DenyM Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Witam Planuję wymienić elementy takie jak przerzutka tył i przód, łańcuch, klamkomanetki i kaseta. Chciałem się dowiedzieć czy wszystko będzie ze sobą w miarę dobrze funkcjonować. Na wszystko mam budżet ok 500zł i jest to ostateczny i nieodwołalny pułap. Inaczej żona mnie powiesi. Przerzutka tył shimano deore rd-m591 sgs Przerzutka przód shimano alivio fd-t4000 48T downswing Kaseta shimano alivio cs-hg400 9rz. Klamkomanetki shimano alivio st-m4000 Łańcuch shimano deore xt cn-hg93 9 rz. Wszystko zamontowane na ramie Accent El Norte 17". Korba jest w dobrym stanie, więc nie wymieniam. Nie wiem dokładnie co to za model shimano ale na raczej 26/36/48T. Ew. 28/38/48T. Pewnie też wymienię ale jak żona nie bedzie2 widzieć Jeżeli przegapiłem coś ważnego, to nie żeby specjalnie ale przez czystą nieuwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Będzie dobrze. Jedynie uważaj aby nie wziąć kasety 12-36T ponieważ przerzutka tylna obsługuje maksymalnie koronkę 34 zębową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DenyM Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Jaka będzie twoim zdaniem najlepsza kaseta do tego zestawu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 To wiele zależy od Twoich preferencji. Kaseta którą zaproponowałeś występuje w 4 wersjach: 11-28T, 11-32T, 11-34T, 12-36T. Według mnie należy brać pod uwagę 11-32. Tak wygląda ich stopniowanie, na pierwszy rzut okna nie wiele się różni ale jednak. Wszystko zależy czy jeździsz kadencyjnie, siłowo, szybko/wolno 11-12-13-14-16-18-21-24-28T 11-12-14-16-18-21-24-28-32T 11-13-15-17-20-23-26-30-34T 12-14-16-18-21-24-28-32-36T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Jedynie uważaj aby nie wziąć kasety 12-36T ponieważ przerzutka tylna obsługuje maksymalnie koronkę 34 zębową. M662 i m772 na papierze też nie obsługują, a w praktyce bez problemu. Możliwe, że z pozostałymi 9-rzędowymi przerzutkami jest tak samo. Z czasów, z których pochodzą te przerzutki, nie było po prostu takich kaset, więc i nominalnie w dokumentacji masz max 34T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Korba od roweru crossowego i kaseta 11-32T w MTB to twardy zestaw, chyba lepiej 12-36T, a raczej minimum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Chyba że to kolejny „mtb na asfalt” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DenyM Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 mtb na 65% asfalt 35% las i pola. A co do stylu jazdy to siła i szybkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 No tak, polski standard. Kolana za jakiś czas podziękują za tę „siłę” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DenyM Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Rower jest jako zamiennik biegania. Siłowy styl jazdy angażuje mięśnie ud w inny sposób niż bieganie. Co pozytywnie wpływa na tzw. trening ogólnorozwojowy. Poza tym wyznaje zasadę ma boleć bo inaczej trening się nie liczy. Reasumujac wszystko co wybrałem jest ok i będzie dawać radę. Tylko wyjaśnijcie mi co powoduje wybranie kasety 11-32T a 11-34T lub 36T. Co się zmieni, i która będziej bardziej pasować do mojego stylu jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordOfSound Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Im więcej zębów na kasecie tym bardziej miękkie przełożenie. Czyli przy 34T (liczba zębów) będzie lżej wyjechać pod stromy podjazd niż przy 32T a jeszcze lżej przy 36T ale za to mniejsza siła będzie przekazywana na napęd co się nadrabia szybszym pedałowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DenyM Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 No i fajnie. Dzięki. Rozumiem, że to samo tyczy się korby i jeżeli kiedyś zapragnę wymienić moją na taką o ilości zębów 20/30/40 to będzie jeszcze ciężej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Akurat z przodu jest odwrotnie Im więcej zębów z przodu tym ciężej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Korba 20/30/40 jest dedykowana do 27,5er, na twoim miejscu zakupiłbym teraz kasetę z myślą o docelowej korbie. Standardem w 26er jest korba 24/32/42 i kaseta 11-32T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DenyM Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Ileż to się czlowiek może nauczyć Dzięki za wyjaśnienia. Lubię jak jest ciężko. Opór toczenia na oponie 2.2 zrobi swoje plus dużo zębów z przodu i kaseta 11-32T. Miodzio. Taki zestaw mi pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.