Skocz do zawartości

[4000-5000 zł] - mtb, jaki rower?


Rekomendowane odpowiedzi

Rower

 

Cześć,

 

Potrzebuję porady.

Mój stary rower doszedł już do krańca swojego resursu, użytkuje go już okrągłe 10 lat.

Chciałem teraz kupić nowy rower, który by mi służył następne 10 lat.

Roweru będę używał do jazdy po Kampinosie, stąd myślę o sztywnym MTB, a z racji mojego podłego wzrostu (162cm, waga 66) myślę o perspektywicznym rozmiarze kół 27,5 na ramie 15,5 - 16 cali. Budżet jaki chcę przeznaczyć na zakup to około 4500 zł.

 

Nie znam się na komponentach i z tego względu proszę o poradę, który rower jest największą okazją jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości podzespołów.

 

Skłaniam się do poniższego Krossa z uwagi na niską ramę i karbon.

KROSS LEVEL R9 27" 2014

http://allegro.pl/kross-level-r9-27-xs-carbon-2014-niska-rama-i6162939935.html

 

Ale ten Cube wydaje się chyba mieć lepsze komponenty.

CUBE LTD PRO 27,5 2015

http://allegro.pl/rower-cube-ltd-pro-27-5-rozne-rozmiary-2015-i6165961540.html

 

Są też i inne opcje z serii okazyjnych cen, choć za nieco większy budżet. A może też są warte uwagi, choć ich cena przekracza już mój budżet i skłaniałbym się jednak do nie przekraczania 5000 zł. Te rowery mają również dość zaawansowane amortyzatory Fox, które wymagają kosztownych serwisów. I to jest dla mnie raczej wadą niż zaletą.

 

KROSS LEVEL R10 XS 16" 2014

http://allegro.pl/kross-level-r10-xs-16-2014-fox-float-xt-27-5-i6152195658.html#thumb/1

 

Haibike FREED 7.20 SRAM X1 - 27.5'' CARBON / FOX

http://allegro.pl/haibike-freed-7-20-sram-x1-27-5-carbon-fox-i6139159688.html

 

Tu 26 cali, ale może też warte uwagi?

KROSS Level A10 2014 S 16" Carbon XT SLX FOX

http://allegro.pl/kross-level-a10-2014-s-16-carbon-xt-slx-fox-i6160016939.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cube'a ltd pro 2015 mam tyle że na kole 29" i jak najbardziej polecam. Ale możesz jeszcze przy tym budżecie sprawdzić wysyłkową firmę Canyon i model al sl 6.9. Maja trochę krótsze ramy, al sl 6.9 to bardzo bardzo dobry rower do turystyki i rekreacji, bardziej wygodny niż inne typowe "ściganty" w tej kwocie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu ten Grand Canyon AL SL 6.9

https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2016/grand-canyon-al-6-9.html 

 

Rower do turystyki i rekreacji to funkcjonalna rzecz. Jednakże zawsze miałem żyłkę do ścigania i moim marzeniem było sprawić sobie kiedyś taki rower, który umożliwiłby mi szybką, wyścigową jazdę. Ot takie pragnienie rowerzysty na słabym rowerze, który latami ściga się z kimś na lepszym bicyklu. Mam przez to taką tęsknotę za dobrym wyścigowym mtb, może nie praktyczną. 

 

Ale podsumowując. Czyli ten Kross na ramie karbonowej przegrywa jednak z tym Cubem? Nie  

ukrywam, że Kross z ramą karbonową podoba mi się jednak trochę bardziej.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W budżecie na kole 27,5 mieści się Giant Talon 0 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.0.ltd/24528/89331/#specifications (na Gianta można wyłapać niezłe rabaty , jeden z forumowiczów handluje ta marką) osprzętwo podobnie do Cube LTD ale masz bardziej "sportową" (dłuższą) ramę z dożywotnią gwarancją .

