Skocz do zawartości

[caliper, cantilever] Klamka v-brake Deore LX BL-M570 do cantileverów lub caliperów


Guslarz

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś używał może takiej klamki post-196977-0-03823200-1463645864_thumb.jpg do hamulców typu caliper albo cantilever?

Jak jest z silą hamowania? Te klamki wydaje się, że są dedykowane do v-brakeów ale mają jakąś regulację siły hamowania. Może uciągną szczękowy hamulec. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś używał może takiej klamki attachicon.gifSHI_BLM570.jpg do hamulców typu caliper albo cantilever?

Jak jest z silą hamowania? Te klamki wydaje się, że są dedykowane do v-brakeów ale mają jakąś regulację siły hamowania. Może uciągną szczękowy hamulec. Co myślicie?

 

Szukaj klamek szosowo-przełajowych, sam niedawno ich szukałem gdy robiłem przeróbkę w szosie z baranka na prostą kierownice i w sklepach rowerowych mi wciskali zwykłe na v-brec, które wcale nie chciały chamować, dopiero w większych sklepach podpatrzyłem na rowery szosowe z prostą kierownicą jakie mają klamki. Sprzedawca powiedział że są toklamki szosowo-przełajowe.  W tych klamkach jest mniejszy ciąg linki niż w v-kach. Ja też wertowałem forum żeby się dowiedzieć coś o tych klamka i nic nie znalazłem, a był podobny temat i była cisza, a tu tylu mechaniko-serwisantów i nikt nic nie wiedział .Ja kupiłem na alegro jakieś tectro za 50 zł z przesyłką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może mi jakiś inżynier wytłumaczyć dlaczego calipery nie miałyby działać z klamkami fałbrejkowymi?

 

Skoro uciąg linki jest mniejszy w canti i caliperach to te fałkowe klamki spokojnie powinny obsłużyć, gdzie tu jest jakiś tajnik techniczny, którego nie kumam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne dla mnie. Z tego co mi wiadomo klamki pod v-brake maja większy ciąg linki niż te dostosowane do canti z czego jednoznacznie wynika, że hamulce powinny działać mocnej kosztem gorszej modulacji. Nie rozumiem skąd te dziwne tezy wysnuwacie, że klamki pod v- brake nie będą działać z hamulcami canti. Ja osobiście nie spotkałem się z takim twierdzeniem.

 

 

Tapatalk i wszystko jasne[emoji41]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie rozumiem skąd te dziwne tezy wysnuwacie, że klamki pod v- brake nie będą działać z hamulcami canti.

 

Te wierdzenie nie są dziwne tylko prawdziwe. Klamki typu V-brake ciągną więcej linki ponieważ prawdziwa dźwignia wytwarzana do hamowania umieszczona jest na szczęce hamulca. Stąd linka ciągnie za długie ramię szczęki, a klocek jest na krótkim ramieniu. Ale w związku z tym klamki nie potrzebują wytwarzać dużej siły, tylko muszą wyciągać sporo linki. W caliperach dźwignia nie jest taka duża przy hamulcu i właśnie dlatego część siły musi pojawiać się przy klamce. Dlatego klamki do canti wyciągają mało linki i linka zaczepiona jest nawet o kilkanaście milimetrów bliżej osi obrotu klamki niż w klamkach do V. W ten sposób osiągamy taki efekt, że przy odchyleniu klamki canti o ten sam kąt co w klamce V, wyciągamy mniej linki ale siła wysiągania jest o wiele większa. Przykład jak zastosujemy klamki V do caliperów to po dociśnięciu szczęki do obręczy nie mamy siły w palcach żeby zablokować koło. Z kolei jak założymy klamkę canti do hamulców V to musimy ustawiać szczęki bardzi blisko obręczy, a siła hamowania będzie bardzo duża (tzw hamulec zero-jeden). Jasne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To ja może trochę praktyki, zamiast teoretyzowania.

 

Klamki o uciągu emtebecznym, Tektro RL520, pożenione z zaciskiem BB7 Road dedykowanym do klamek szosowych,

 

Efekt, zwiększona siła hamowania, kosztem lekkiego spadku modulacji. Za to skok klamki komfortowo króciutki  :icon_cool:

 

Tyle ode mnie...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...