Skocz do zawartości

[Przerzutki] Problem z obcieraniem łańcucha, nikt nie potrafi wyregulować


daniel4g

Rekomendowane odpowiedzi

Około 3 tygodnie temu kupiłem nowy rower Merida Big Seven 300 z 2015 r. z napędem 3x9 i od początku borykam się z problemem z ustawieniem przerzutek, mimo iż dwukrotnie oddawany był do regulacji. W skrócie problem polega na tym, że nie udaje się ustawić przerzutek tak, aby łańcuch nie obcierał o wózek przedniej przerzutki w obu przypadkach:

  1. Na  9 przełożeniu (najmniejsza zębatka) z tyłu oraz 3 (największa) z przodu
  2. Na 5 przełożeniu i niżej z  tyłu oraz na środkowej z przodu.

Jeśli ustawie napięcie linki tak, aby nic nie obcierało przy opcji 1 to łańcuch obciera w ustawieniu nr 2 (kiedy łańcuch i z przodu iż tyłu jest dokładnie na środkowych zębatkach). Serwisant stwierdził, że ten typ tak ma i nic więcej nie da się wyregulować. Pomóżcie proszę o napiszcie, czy rzeczywiście jest to normalne i czy nie należy się tym przejmować?

Jeśli to pomoże, podaję modele osprzętu: przerzutka przód: Shimano Alivio, przerzutka tył: Szhimano Deore-9, manetki Shimano Alivio rapidfire, korba: Shimano M4000 octa 40-30-22 CG, kaseta: Shimano CS-HG200-9s 11-34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Shimano M4000 octa 40-30-22 CG,

I masz odpowiedź. To wg mnie jest dzieło ku**y i szatana, nie jest to regulowalne zgodnie z prawidłami regulowania, aby to działało trzeba to spizgać młotkiem, pogiąć, podpalić i przemalować na różowo. Wtedy zaczyna łaskawie działać ...

 

 

A tak na poważnie, to naprawdę jest nie regulowalne. Albo ustawisz elegancko 1 i 2 i trze na 3 a bo na odwrót. A jak ustawisz tak że nie trze, to prowadnica zahacza o korbę i to konkretnie, nie da się jechać. Moim zdaniem bez ingerencji Mechanicznej to mało wykonalne, by było tak jak być powinno.

 

Na ten przykład, biorę pierwsza lepsza przerzutkę, turneya, czy deore np 590, zakładam do odpowiedniej korby, w przypadku deorki to 44/32/22, ustawiam jak nakazuje naklejka, delikatnie kalibruję, naciągam linke, kręcę baryłką i efekt - nie trze nigdzie

 

Tutaj to imposssiibbrrruu. Mało tego, chodzą przesłanki że to celowy i umyślny krok sh*tmano, ukłon do klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zaskoczony, że producent tak kijowo dobrał kompomenty, ale trochę mnie uspokoiłeś bo przynajmniej wiem, że to nie kwestia tego, że w moim egzemplarzu jest coś skopane.

Czyli najprostszym rozwiązaniem byłaby wymiana korby? Jeden serwisant powiedział, że rozwiązaniem problemu byłaby wymiana kasety na wyższy model, czy rzeczywiście ten element też może mieć wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dwa razy oddawałeś do tego samego serwisu?

Proponuję nauczyć się robić to samemu bądź poszukać innego serwisu.

Najpierw próbowałem wyrególować to sam, ale ponieważ nie udało sie, stwierdziłem, że coś robię nie tak i oddałem do serwisu. Nie brałem pod uwagę, że w tak z mojego punktu widzenia drogim rowerze nie da się tego prawidłowo ustawić. Bardzo mnie zaskoczyliście, że tak jest w praktyce :/

Ja regulowałem 2 przerzutki alivio z serii 4000 nie chce więcej tego na oczy widzieć.