Jeśli nie przeszkadza ci "nie modne" koło 26" to zakup Krossa wydaję dobrą alternatywą (osprzętowo żadne 27,5 go nie przebije) , jeśli miałbyś się decydować na jakiegoś to lepiej dołożyć i brać A11 http://allegro.pl/kross-level-a11-s-16-2013-carbon-xtr-fox-i6168466655.html masz cały napęd na XT , lepsze hamulce i lepsze koła na łożyskach maszynowych (od kół systemowych od shimano lepiej trzymać się z daleka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wnioski na razie są takie, że jeśliby wybierać coś z tych Krossów na karbonowej ramie to (tylko?) najlepiej A11 z 2013 za 5500. To trochę więcej niż wynosi mój budżet, który raczej jest już maksymalny (żona już wcześniej spoglądała na mnie badawczo doszukując się bzika). I te koła 26 cali (gdyby były 27,5 to bym się już chyba zdecydował, nawet jeśli żona miałaby uważać mnie za maniaka). Właściwie przy mojej posturze rozmiar 26 cali wydaje się być jak najbardziej do przyjęcia, ale przy kupnie roweru raz na 10 lat to chciałoby się mieć ideał, by potem niczego nie żałować.

 

W Giant Talon 27.5 0 LTD 2016 geometria jest jak dla mnie OK, niemal jak w moim starym Garym z geometrią genesis. Z wad, które  wyczytałem w innym wątku tego forum to brak główki trapper, raczej nie najlepsze hamulce i koła by Giant.  http://www.forumrowerowe.org/topic/196365-rower-giant-talon-275-0-ltd-2016-czy-spelni-oczekiwania-czy-wart-uwagi/

To tegoroczny model, więc raczej nie spodziewałbym się teraz, na początku sezonu jakiejś znaczącej obniżki. A obniżki potrafią cieszyć, człowiek nie patrzy wtedy, że wydał 5000, tylko wydaje mu się, że zaoszczędził 3000. Dobre samopoczucie zaś jak wiemy jest bezcenne. 

 

Sorry, że tak marudzę, ale to dla  mnie trudny orzech do zgryzienia. Brakuje mi jakiejś okazji, która by spowodowała przyśpieszone bicie serca. Jak do tej pory ewentualne decyzje pociągają ze sobą kompromisy odnośnie ceny, rozmiaru kół, albo materiału ramy itp. (samopoczuciu towarzyszy ambiwalencja). Nie wiem, co jest z tych wszystkich propozycji opcją najlepszą, mając przy tym na uwadze stosunek ceny do wyposażenia i moich potrzeb?  Muszę to jakoś przeanalizować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyśpieszone bicie serca jest, to by było to czego szukam. To jest chyba nawet model z 2015, nie 2014, bo ma identyczne malowanie i podzespoły. Ale wątpliwość jest co do rozmiaru ramy. Znalazłem taką tabelę, dobór rozmiaru: https://www.centrumrowerowe.pl/rowery/gorskie-mtb/27-5-cala/p,attack-rx-pro-27-5-szaro-zielony-haibike,392969.html

 

Mam przeczucie, że ta tabela jest z jakimś błędem. 38 cm to jest 15 cali, z tej tabeli wynika, że ten rozmiar jest przeznaczony do wzrostu 138-148 cm. Zaś na mój wzrost t.j. 162 odpowiedni rozmiar to aż 17 cali. To chyba nie tak powinno być?

 

To jedyna wątpliwość, bo rower mi się podoba i kupiłbym go. 

 

Ale zaraz, tutaj geometria ze strony strona producenta:

http://www.haibike.de/produkte_detail_pl,,20047,detail.html

 

Czyli rozmiar 38 powinien być OK. Chyba się nie mylę?

 

Właściwie pozostaje już tylko kwestia zielony, czy czerwony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar 38 (15") dla twojego wzrostu byłby w sam raz . Sam w zeszłym roku przymierzałem się do tego roweru (wówczas można było go wyrwać za 3,5k) ale  przy moim wzroście 170cm był ciut przymały (troszkę za krótka rama i brakowało ok. 3cm sztycy). Tabelka z doborem rozmiaru z CR jest delikatnie mówiąc pokitrana (szczególnie przy kole 27,5 gdzie główka ramy idzie wyżej niż w 26) , przy moim wzroście mam rozmiar 17 który jest na styk i jakby był rozmiar mniejszy byłoby idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, więc wszystko jasne. To model z 2014 i 2015, w każdym razie w opisach przewija się i ta i ta data. I był nawet za 3500, nieźle. 

