrze.

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że marka, model i rodzaj hamulca tarczowego ma znikome znaczenie jeżeli chodzi o siłę hamowania. Marka, model i rodzaj wpływa na odczucia jeżeli chodzi o modulacje i łatwość w serwisie, montażu i ustawieniu. Największy wpływ na siłę hamowania ma wielkość i kształt tarczy hamulcowej, rodzaj materiału z jakiego zostały wykonane klocki i tarcze oraz kształt samych klocków.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca. W tanich rowerach masz typowo chińskie zaciski , o czym sam się przekonałem -55 kg i nie mogłem postawić na kole. Do tego piski, ustawiłem najkrótszy skok klamki jaki mogłem i dalej to samo. Akurat ja wymieniłem na aurige bo chciałem ale dobre mechaniki też istnieją.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam, że w tym hexagonie są Shimano BR-M416a (edit: przynajmniej takie były zamocowane w hexagonie v6 z 2011, na którym jeździłem). Jeżeli tak jest faktycznie, to jeżeli nie mają wyrobionych wgnieceń od śrub montażowych, to jak najbardziej można je ustawić. Jak mają wgniecenia, to podkładka i/lub szlif pilnikiem i także można je ustawić. Chińczyka też można ustawić, ostatnio bawiłem się z chińską podróbką Avida BB5 i fakt faktem trzeba było dłużej poczekać jak klocki się dotrą, ale hamuje już poprawnie. I tak btw. hamulec służy do hamowania a nie katapultowania przez kierownicę ;)

 

 

edit 2: No dobra, w jednym przyznam rację. Typowo chińskie zaciski za 10-20 zł sztuka to przypadek beznadziejny :P Takich zacisków się nie reguluje, tylko wyrzuca i wstawia inne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że to nie katapulta to się zgodzę , ale zapas mocy jednak jakiś musi być a wystarczy nauczyć się hamować i otb nie zaliczamy. Kiedyś mi wyjechała babka corsa , pociagnalem za klamkę , postawiło mnie na kole ale odruchowo już w ręce wyrobilem sobie abs bo jedynie na przednim kole się tak toczylem. Ustawić się da , ale jazda z taką wuwuzela jak ja miałem fajną nie była i nie miałem ochoty czekać na dobre dotarcie. Jak by ktoś chciał to mam ten hamulec , może pójść na części :D

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Oczywiście że prościej. Wkręcasz wewnętrzny tłoczek na jakąś tam odległość, trzeba poeksperymentować, najlepiej jak tarcza będzie na środku szczeliny. odkręcasz zacisk, w sensie poluzowujesz, zaciskasz klamkę i tyle. Klkocki ustawią zacisk tak jak ma być. Później jak będzie tarło, a będzie, popuszczasz lekko wewnętrzny i dopasowujesz zewnętrzny tłok. Żadna filozofia. Natomiast w hydraulikach czasami to ekwilibrystyka na wysokim poziomie jest.

 

Najgorsze dla mnie są canty w CXach, nie dość że tych wieszaków czasami nie sposób ustawić jak trzeba to jeszcze mają klocki nie na baryłkę tylko klinowane .... jak to widzę to nawet nie dotykam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że taka ekwilibrystyka? Jakoś wyszło, że do tej pory ustawiałem tylko raz hydraulika, jakiś podstawowy model Shimano. Zawsze myślałem, że robi się to na zasadzie, poluzowujesz śruby, zaciskasz klamkę, dokręcasz śruby i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze ta metoda działa , jeden ustawiony hydraulik to za mało. Jak kupiłem hamulec to tarcze miałem w zestawie , ale poczta oczywiście średnio traktuje paczki i tarcza była krzywa. Ustawienie na klamkę nie szło, jedynie patrząc w zacisk a w przypadku niektórych zaciskow szpara między klockami jest mała i ciężko się ustawia.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...