Skocz do zawartości

[malowanie proszkowe] ramy aluminum - mazowieckie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam w związku z faktem, że sam szukałem na forum informacji o malowaniu roweru i sporo było niejasności, uznałem ze zamieszczę kilka informacji bo odebrałem rower z lakierni. Rower Bianchi sl3 alu 6061 z karbonowym widelcem, w związku z tym oddałem tylko ramę.

 

Od początku numer znalazłem na olx,

Firma Sandblasting Mateusz Serwinek ul Puławska 34 budynek 32 05-500 Piaseczno ,tel 608166656,

zajmują się piaskowaniem, a już na samo malowanie oddają do innej firmy gdzie nie wiem,  po konsultacji telefonicznej dostałem informację żeby ramę dostarczyć czystą, więc pięknie odtłuściłem i zawiozłem niezabezpieczona jeśli chodzi o gwinty, dostałem informacje że zajmą się tym sami, jeśli chodzi o kolor to paleta RAL pulver.

 

Firma zajmuje się szkiełkowaniem i piaskowaniem, na forum wyczytałem, że nie można piaskować ramy aluminiowej, bo można zrobić "dziury w aluminium" pewnie tak jeśli pistolet jest w rękach które robią to pierwszy raz, Pan z którym rozmawiałem, powiedział że piaskują z powodzeniem ramy aluminiowe cieniowane, od lat i nigdy nie było reklamacji, zresztą ramy rowerowe robi sam żeby mieć pewność że wszystkie gwinty będą zabezpieczone.

 

Ramę odebrałem po 4 dniach wliczając sobotę i niedzielę :) bardzo szybko, w innych miejscach termin oczekiwania w sezonie, wynosi 3 tygodnie, rama zabezpieczona folia, efekt bardzo zadowalający kolor czarny satyna chyba 60% połysku, rama od razu gotowa do montażu, gwinty całe, wymagały tylko wyczyszczenia, czyste od farby, z żadną śrubą nie miałem problemu.

 

Podsumowując nie taki diabeł straszny, bo na forum naczytałem się, że kolor brzydki, że ramę zniszczą, że będzie trzeba oddawać do gwintowania, mi się udało ale przyznam, że bałem się strasznie tego co zastanę, firmę polecam, zamieszczam kilka zdjęć, naklejki zamówiłem na allegro 9zl, folia oracal kolor metalic, nie planuje malować lakierem, ale zobaczymy jaki będzie efekt, znalazłem firmę która robi naklejki identyczne jak fabryczne które można malować więc zobaczymy, po naklejeniu wrzucę zdjęcie końcowe. Planuję tylko polakierować widelec, lakierem z połyskiem bo się gryzie mat z połyskiem.

 

pozdr Ledziek

post-196266-0-95623500-1463046020_thumb.jpg

post-196266-0-62135500-1463046026_thumb.jpg

post-196266-0-20435300-1463046031_thumb.jpg

post-196266-0-45430700-1463046038_thumb.jpg

post-196266-0-85750200-1463046044_thumb.jpg

post-196266-0-67379900-1463046049_thumb.jpg

post-196266-0-48543300-1463046059_thumb.jpg

post-196266-0-42066100-1463046069_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam w związku z faktem, że sam szukałem na forum informacji o malowaniu roweru i sporo było niejasności, uznałem ze zamieszczę kilka informacji bo odebrałem rower z lakierni. Rower Bianchi sl3 alu 6061 z karbonowym widelcem, w związku z tym oddałem tylko ramę.

 

Od początku numer znalazłem na olx,

Firma Sandblasting Mateusz Serwinek ul Puławska 34 budynek 32 05-500 Piaseczno ,tel 608166656,

zajmują się piaskowaniem, a już na samo malowanie oddają do innej firmy gdzie nie wiem,  po konsultacji telefonicznej dostałem informację żeby ramę dostarczyć czystą, więc pięknie odtłuściłem i zawiozłem niezabezpieczona jeśli chodzi o gwinty, dostałem informacje że zajmą się tym sami, jeśli chodzi o kolor to paleta RAL pulver.

