Skocz do zawartości

[do 3500] Rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Do 3500 zaproponuję Ci PL marki:

 

Wałkowany wiele razy w propozycjach Romet Orkan 5.0 2015r jest obecnie najlepszą propozycją w tej kwocie co zakładasz:

 

http://allegro.pl/romet-orkan-5-0-m-2015-i6153299590.html

 

Inną propozycją jest również PL rower Northtec:

 

http://nrowery.pl/2016/cross/caledon-db-dr

 

 

 

Z podanych lepszy jest Romet i to mój faworyt. Ponadto zakupując któryś z tych rowerów pozostaje Ci jeszcze sporo gotówki np: na ubrania, zapięcie, jakieś narzędzia do serwisowania. Romet ma amorek warty 1000pln ! Dopóki Romet z rocznika 2015 jest na wyprzedaży, będę go polecał. Northtec troszeczkę gorszy jest, ale nadal warty uwagi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kellys i Kross bardzo fajne modele, ogólnie na lepszym osprzęcie niż Romet. No ale i o 1000pln droższe :P

 

edit:

Unibike odrzucam za brak amorka powietrznego :P

 

Jezeli padnie wybór u Ciebie między Krossem a Kellys to będzie to ciężki wybór. Kross ma przerzutki SLX+XT a Kellys XT. Za to Kellys jest lżejszy o 1kg od Krossa i chyba brnąłbym w temat wagi teraz :) Więc dla mnie zwyciężyłby Kellys. Teraz ciekawe za jaką cenę znajdziesz tego Krossa a za jaką Kellys. Doświadczeniu użytkownicy rowerów twierdzą, że 1kg w przypadku masy roweru to bardzo dużo i jest to odczuwalne. Nie wiem...osobiście nie mam zdania...bo mój rower waży 14.5kg :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety różnica cenowa jest rzeczywiście spora między Orkanem a Krossem i Kellys.

Ale jeszcze jedno pytanie... uważasz, że warto inwestować w któryś z tych dwóch? Czy różnica w osprzęcie pomiędzy nimi a Orkanem jest tak duża?

Dzięki i pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, kierując się ceną to Orkan wygrywa, bo reprezentuje bardzo podobny, wręcz identyczny poziom jak Kellys i Kross. Tutaj już tylko Twoje szaleństwo finansowe będzie chyba kierowało Tobą w wyborze roweru. Innym tematem jest wybór pod wygląd - Orkan przegrywa bo do pięknych nie należy ;)

 

Tutaj już naprawdę wybór i doradzanie jest ciężkie. Ja bym poszedł w temat ceny, za resztę bym kupił jakieś ubrania na wycieczki rowerowe, oświetlenie. Mimo wszystko Orkan, Kross i Kellys są super propozycjami, wartymi uwagi. Proponuję, jeżeli jesteś z W-wy ( tak jak masz wpisane w profilu ) byś pojechał do kilku sklepów i poszukał tych modeli. Przejedziesz się nimi i zobaczysz, który Ci najbardziej pasuje pod kątem geometrii, pozycji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd jest porównywalny i ogólnie reszta, ale amortyzator jest beznadziejny. W wymienionym Orkanie, Kellys, Krossie są amortyzatory powietrzne i w mojej opinii one zasługują na miano prawdziwego AMORTYZATORA. Są to amortyzatory o symbolach NCX, NRX AIR. W Giancie jest uginacz NEX, celowo napisałem uginacz, bo to nie ma nic wspólnego z amortyzatorem. Uginacz NEX kosztuje średnio niecałe 200zł i jest to typowo sprężynowy uginacz, który podobno wybiera nierówności. Amortyzatory w Kellys, Krossie, Romecie z tego tematu, warte są blisko 1000 zł i naprawdę wykonują kawał dobrej roboty!. 

 

Inaczej mówiąc jeszcze - subskrybuje na YouTube pewien kanał o rowerach, poprosiłem by zrobili filmik porównujący amortyzator powietrzny, z uginaczem typu NEX. Jeden z użytkowników wyjaśnił fachowo na czym polega różnica między amorkami powietrznymi a typowo sprężynowymi:

 

Stal spręża się liniowo do pewnego miejsca i potem bardzo utwardza. Przy rozprężaniu jest ten sam efekt. Do tego teraz nawet w najtańszym rowerze jest amortyzator-taka moda/prawo rynku, choć czasami lepszy byłby sztywny widelec. Dlatego ze względu na właściwości i budowę zawsze nawet najtańszy powietrzny amortyzator będzie lepszy niż na spirali. "

 

Moim zdaniem Giant fajny rower, ale dyskwalifikuje go u mnie uginacz NEX. Za tą kasę powinien już być chociażby najtańszy amorek powietrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wymienionym Orkanie, Kellys, Krossie są amortyzatory powietrzne i w mojej opinii one zasługują na miano prawdziwego AMORTYZATORA.

 

 

Czyli wg twojej teorii zdecydowana większość samochodów osobowych i motocykli porusza się na amortyzatorach, które nie zasługują na swoją nazwę.

 

 

Jeden z użytkowników wyjaśnił fachowo na czym polega różnica między amorkami powietrznymi a typowo sprężynowymi: " Stal spręża się liniowo do pewnego miejsca i potem bardzo utwardza. Przy rozprężaniu jest ten sam efekt. Do tego teraz nawet w najtańszym rowerze jest amortyzator-taka moda/prawo rynku, choć czasami lepszy byłby sztywny widelec. Dlatego ze względu na właściwości i budowę zawsze nawet najtańszy powietrzny amortyzator będzie lepszy niż na spirali. "

 

 

Nie wiem co ten człowiek miał na myśli pisząc o sprężaniu stali, ale sprężyna może mieć charakterystykę liniową, progresywną lub degresywną. Jeśli to sprężyna śrubowa liniowa to taka po prostu jest. W przeciwieństwie do sprężyny powietrznej, która jest progresywna. Co do rozprężania to istotne jest czy amortyzator ma regulację tłumienia powrotu/odbicia. Jeśli jej nie ma to pod tym względem będzie tak samo ułomny, niezależnie od tego czy jest powietrzny czy nie.

 

Piejesz z zachwytu nad powietrznym amortyzatorem, a mam wrażenie, że tak naprawdę to nie wiesz za co odpowiada medium ściskane, a za co medium tłumiące. Uginaczem możemy nazwać taki ,,amortyzator'', który nie ma żadnego medium tłumiącego. Sam rodzaj sprężyny nie ma tu nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak generalnie to amortyzator powietrzny jest lepszy. W tym Giancie, który tak Ci się podoba, to amortyzator faktycznie jest kiepski. Tylko, że to już nie chodzi o samą sprężynę stalową, ale ogólnie o fakt, że to po prostu amor z niskiej grupy, robiony mocno po kosztach. Ma wąskie golenie 28 mm, ale waży bardzo dużo. To taki widelec przeznaczony do spokojnego turlania się po mieście. W terenie to on raczej długo nie posłuży, bo złapie luzy.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...