Kupuję go, jeszcze sobie może dam z dzień na ochłonięcie, żeby nie tak z gorączką. Ale już się skontaktuję ze sklepem.

Dzięki za pomoc kolego :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety. Po kilkudniowych próbach telefonicznych i mailowych kontaktu ze sklepem i braku odzewu z jego strony, okazało się, że roweru już nie mają, bo... zniknął ze strony.

Na stronach forum rowerowego w wątku dotyczącym owego sklepu http://www.forumrowerowe.org/topic/112269-sklep-cyclistapl-rower242628pl-opinie/ wyczytałem, że sklep tak ma, i po prostu nie odpowiada na kontakt mailowy ani nie aktualizuje strony z produktami, cytat z forum "na stronie internetowej widnieje napis "Produkt dostępny", co wskazywałoby na monitorowanie stanów magazynowych, ale nic bardziej mylnego. Dowiedziałem się, że takie rzeczy to tylko na stronie Amazon."

 

 

 

Koniec końców roweru wciąż nie kupiłem. W międzyczasie pojawił się na OLX taki sam rower Haibike Attack RX Pro 27.5" za 4100 zł, rower nowy, ale jak pan powiedział bez papierów, czyli i bez gwarancji. Nie wiem czy go kupić, czy brak gwarancji to duża wada?  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kiedy np. strzeli Ci rama, a nie masz gwarancji, to niestety zostajesz z problemem sam.

Jeśli się napaliłeś na ten model, to dobrze by było go obejrzeć przed zakupem.

Jestem zdania, że rower to taki przedmiot, którego nie powinno się kupować bez wcześniejszego obejrzenia i przymiarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Nie mam możliwości zobaczenia i przymierzenia tego roweru. Rower jest na Śląsku, a ja jestem z Wawy. Pozostają tylko zdjęcia, oraz opowieść sprzedającego. Co prawda napaliłem się na ten model, ale racja, ewentualny zakup może być obarczony zbyt dużym ryzykiem, w końcu zakup tego roweru to nie mały koszt. Odwieczny dylemat kierować się racjami serca, czy rozumu?

 

Może ktoś ma jeszcze jakieś rady, rowerowe typy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ,że Haibike nie wyszedł :( był świetną opcją.

Chyba na obecną chwilę najsensowniejszy byłby wcześniej przez ciebie wspomniany Kross Level R9 2014 , masz dobrą bazę w postaci carbonowej ramy a i osprzęt dość przyzwoity ze średniej półki (przy twojej wadze brak sztywnych osi i golenie amora 30mm to żaden problem). Zawsze z czasem będziesz mógł zmodernizować poszczególne elementy na lepsze , aczkolwiek fabryczny zestawienie przy prawidłowym dbaniu również będzie bezproblemowy. W koła 26" przy takich pieniądzach raczej bym się nie pchał bo później będziesz się bił z myślami czy nie lepiej było pójść w 27,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę podjąć decyzję. Albo Kross R9 2014 za 4300 zł, nowy z gwarancją, który mogę przymierzyć, albo jednak ten niewidziany Haibike Attack RX Pro 27.5" za 4100 zł. Niby nowy, ale bez gwarancji i możliwości przymiarki, choć patrząc po geometrii i opinii kolegi gtb powinien raczej na pewno pasować. Tak wygląda: http://olx.pl/oferta/haibike-rx-pro-27-5-CID767-IDdVwun.html   W tym Haibike nieco bardziej odpowiada mi geometria, górna rura jest dłuższa, zaś rura podsiodłowa mniejsza.

 

Czy waszym zdaniem patrząc na podzespoły itp. ten Haibike jest dużo lepszy od Krossa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haibike vs Kross jest na pewno lepszy (przerzutki , korba , amor , sztywne osie ) ale czy "dużo" lepszy to kwestia czystej kalkulacji - czy lepszy bez zabezpieczenia (gwarancji) czy ciut gorszy dający spokój ducha . Z uznawaniem gwarancji w przypadki Kross'a bywa różnie (czyt.na niekorzyść klienta) tak więc to również weź pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>Ciekawe jaki to rozmiar : http://olx.pl/oferta...html#0fd07431ca   :icon_question:

 

dowiadywałem się już wcześniej - 19 ``

 

 

Przymierzam się do kupna za 4000 zł tego mniejszego Haibike http://olx.pl/oferta/haibike-rx-pro-27-5-CID767-IDdVwun.html

Zadzwoniłem już do oferenta, ma mi wysłać więcej zdjęć.

