Skocz do zawartości

[~4000] Rower MTB 27.5 "


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, aktualnie rozglądam się za rowerem górskim w okolicach 4000 zł ( nie chciałbym przekraczać tego budżetu, chyba że będzie to sensownie uzasadnione), moje pojęcie na temat sprzętu jest niewielkie (chociaż robię co mogę by to nadrobić), więc chciałbym poprosić was o poradę co do wyboru wymarzonego roweru. Rower przeznaczony będzie do trenowania pod zawody (i startowanie), chociaz chciałbym móc go wykorzystywać również do bardziej rekreacyjnej jazdy (możliwość zamontowania bagażnika pod sakwy na jakiś dłuższy wypad była by bardzo mile widziana).  >> [priorytet: trening/zawody]

Budżet jest mocno naciągnięty, a z racji tego że jestem studentem i nie mam żadnych poważniejszych dochodów chciałbym wydać uzbieraną kwotę możliwie jak najlepiej. (muszę jeszcze kupić kask, oraz inne najpotrzebniejsze akcesoria/narzędzia)

Chciałbym żeby rower ten dawał jakieś perspektywy na rozbudowę, mam zamiar serwisować swój rower samodzielnie (na tyle na ile pozwolą początkowy brak doświadczenia i stan posiadania narzedzi ;) )

 

Z racji braku odpowiedniej wiedzy boję się zakupu roweru używanego.

Obecnie poruszam się leciwym już giantem escaperem, nie mam doświadczeń z lepszym sprzętem, byłbym bardzo wdzięczny gdybyście przy porównywaniu rożnych rozwiązań nie ograniczali się do "jest lepsze", tylko spróbowali krótko opisać dlaczego dane rozwiązanie jest lepsze od innego.

 

Mój wzrost to 167 cm
długość nogi: 75 cm

Waga : 56 kg (prawdopodobnie zwiększę ją do ok 60 kg)

Oto rowery które zwróciły moją uwagę:
- Kross R7 2016
- Radon ZR Team 27,5 8.0  ( czy skok jakości względem 7.0 usprawiedliwia naciągniecia budżetu ?)

- Radon ZR Team 27.5 7.0

- Grand Canyon 5.9 AL
- Grand Canyon 4.9 AL (identyczny dylemat jak z radonami)
- Talon 27.5 0 LTD ( mam możliwość kupienia na miejscu za 4300 zł, wypowiedzcie się proszę na temat tej oferty, moim zdaniem wygląda ciekawie, ale chciałbym poznać waszą opinie)

Pozdrawiam ! :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na zawody to lepiej pójść w 29, z testów pewnego magazynu wynika że 26" jest trochę szybsze od 27,5 a 29 jest znacznie szybsze od 26 i 27,5 ale na podjazdach, na zjazdach mniejsze koło wygrywa (zapewne z powodu większej zwrotności) działa to tak że z racji ze 29 toczy się lepiej niż mniejsze to jakby motywuje do większego wysiłku na podjazdach, w druga stronę z 26"- na zjazdach motywuje do większej pracy, dzięki czemu jest szybsze, 27,5 nie ma specjalnie nic do zaoferowania ;) (lub po prostu ludzka psychika nie akceptuje tych małych plusów względem 26")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant Talon 0 LTD sprzętowo wypada przyzwoicie (napęd XT/SLX ,RS Reba) jedyne co odstaje to hamulce , które nie grzeszą bezawaryjnością i skutecznością.

Radon 8.0 vs 7.0 to lżejszy amor (aluminiowe golenie górne) , napęd 2x11 na nowym XT M8000 i lepsze hamulce (choć też jeszcze nie najlepsze).

Canyona lepiej 5.9 jest niewiele droższy od 4.9 a ma lepsze elementy napędu i amor (hamulce niestety jak wyżej).

Kross R7 nie ma gniazd do mocowania bagażnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jaka jest wasza opinia na temat geometrii ramy wspomnianego gianta? Reba jest kusząca, ale czy nie jest ona okupiona słabszą w porównaniu do innych rowerów ramą ? Czy potraficie podać jakieś propozycje rowerów w cenie do maks. 4500 zł, które sprawdziłyby się w zawodach XC ? Jako że rower ma za zadanie służyć mi przez kilka lat, chciałbym żeby w przyszłości dawał mi on możliwość rozbudowy (a więc jeśli dobrze główkuje, to najważniejsza w wyborze powinna być dla mnie rama). Po zastanowieniu, kryterium dotyczące sakw nie ma już dla mnie znaczenia, liczy się dla mnie, żeby rower był solidny i pozwalał się cieszyć z jazdy. Proszę was o wskazówki, bo w przeciwieństwie do osprzętu gdzie są grupy i da się jakoś połapać co (przynajmniej w teorii) jest lepsze, o tyle ocena ramy i jej geometrii wymaga większego rozeznania i doświadczenia.

Mimo obaw zastanawiam się również co do kupna roweru używanego, na co zwracać szczególną uwagę jeśli chodzi o stan techniczny roweru ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kupna używanego:

jakbyś miał możliwość zobaczenia roweru na własne oczy, to sprawdzasz czy amortyzator nie ma żadnych niedoskonałości na goleni ach górnych- to dobrze obrazuje czy ktoś dbał o rower (serwis etc.) sprawdzasz też jak działają łożyska, czy nie ma luzów (amortyzator tak samo) i przeglądasz się ramię w poszukiwaniu pęknięć i wgnieceń, na zdjęciach w sumie tak samo, ale jak ktoś sprzedaje rower uszkodzony i chce to ukryć to się postara żeby nie było tego widać na zdjęciach. PS. jakby były luzy na piaście/ sterach to się nie przejmuj tym- o ile to łożyska maszynowe to wymiana jest dość tania, ale zawsze to jakiś koszt, i jeśli nie było o tym wspomniane na aukcji to możesz wytargować niższą cenę ;)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...