Skocz do zawartości

[hamulec tarczowy przód] XTR M975 problem z ocierajacymi klockami.


barman7200

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem nowy zacisk ponieważ stary się uszkodził. Musiałem kupić nową tarcze, bo stara(160) nie pasowała.

Założyłem nowa 180 Shimano. Niestety nie jest idealnie po środku zacisku.

Obawiam się ze nie mam jak tego wyregulować. Dodaje zdjęcia żeby wszystko zobrazować.

Tarcza montowana na center lock wić nie mogę dać podkładek pod tarcze. No chyba ze pod center lock można? 20ca2bc49364db6ad71967c4e3630b40.jpgfca22ecbf7e679d93aed398fe54cccf5.jpgabf4aef7ef0526c483240406385e8f7f.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zacisk dotyka klockiem zewnętrznym tarczy to szlifowanie mocowania w ramie, jeśli wewnętrznym to podkładki dystansowe 0.1/0.2 mm.

Możesz też zdystansować piastę, montując pod kontrę z lewej strony dodatkową podkładkę, np 0.5 mm, co odepchnie goleń na zewnątrz. (ja widzę że lewy klocek przylega do tarczy?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie szlifował, bo można skopać zacisk nieodwracalnie, ponieważ trzeba szlifować OBYDWA MOCOWANIA TAK SAMO, żeby uzyskać równoległe odsunięcie.

 

Dlaczego poprzedni zacisk się uszkodził? Uderzyłeś nim o coś, czy się po prostu zużył? W tej układance nowym elementem jest zacisk i w nim widzę przyczynę problemu. Pożycz od kogoś na chwilę prawidłowe koło i spróbuj włożyć, zaobserwuj co się dzieje. Zdemontuj zacisk, zobacz czy ramiona mocujące są proste. Dopiero potem zajął bym się szlifowaniem. Jeśli lewy klocek przylega do tarczy przy tłoczku praktycznie wsuniętym do końca, to znaczy że albo zacisk jest za bardzo w prawo, albo tarcza w lewo, ewentualnie obydwa przypadki po trochu. Może to źle złożona piasta, np. zamienione podkładki, albo lewa nie włożona wcale. Wolałbym ten wariant wykluczyć przed szlifowaniem. Mnie się raz udało złożyć oś przedniego SLX-a odwrotnie, w efekcie tarcza tarła nie o klocek, tylko o mocowanie zacisku :) Okazało się dopiero na zawodach, kiedy chciałem koło włożyć w widelec, tak że różne cuda widziałem i sam robiłem :)

 

Może tarcza CL nie weszła idealnie do końca na wielowypust? Wystarczy 1mm, żeby były problemy. 

 

Żadnych siłowych rozwiązań, popatrzeć, pomierzyć, zastanowić się :) Tu będzie albo poważna sprawa (krzywy zacisk), albo bzdet, do poprawy w kilka minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary XT miał inne mocowane. Był montowany przez adapter którym mogłem regulować wszystko. Nowy ma inne mocowanie. Zużyły się uszczelki w zacisku.

 

Juz sobie poradziłem bez szlifowania. Podkładka miedziana zdała sprawę.

 

Dzięki za porady ☺☺☺

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym odgrzać temat. Mam podobny problem i chciałbym zapytać gdzie można zakupić podkładki dystansowe o różnych grubościach o których pisał kolega wyżej. Dzięki za podpowiedzi

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...