Skocz do zawartości

[Koła] 29" Zestaw do ok.1000zł


Moorzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Poszukuję jakiegoś zestawu do maratonów XC (czy to gotowy, czy jakiś set do złożenia). Przód sztywna oś. Na tył chciałbym 12x142 ale z możliwością konwersji na 9x135. Szerokość obręczy optymalnie 23mm :) Mocowanie tarczy wolałbym 6 śrub. Stan- preferowałbym nowe, ale dobre używki też wchodzą w grę. Ma ktoś jakieś propozycje? Budżet można lekko nagiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja złożyłem taki zestawik do ścigania:

WTB KOM i25, (można dać i23, będzie lżej o 20g)

Novatec 771/772 (są możliwości konwersji)

Szprychy DT Competition + nyple alu

 

Lekko jest tam gdzie trzeba, komponenty dobrej jakości, powinieneś być zadowolony. Co bym zmienił ewentualnie? Piastę tylną na 882 ze względu na stalowy bębenek i/lub oś, ale jeśli korzystać będziesz tylko z kaset XT/XTR to śmiało można pozostać przy 772.

Budżet trochę nagniesz, ale moim zdaniem warto, a już na pewno warto dla obręczy, bo w ściganiu XC/maraton ona ma ogromne znaczenie (waga)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to taka blaszka na bębenku

Która nic nie daje i odpada pozostawiając ponacinany głęboko bębenek. Z tego co wiem, to jest kilka firm robiących coś takiego, a jedna robi to chyba dobrze, bo daje tę blaszkę na trzech wypustach, a nie na jednym.

Pisałem o tym na forum, poszukaj sobie.

 

 

 

Da radę w tym budżecie wrzucić piasty z prostymi szprychami?

 

Chodzi pewnie o płaskie, a nie proste :D

Nie znam cen, ale nawet jakby jedna kosztowała 3zł, to moim zdaniem średni pomysł. Płaskie są z tego co wiem, mniej sztywne bocznie i chyba sprawia problem z tarczami, a poza tym koło zaplecione na 32 szprychy średnio wygląda z płaskimi. Może z tym pierwszym się mylę, ale coś takiego mi się kojarzy. 

 

 

 

71-74kg

To można poszaleć trochę z wagą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką kasetę miałeś, która nacięła bębenek?

Zwykłą, dla tego pisałem, że 772 tak, ale tylko z kasetami pokroju XT/XTR

 

DT M442, 22,5mm - 495g 29"

WTB KOM i23, 23mm - 440g 29"

Dla mnie przy tej wadze zawodnika wybór jest prosty. A jeśli kasa się faktycznie znajdzie na tę piastę DT350 to pewnie, że spoko można brać, tylko że tam jest bębenek alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, częściowo tak. Te 3 na pająku alu będą OK, ale pozostałe brzydko ponacinają, a szczególnie te najmniejsze, które są luźne. Bębenek alu owszem jest lekki, ale nie jest praktyczny, a jego znaczenie dla właściwości jezdnych koła jest zerowe. Lepiej wybrać bębenek stalowy jak w 882 i mieć święty spokój. Możesz kupić sobie 772, a jak zarżniesz bębenek, to za 35 USD z Aliexpress dostaniesz nowiutki, stalowy. Ja tak właśnie zrobiłem, alu poszedł do śmieci, a wstawiłem stalowy i mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moorzyn taka masa to mozna pojechac na max

 

Obrecze

 

Ztr crest 29 x2 przod i tyl

Szprychy dt swiss areolite straighpull

Piasty dt swiss 350 straightpull

Kaseta xt

 

350 maja rachet ktory jest rewelacyjny i ma znikome opory.nie do zniszczenia.

 

Ps ztr mozna zamienic na wtb KOM jak kolega Arnii220 polecal-bardziej pancerne

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maratony to nie XC, a więc mega niska waga nie jest tak wymagana, bo przyspieszeń jest mniej, ale za to błota i grząskiego piachu potrafi być więcej, czyli raczej postawił bym + dla trzymania/szerokości. Opona 2.1 a tym bardziej 2.2 lepiej się układa na obręczy 23/25mm niż na 20, a więc trzymanie na takim różnorodnym podłożu powinno być lepsze w takim zestawie.

Chłopaki już ładnie wszystko opisali:

http://banachbrothers.pl/index.php/188-szeroka-obrecz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crest i wtb kom i23 zzeraja 80% budzetu, wiec w ogole skad takie propozycje.

Nacinanie bebenka to temat marginalny dla fanatykow. Alu jest duzo lzejszy, a fakt ze przy wymianie kasety bedziesz sie meczyl o 20sek dluzej nie ma wiekszego znaczenia, na maratonie kasety zmieniac nie bedziesz.

Do 1000zl to najlepiej nt d771 i d772 + m442 + szprychy cieniowane do 1.6.

Straight pull aktualnie sa jedynie do zrobienia na dt, ale to cena wyzsza o ponad 300zl niz budzet

Za miesiac bede mial novateci straight pull, na razie sie produkuja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Dawidzie, to nie jest temat marginalny. Te całe ABG można sobie o kant. Szkoda że nie porobiłem zdjęć zanim rozpiłowałem wypusty i płytka odpadła. Marginalne to jest z kasetami XT a nie ze zwykłymi. Kaseta tak się zakleszczyła, że musiałem ją wybijać od tyłu, to normalne?

Rożnica w wadze to straszne 60g i o tyle walczymy w praktyce, warto?

 

A dla czego WTB? Dla wagi w najważniejszym miejscu koła. Już napisałem 495g vs 440g, do ścigania poproszę te lżejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie, to planuję je kupić za jakieś ok. 3 miesiące, teraz zaczynam określać co i w jakiej cenie mogę dorwać, czyli ile mam zbierać ;) Więc może uda mi się uzbierać i 1500 ;) Zobaczymy jak się potoczy ;)

 

Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtb kom kosztuje aktualnie 400zł/sztuka, także w zestawie do 1000zł pochłania 80% budżetu. KOM'y też nie trzymają wagi katalogowej i częściej spotykam 455-460gramów, za to DT m442 29er zazwyczaj 495-496gramów.

60gramów które nic nie kosztują, a jedyną dysfunkcją jest 20-40sek straty przy obsłudze roweru rocznie? myślę że warto, szczególnie że do bębenka stalowego trzeba dopłacać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór należy do właściciela, czy za 50g obręczy da 200zł więcej.

 

Co do bębenka to absolutnie się nie zgadzam. Osobiście częściej zmieniam kasety i gdybym dalej ciągnoł na fabryczntm ABG, to za 2 miesiące chyba bym ściął te wypusty.

Do bębenka w 882 nic już nie trzeba dopłacać. Cena podobna, alu oś i wwaga też wyjdzie podobna. A do ścigania znacznie lepiej jest mieć 60g mniej na obręczy niż na piaście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pokaż zdjęcia tak naciętego bębenka bo aż się wierzyć nie chce.

Smutne ale prawdziwe. Niestety zdjęcia mojego już nic nie dadzą, bo spiłowałem wypusty tak, by weszły grube spinki do włosów robiące za domowe ABG, ale znalezione w sieci doskonale pokazuje o co chodzi i tak było w moim przypadku:

American-Classic-MTB-Tubeless-cassette-b 

 

AC_fin_5.jpg

 

Jak widać, nie jest to jakiś śmieszny Novatec, a markowy AC. Po prostu jedna blaszka g.... daje, bo robi za oś obrotu. Nie wspomnę o sposobie jej montażu na klej zamiast na jakieś dwa kołeczki i śrubkę z chowanym łbem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...