pawbuk6 Napisano 26 Maja 2016 Udostępnij Napisano 26 Maja 2016 Witam wszystkich bardzo serdecznie! To mój pierwszy post na tym forum, więc wypadałoby się przedstawić - mam na imię Paweł, mam 25 lat, mieszkam w Krakowie. Na rowerze jeżdżę od małego, głównie wiosną i latem, jednak w ciągu ostatnich dwóch lat z powodów zdrowotnych musiałem sobie kolarstwo odpuścić. Teraz jednak wracam na rower, mam zamiar dojeżdżać na nim do pracy i ogólnie nadrobić te stracone dwa lata. Kiedy jednak ostatnio zszedłem do piwnicy i zobaczyłem mojego MTB, którego dostałem na Komunię to aż mi się przykro zrobiło. Staruszek zdecydowanie najlepsze lata ma za sobą i wypadałoby go wymienić na coś nowszego. Dodatkowo zmobilizowała mnie moja narzeczona, która sobie sprawiła Kross Trans Alp - jak ja bym wyglądał przy niej na moim złomie? Dlatego zwracam się z prośbą do Was forumowicze, abyście pomogli mi wybrać nowy rower Przede wszystkim cały czas zastanawiam się czy lepszym wyborem będzie cross czy MTB. Podejrzewam, że sporo czasu zajmą mi dojazdy do pracy po krakowskich ulicach albo wycieczki drogami asfaltowymi i utwardzonymi - w tym przypadku cross byłby ciekawszym wyborem. Jednak nie chciałbym sie też ograniczać - od czasu do czasu wyprawa do Lasku Wolskiego byłaby ciekawą odskocznią, a tam MTB radziłby sobie lepiej. Ponieważ zawsze jeździłem na "góralu" zastanawiam sie jaka jest różnica w komforcie jazdy po płaskim pomiędzy nim a crossem i jak cross sobie radzi w terenie. Na razie moją uwagę przykuły takie modele: http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-275/level-r2 http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-275/hexagon-r8 http://www.decathlon.pl/rockrider-540-275-id_8350454.html Mam mniej więcej 176 cm wzrostu i wagę 82 kg - chciałbym koła o rozmiarze 27,5" i pewnie rozmiar 19". Co myslicie o tych modelach i na co przede wszystkim zwracać uwagę? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie opinie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C0RLE0NE Napisano 26 Maja 2016 Udostępnij Napisano 26 Maja 2016 http://allegro.pl/full-alivio-27s-wysoka-polka-mtb-lazaro-ev-3-men-i6200742919.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawbuk6 Napisano 26 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2016 Ok, dzięki za odpowiedź Jednak ten model jest na kołach 26", osobiście bym wolał 27,5 - 28" Lazaro to ta sama firma, co Kands, zgadza się? Warta polecenia, czy zależy od modelu? EDIT: Znalazłem taki model: http://allegro.pl/mtb-na-wypasie-lazaro-core-27-5-v3-full-alivio-i6214474834.html Co o nim myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C0RLE0NE Napisano 26 Maja 2016 Udostępnij Napisano 26 Maja 2016 Wg mnie biorąc pod uwagę jakość / cena jest absolutnie godny polecenia. Jest jeszcze Romet Orkan 5.0 http://m.ceneo.pl/35035000 A ja poszedłem w Trekking i Romet'a Wagant'a 3.0 http://m.ceneo.pl/35034272 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 26 Maja 2016 Udostępnij Napisano 26 Maja 2016 W twoim budżecie najsensowniejsze to wspomniany Rockrider 540 lun zeszłoroczny Romet Rambler 3.0 27,5 http://allegro.pl/rower-27-5-17-romet-rambler-3-0-mtb-2015r-w-wa-i5951669889.html , oba mają amor XCR (a nie uginacze XCT/XCM) i napęd 3x9 , dodatkowy plus dla RR 540 to wieczysta gwarancja na ramę. Oba są poniżej budżetu , tak więc po ewentualnym zakupie zostaje kasa na jakieś akcesoria lub mały upgrade. Przy twoim wzroście celowałbym w rozmiar 17" (podaj jeszcze długość nogi od podłogi do krocza). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawbuk6 Napisano 26 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2016 @gtb Długość nogi to ok 82 - 83 cm. Czyli jak rozumiem zwracać większą uwagę na amortyzator, mniejszą na przerzutki? Wspomnę tylko, że te Krossy pewnie mógłbym kupić za 1850 - 1900 zł - czy coś to zmienia? Czym różnią się wspomniane przez Ciebie amortyzatory? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 XCR ma golenie 32mm (jest sztywniejszy , XCT/XCM ma 30mm) oraz teflonowe tuleje ślizgowe (nie łapie tak szybko luzów jak plastikowe w XCT.XCM). Trzeba zwracać uwagę na całość (poszczególne komponenty , geometria ramy , warunki gwarancji) , tylna przerzutka jest często montowana z wyższej grupy aby przyciągnąć kupującego , a w rzeczywistości nic nie daje skoro pozostałe elementy są kilka grup niżej. Przykładem takiego zabiegu jest wspomniany Hexagon R8 , z tyłu Deore a reszta Altus. Oba wspomniane Krossy mimo ceny nie są warte zakupu (amor XCT , w R2 napęd tylko 3x8). Co do rozmiaru to przymierz się przed zakupem bo obawiam się że 19" będzie za duża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawbuk6 Napisano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 @gtb Dziękuję za rady! W takim razie przyjrzę się temu Rockriderowi 540, bo cenowo wygląda bardzo przystępnie Ewentualnie co warto by było w nim wymienić w przyszłości (czyt. co jest największą bolączką tego modelu)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 RR 540 jest złożony dość z głową i jakiś mocno słabych punktów nie ma (mówiąc oczywiście o tym przedziale cenowym). Po ewentualnym zakupie pojeździj na specyfikacji fabrycznej i dopiero wtedy myśl o zmianach jeśli rzeczywiście któryś z elementów byłby dla ciebie nie odpowiedni , wymieniać podzespoły na lepsze możesz robić stopniowo w miarę zużywania się fabrycznie zamontowanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawbuk6 Napisano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Ok, bardzo Ci dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.