Ale ostatecznie udawało się ustawić tak jak należy, czy rzeczywiście to niemożliwe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Korba jest skopana bo:

 

Ma bcd 96 ... poco, a komu to potrzebne ?

ma mocno niestandardowe wielkości koronek ...

 

Dodatkowo klatka przerzutki to mało śmieszny żart. Zauważcie ze najnowsze deore i deore xt działają tak samo. Nie da rady tego bez użycie młotka i kombinerek wyregulować bez tarcia.  A i samo shimano dodaje adnotację iż może sie pojawiać tarcie tu i ówdzie.

 

No, dziękujemy.


 

 

tak jak należy, czy rzeczywiście to niemożliwe?

2 identyczne rowery, 2 identyczne korby i przerzutki. W jednym zajęło mi to ok 20 min i było względnie ok, w drugim 40 i było mocno średnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ten typ tak ma to, może z innej strony. Czy jazda z delikatnym obcieraniem łańcucha o wózek przedniej przerzutki powoduje nadmierne zużycie jakichś podzespołów w związku z czym lepiej(taniej) wymienić przednią korbę lub przerzutkę, czy można spokojnie to zignorować i po prostu tak jeździć? Rzeczywiście Shimano w instrukcji zaznacza, że może pojawić się obcieranie łańcucha i jako rozwiązanie podaje: zmianę przełożenia na inne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś ją na ramie w górę przesunąć?

Nie ruszałem ustawienia. Sprawdziłem tylko, że jest równolegle do łańcucha. Wg instrukcji odległość między największym trybem a wózkiem przerzutki powinna wynosić pomiędzy 1 a 3 mm u mnie jest raczej bliżej tych 3 więc ewentualnie zastanawiałem się nad minimalnym jej opuszczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że wiele osób psioczy na nowe alivio ale ja posiadam w swoim Lazaro Integral v3 przerzutki z serii m4000, korbę acera m391 48/36/26 i dałem radę sam wyregulować przerzutki.Mogę wrzucić łańcuch na najwyższą zębatkę z przodu i z tyłu i nic nie obciera o wózek.Najmniejsza z przodu i z tyłu i też nic.Zasadniczo jest to tylko kosmetyka bo na takich przełorzeniach i tak się nie powinno jeździć.Jeśli to naprawdę przeszkadza proponuje ustawić wszystko od początku łącznie z tym co mówił przedmówca czyli ruszyć przerzutkę na ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że to, że maksymalnie skrzyżowane pozycje łańcucha nie obcierają wcale nie oznacza, że na środkowej tarczy też tak nie będzie. Ta prowadnica jest bardzo specyficzna, ma różne przetłoczenia. Pomysł ze zmianą wysokości przerzutki przetestuję.

 

Edit: I jeszcze ciekawostka, ściągnałem instrukcje do tego konkretnego modelu przerzutki i wynika z niej, że jest ona kompatybilna z korbami: 44 - 32 - 22 T i 48 - 36 - 26 T, czyli z tą którą jest u mnie teoretycznie nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja nie powiedziałem ze to totalnie nie możliwe. Rama jest rama, ważne są kąty podsiodłóki etc. Jednak konstrukcja prowadnicy jest na tyle beznadziejna ( bo przecież stare były złe ... ) ze w wielu przypadkach stwarza to problemy.

 

Jako użytkownik, można raz poświęcić nawet 3h na regulacje i znaleźć złote położenie. Ja jako mechanik, nie mam tyle czasu na zabawę. Jak sie coś nie daje ustawić w 20 min, znaczy ze albo ja jestem lewy, albo sprzęt. A skoro wszystkie inne sprzęty daje rade wyregulować to aż taki kiepski nie jestem.

 

Kiedyś wyregulował, dość szybko nie pasującą przerzutkę do korby. Podniosłem lekko, przekrzywiłem - działa. Nie trze nigdzie. Da sie? Da, ale to nie było zgodnie z prawidłami regulacyjnymi, to była samowolka. Przy kompatybilnych komponentach czegoś takiego nie ma prawa być.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...