Skocz do zawartości

[do 2200 zł] Cross/MTB rekreacyjna jazda


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie!

 

To mój pierwszy post na tym forum, więc wypadałoby się przedstawić - mam na imię Paweł, mam 25 lat, mieszkam w Krakowie. Na rowerze jeżdżę od małego, głównie wiosną i latem, jednak w ciągu ostatnich dwóch lat z powodów zdrowotnych musiałem sobie kolarstwo odpuścić. 

 

Teraz jednak wracam na rower, mam zamiar dojeżdżać na nim do pracy i ogólnie nadrobić te stracone dwa lata. Kiedy jednak ostatnio zszedłem do piwnicy i zobaczyłem mojego MTB, którego dostałem na Komunię to aż mi się przykro zrobiło. Staruszek zdecydowanie najlepsze lata ma za sobą i wypadałoby go wymienić na coś nowszego. Dodatkowo zmobilizowała mnie moja narzeczona, która sobie sprawiła Kross Trans Alp - jak ja bym wyglądał przy niej na moim złomie? :D

 

Dlatego zwracam się z prośbą do Was forumowicze, abyście pomogli mi wybrać nowy rower :) Przede wszystkim cały czas zastanawiam się czy lepszym wyborem będzie cross czy MTB. Podejrzewam, że sporo czasu zajmą mi dojazdy do pracy po krakowskich ulicach albo wycieczki drogami asfaltowymi i utwardzonymi - w tym przypadku cross byłby ciekawszym wyborem. Jednak nie chciałbym sie też ograniczać - od czasu do czasu wyprawa do Lasku Wolskiego byłaby ciekawą odskocznią, a tam MTB radziłby sobie lepiej.

Ponieważ zawsze jeździłem na "góralu" zastanawiam sie jaka jest różnica w komforcie jazdy po płaskim pomiędzy nim a crossem i jak cross sobie radzi w terenie. 

 

Na razie moją uwagę przykuły takie modele:

 

http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-275/level-r2

 

http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-275/hexagon-r8

 

http://www.decathlon.pl/rockrider-540-275-id_8350454.html

 

 

Mam mniej więcej 176 cm wzrostu i wagę 82 kg - chciałbym koła o rozmiarze 27,5" i pewnie rozmiar 19".

 

Co myslicie o tych modelach i na co przede wszystkim zwracać uwagę?

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie opinie ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za odpowiedź ;) Jednak ten model jest na kołach 26", osobiście bym wolał 27,5 - 28" ;) Lazaro to ta sama firma, co Kands, zgadza się? 

 

Warta polecenia, czy zależy od modelu? ;)

 

EDIT:

Znalazłem taki model:

http://allegro.pl/mtb-na-wypasie-lazaro-core-27-5-v3-full-alivio-i6214474834.html

 

Co o nim myślicie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim budżecie najsensowniejsze to wspomniany Rockrider 540 lun zeszłoroczny Romet Rambler 3.0 27,5 http://allegro.pl/rower-27-5-17-romet-rambler-3-0-mtb-2015r-w-wa-i5951669889.html , oba mają amor XCR (a nie uginacze XCT/XCM) i napęd 3x9 , dodatkowy plus dla RR 540 to wieczysta gwarancja na ramę. Oba są poniżej budżetu , tak więc po ewentualnym zakupie zostaje kasa na jakieś akcesoria lub mały upgrade.

Przy twoim wzroście celowałbym w rozmiar 17" (podaj jeszcze długość nogi od podłogi do krocza).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gtb

Długość nogi to ok 82 - 83 cm. Czyli jak rozumiem zwracać większą uwagę na amortyzator, mniejszą na przerzutki?

 

Wspomnę tylko, że te Krossy pewnie mógłbym kupić za 1850 - 1900 zł - czy coś to zmienia?

 

Czym różnią się wspomniane przez Ciebie amortyzatory?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XCR ma golenie 32mm (jest sztywniejszy , XCT/XCM ma 30mm) oraz teflonowe tuleje ślizgowe (nie łapie tak szybko luzów jak plastikowe w XCT.XCM).

Trzeba zwracać uwagę na całość (poszczególne komponenty , geometria ramy , warunki gwarancji) , tylna przerzutka jest często montowana z wyższej grupy aby przyciągnąć kupującego , a w rzeczywistości nic nie daje skoro pozostałe elementy są kilka grup niżej. Przykładem takiego zabiegu jest wspomniany Hexagon R8 , z tyłu Deore a reszta Altus. Oba wspomniane Krossy mimo ceny nie są warte zakupu (amor XCT , w R2 napęd tylko 3x8).

Co do rozmiaru to przymierz się przed zakupem bo obawiam  się że 19" będzie za duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gtb

Dziękuję za rady! W takim razie przyjrzę się temu Rockriderowi 540, bo cenowo wygląda bardzo przystępnie :) Ewentualnie co warto by było w nim wymienić w przyszłości (czyt. co jest największą bolączką tego modelu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RR 540 jest złożony dość z głową i jakiś mocno słabych punktów nie ma (mówiąc oczywiście o tym przedziale cenowym). Po ewentualnym zakupie pojeździj na specyfikacji fabrycznej i dopiero wtedy myśl o zmianach jeśli rzeczywiście któryś z elementów byłby dla ciebie nie odpowiedni , wymieniać podzespoły na lepsze możesz robić stopniowo w miarę  zużywania się fabrycznie zamontowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...