 

Firma zajmuje się szkiełkowaniem i piaskowaniem, na forum wyczytałem, że nie można piaskować ramy aluminiowej, bo można zrobić "dziury w aluminium" pewnie tak jeśli pistolet jest w rękach które robią to pierwszy raz, Pan z którym rozmawiałem, powiedział że piaskują z powodzeniem ramy aluminiowe cieniowane, od lat i nigdy nie było reklamacji, zresztą ramy rowerowe robi sam żeby mieć pewność że wszystkie gwinty będą zabezpieczone.

 

Ramę odebrałem po 4 dniach wliczając sobotę i niedzielę :) bardzo szybko, w innych miejscach termin oczekiwania w sezonie, wynosi 3 tygodnie, rama zabezpieczona folia, efekt bardzo zadowalający kolor czarny satyna chyba 60% połysku, rama od razu gotowa do montażu, gwinty całe, wymagały tylko wyczyszczenia, czyste od farby, z żadną śrubą nie miałem problemu.

 

Podsumowując nie taki diabeł straszny, bo na forum naczytałem się, że kolor brzydki, że ramę zniszczą, że będzie trzeba oddawać do gwintowania, mi się udało ale przyznam, że bałem się strasznie tego co zastanę, firmę polecam, zamieszczam kilka zdjęć, naklejki zamówiłem na allegro 9zl, folia oracal kolor metalic, nie planuje malować lakierem, ale zobaczymy jaki będzie efekt, znalazłem firmę która robi naklejki identyczne jak fabryczne które można malować więc zobaczymy, po naklejeniu wrzucę zdjęcie końcowe. Planuję tylko polakierować widelec, lakierem z połyskiem bo się gryzie mat z połyskiem.

 

pozdr Ledziek

 

Dodaje zdjęcia po zakończeniu całej operacji, polakierowałem jeszcze dodatkowo widelec lakierem bezbarwnym był matowy i gryzł się z ramą w połysku, efekt oceńcie sami ja jestem bardzo zadowolony, na żywo wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach

 

 

post-196266-0-08262700-1464262312_thumb.jpg

post-196266-0-67999600-1464262319_thumb.jpg

post-196266-0-86984000-1464262325_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Przepraszam za odkopanie starego tematu, ale chciałem spytać czy docelowo naklejki na ramie też zostały pomalowane bezbarwnym? Sam odbieram w poniedziałek ramę z malowania proszkowego i zastanawiałem się czy lakierować naklejki czy nie. Jeśli tak to czy lakier po malowaniu proszkowym musiałbym delikatnie zmatowić? Posiadam sprężarkę i pistolet do malowania, więc dałbym radę, pytanie tylko czy warto....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jeśli polakierujesz naklejki to będą lepiej zabezpieczone i tyle. Lakier polecam jakiś samochodowy lub przemysłowy o dużej twardości, ale jeśli nie malowałeś klarem automotiv to sobie odpuść. Zabezpieczenie farby proszkowej lakierem bezbarwnym ma duży sens. Farby i lakiery proszkowe w założeniu to farby przemysłowe. W zależności od użytej żywicy mają dużą odporność na UV lub chemiczną, ale w znacznej większości nie są odporne na szorowanie czy polerowanie. Lakiery proszkowe metaliczne są z reguły nieodporne na jakiekolwiek szorowanie. Zatem trzeba bardzo uważać z usuwaniem ciężkich zabrudzeń z takich ram poprzez szorowanie albo użycie mocnej chemii. Są totalnie nie odporne na aceton i nitro (pomijam specjalne systemy antygrafiti oparte o system poliuretanowy). Zatem...tak zastosowanie klaru ma sens. Czy warto zmatowić...nie trzeba przy nakładaniu następnej powłoki proszkowej, można bardzo drobnym papierem przed nałożeniem klaru ciekłego, ale....znajomemu raz zgazował. Ja swojej ramy w jednym z rowerów po malowaniu proszkowym dobrą farbą fasadową nie zabezpieczałem lakierem, ale pamiętam o tym przy myciu roweru....tylko lekki detergent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...