 

Jednak, pomyślałem, że może warto zaryzykować. Oficjalna gwarancja też nie daje pewności, że firma uwzględni ewentualną niesprawność. U Krossa wiadomo, że są problemy z ramami karbonowymi, a Haibike chyba nie ma w Polsce serwisu. 

 

Przejechałem się ostatnio takim rowerem 15 `` http://rower.com.pl/fuji-slm-27-5-2-1-disc-27-5-494435 

Bardzo mi się spodobał, ideał dla mnie, ale cenę ma zaporową, nie do kupienia. I tak patrzę sobie na jego specyfikację i mam wrażenie, że Haibike jest podobny, w każdym razie jest chyba bliżej tego Fuji niż Kross R9.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FUJI SLM 27-5 2.1  sprzętowo bardzo podobny do Haibike (cenowo również - 8299) zauważ , że cena katalogowa tego Haibike była 1999 euro , te który były oferowane za 4k i niżej były wyłącznie w rozmiarze 15" (mała popularność tego rozmiaru spowodowała takie upusty). Kross R9 katalogowo stał 6499 (blisko 2k taniej , stąd i osprzęt niższy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu działający link z tym Fuji, może komuś czytającemu to forum się przyda: http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2015,rowery,19001

 

Co do dalszego ciągu mojej historii to czekam teraz na dodatkowe zdjęcia, i pewnie w poniedziałek będzie wysyłka, a gdzieś na początku przyszłego tygodnia zobaczę ten rower. 

 

Jeszcze ciekawi mnie jak to jest z tym prowadzaniem linek. W Fuji i Haibike linki są prowadzone w taki klasyczny sposób po ramie, zaś w Krossie wewnątrz rur ramy. Ten drugi sposób jest według producentów jakby nowocześniejszy. Fuji (2015) i Haibike (2014) są z wyższej półki niż Kross (2014). Jak to jest, że mają mniej nowoczesny sposób rozprowadzania linek? Może ten "nowoczesny" sposób to tylko marketingowy zabieg?

 

Znalazłem taki tekst w wiki odnośnie prowadzenia rowerowych linek:

cyt.:"Linki są w większości współczesnych rowerów rozprowadzane po ramie za pomocą tworzywowych rurek zwanych pancerzykami oraz metalowych oczek przyklejonych bądź przyspawanych do ramy. W niektórych starszych typach ram linki były prowadzone cały czas w pancerzach i przymocowywane luźnymi obejmami metalowymi lub tworzywowymi do rur ramy. W niektórych rodzajach rowerów miejskich i szosowych linki są prowadzone wewnątrz rur ramy. Tego rozwiązania nie stosuje się jednak w rowerach górskich, ze względu na to, że takie rozwiązanie wydłuża linki, wymaga osłabienia ramy licznymi otworami i zwiększa opory przesuwania się linek .

W większości rowerów turystycznych i szosowych linki do przerzutki i przekładni są prowadzone po dolnej rurze ramy i pod suportem, dzięki czemu nie zaczepia się ich w momencie wsiadania na rower. W rowerach górskich jednak preferuje się prowadzenie wszystkich linek po górnej rurze ramy, aby uniknąć ryzyka przecięcia linek przez kamienie uderzające czasami w rower od dołu.

