klaudiolopez Napisano 24 Maja 2016 Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Witam. Którą z tych opon założyć z przodu, bontrager lt3 vs michelin country mud? Bontrager zużyty w 30% ale szeroki i masywny a michelin nowy i z potężnym bieżnikiem lecz wąski, obie opony 26/2.00. Jeźdzę w 90% asfalt( dziury, krawężniki, zimąśnieg i lód). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 24 Maja 2016 Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Wg bieżnika to wypadałoby zostawić jak jest, czyli Bontrager z tyłu, a Michelin z przodu, ale skoro jeździsz praktycznie tylko po asfalcie to tak naprawdę jakie to ma znaczenie? Jakie ciśnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudiolopez Napisano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Zakres znamionowy ciśnienia jest około 2-4 atm. na obu oponach, ja ładuję 3,6 w oba koła. Michelin jest dedykowany do jazdy po błocie. Jazda po mieście to tysiące najazdów na krawężniki, różne nawierzchnie ; kostki na ścieżkach rowerowych i asfalt na ulicach, dlatego chciałem zachować dobrą manewrowość i przyczepność przednim kołem, oraz jego odporność na uderzenia w krawężniki, przy jednoczesnej dbałości o koło napędowe. Nie wiem jak rozkładają się siły obciążeń na koła i które jest bardziej narażone na uszkodzenia. Tylne koło też obrywa przy wjeździe na krawężnik i dlatego zastanawiam się czy obecne ustawienie jest optymalne. Tymczasem zostawiam jak jest i jak nie będę zaliczał wywrotek to pozostanę przy tym ustawieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 25 Maja 2016 Udostępnij Napisano 25 Maja 2016 Przy takim ciśnieniu to naprawdę wszystko jedno co gdzie założysz, bo opona i tak praktycznie nie pracuje. Jeśli chcesz zwiększyć manewrowość i przyczepność to załóż opony na asfalt. Bieżnik na asfalcie tylko szumi i przeszkadza, a na mokrym to jest wręcz niebezpieczny. Gdyby opona z klockami lepiej trzymała na asfalcie niż gładka z rowkami to jak myślisz jak wyglądałyby opony samochodów osobowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 25 Maja 2016 Udostępnij Napisano 25 Maja 2016 Opony tego typu nabite do prawie 4 atm mają tak kiepska trakcję w miejskich warunkach ze nawet brak techniki przy pokonywaniu krawężników nie tłumaczy takiej głupoty. Pomijajac fakt ze jak zrobi się mokro to lepiej iść piechotą... Kup sobie opony typu Schwalbe Hurrican 2,0 a poczujesz o czym mówię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.