Na pracę linek bardzo duże znaczenie ma ich sposób poprowadzenia. Im mniej odcinków w pancerzykach i im prostsza droga od manetek do przerzutek tym linki stawiają mniejszy opór. Szczególnie duży opór występuje na "ciasnych łukach" zamkniętych w pancerzykach. Stąd, gdy nie ma innych możliwości poprowadzenia linek, często wydłuża się pancerzyki na łukach celem zwiększania promieni tych łuków. Odcinki linek biegnących w pancerzykach są też zwykle bardzo podatne na zabrudzenie, które dodatkowo zwiększa opory ich pracy. Stąd, do droższych zestawów linek, dodawane są uszczelnione końcówki na pancerzyki zapobiegające dostawaniu się do nich brudu." 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie 3 wspomniane rowery (Attack , SLM, R9) mają linki prowadzone wewnątrz ramy , jedynie przewód tylnego hamulca idzie po ramie (ale to akurat uważam za plus , dużo łatwiej przeserwisować hampel zdemontowany z roweru niż robić to na ramie). W użytkowaniu jakiś spektakularnych różnic nie ma czy idą one wewnątrz czy na zewnątrz. Jest jeszcze jeden trend dotyczący montażu tylnego hamulca , obecnie większość ma go montowanego wewnątrz tylnego trójkąta a wcześniej było na zewnątrz (przy zewnętrznym jest ułatwiony dostęp do regulacji zacisku , przy wewnętrznym trzeba się bardziej nagimnastykować). Generalnie powyższe "nowiki" to bardziej zabiegi marketingowe niż innowacja technologiczna.

 

A pochwal się na zdjęcia jakiego czekasz ? Haibike , Kross , Fuji czy może znalazłeś jeszcze coś ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wszystko jasne z tymi linkami. 

 

Czekam na więcej zdjęć tego Haibike:  http://olx.pl/oferta/haibike-rx-pro-27-5-CID767-IDdVwun.html

 

Porozumiałem się co do ceny t.j. 4000 zł, poniżej 4k facet nie chciał zejść.

No i czekam jeszcze na więcej zdjęć. Bo rower jest nowy, ale wypadałoby przed taką transakcją na odległość upewnić się jeszcze jak wygląda to i owo z bliska. Właściwie to już nie mam pomysłu o jakie informacje jeszcze mam wypytywać sprzedającego, a jedno zdjęcie jak wiadomo warte jest tysiąca słów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest nowy i nie używany to jedyne pytania jakie się nasuwają to jego pochodzenie, legalność no i czy na zakup dostaniesz jakieś potwierdzenie (faktura,paragon, umowa kupna-sprzedaży). 4k to spora kwota i warto mieć jakieś zabezpieczenie na papierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga. 

 

Czytam, że jest więcej prawnych kruczków związanych z taką transakcja niż myślałem. http://kupno-sprzedaz.waw.pl/umowa-kupna-sprzedazy-roweru/ 

 

No tak, umowa kupna - sprzedaży jest wskazana. Najlepiej byłoby pojechać osobiście po ten rower, ale to w moim wypadku aż 380 km w jedną stronę. Co zrobić by zawrzeć taką umowę na odległość? Może gościu może wystawić jakąś fakturę, muszę się go o to wypytać. Umawiałem się z nim na przesyłkę pocztą polską i płatność przy odbiorze. Czy tego rodzaju transakcja skutkuje jakimś dokumentem, który jest jakimś dowodem zakupu? 

 

I jeszcze jest taki dodatkowy wydatek cyt. "Jeżeli wartość roweru przekroczyła 1000 zł, kupujący jest zobowiązany zapłacić podatek od czynności cywilno-prawnych. W terminie 14 dni od dnia dokonania transakcji musi on złożyć w urzędzie skarbowym deklarację PCC-3 oraz uregulować należną kwotę."

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwit z poczty to tylko dowód nadania , w żaden sposób nie dokumentuje zawartości (co najwyżej może być napisane jako zawartość "rower" a to bardzo szerokie pojęcie).

A co do umowy kupna-sprzedaży to w świetle prawa jesteś zobowiązany do zawarcia takowej na każdy zakupiony przedmiot (nie tylko rower) i uiszczenia stosownej opłaty (w realiach życia sprowadza się to praktycznie do aut , gdyż tylko zalegalizowana umowa upoważnia do jego rejestracji).

Jeżeli sprzedawca niema nic do ukrycia to bez problemu może ci taką umowę sporządzić , dołączy do paczki wypełnioną z danymi swoimi , twoim i roweru (łącznie z nr ramy) a ty ją podpiszesz i mu odeślesz. Jeśli będzie coś kręcił może to świadczyć o nie do końca legalnym pochodzeniu .Jedyne sankcje jakie grożą za nie dopełnienie 14 dniowego okresu rejestracji umowy kupna-sprzedaży to odsetki naliczone (niewielkie) od należnej kwoty (2% z umowy) w przypadku jej zgłoszenia po terminie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...