Skocz do zawartości

[rower] Jaki kupić do 5000 ? Chyba MTB


akwarysta88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Swego czasu jak miałem 19-22 lata to jeździłem dużo na rowerze, niestety małżeństwo i praca skutecznie odebrały mi moją pasje, a brzuszek rósł ....

 

Jeździłem wtedy rowerami marek Centurion i GHOST, osprzęt klasy Deore, co ciekawe to tryby udało mi się zedrzeć po jednym sezonie.

 

 

Obecnie chcę wrócić do jeżdżenia, głównie chodniki i asfalty, raz na tydzień jakaś cięższa trasa i raz w miesiącu jakieś góry ?

 

 

Rower będzie używany codziennie ok 10-30 km.

 

I teraz najgorsze ....

 

 

190 cm wzrost

Waga ....125 kg.....

 

 

Do mojej amatorskiej jazdy w zupełności by wystarczył rower za 2000 zł, ale zdaję sobie sprawę że piasty, rama i amortyzator mają swoją wytrzymałość, stąd cena 5000, najlepiej to max 4000 :)

 

Mam na chwilę obecną cztery rowery które mi się podobają .

 

http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b7

 

http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b8

 

http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_2,10,690,693,14399,2016.html

 

http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_1,10,690,693,14400,2016.html

 

 

 

Zależy mi żeby rower można było kupić na miejscu w Krakowie, żeby sklep miał fachowy i dobry serwis, i najlepiej abym na miejscu mógł się zaopatrzyć w gadżety typu światełka i licznik.

 

Szczerze to kolorystyka Krossa bodajże dwa lata temu dużo bardziej mi się podobała, połączenie czarnego z niebieskim :)

 

 

Liczę na pomoc i inne propozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :)

 

Obecnie zastanawiam się pomiędzy Kross R8 i B8, nie wiem jaki rozmiar kół lepszy dla moich potrzeb.

 

http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b8

http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-275/level-r8

 

Proszę o pomoc w wyborze, mile widziane cenne uwagi i inne propozycje !

 

 

Ps. A może Scott ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem czy są już dostępne, zakup planuje za miesiąc więc liczę że wtedy już będą dostępne ...

 

A co do wagi to wiem że kross przewiduje maksymalną wagę 105kg, tyle że nie wiem czy jest to wytrzymałość ramy czy podzespołów ?

 

Jeśli podzespołów to po np. 1500 km mogę je wymienić, a jeśli by miała pęknąć rama .....

 

 

Proszę o porady

 

Może jakiś inny rower ?


Znalazłem jeszcze taki rower który mi się podoba :

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/superfly/superfly-6/p/2058600-2016

 

Treki podobno mają wytrzymałość do 140 kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Superfly 6 cena od 6499,00 zł

 jezeli masz sklep treka na miejscu i po przymiarce bedzie wszystko tip/top to jak najbardziej trek.

nie patrz na te 6.5k, bo sprzedawcy opuszczaja cene, a jezeli dobrze utargujesz to kupisz tego treka superfly 6 za 5k pln, a i tak sprzedawca swoje zarobi.

 

teraz spojrzalem i widze ze jestes z krakowa, wiec masz wszystkie dostepne marki na miejscu.

odwiedz sklepy Specialized, Trek, Fuji i  moze Scott. poprzymierzaj i kup najlepszy w twojej cenie i przede wszystkim idealnie pasujacy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś mała podpowiedź??

 

BTW cały czas podoba mi się http://www.scott.pl/produkt/225/1354/Rower-Aspect-900/

 

Dziś rozmawiałem ze sklepem który zachwalał ten rower, powiedział że to rower który jest przeznaczony do turystyki, ma wzmacniane obręcze, piasty, wszystko przygotowane do długich wycieczek gdzie przypina się fotelik dla dziecka, sakwy itd, powiedział też żeby się zastanowić czy warto kupować tak drogi rower (katalogowo 5999, zbiłem do 5500).

 

Stwierdzono że do jazdy rekreacyjnej (dojazdy do pracy) a wyjazd w góry raz na x czasu to w zupełności wystarczy jakiś scott za połowę tej ceny, tyle że wtedy jest amortyzator Santour, miałem go raz w życiu, więcej tego badziewia na oczy nie chcę widzieć. Regulacja skoku która nie działa a odbicie które jest nie wyczuwalne :)

 

Czy jest konieczne wydanie kwoty ok 5000 zł jeśli chce mieć rower na  lata zbudowany na porządnych podzespołach nawet jeśli nie jestem zawodowcem i nie startuje w żadnych maratonach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwazniejsze to przejedż się rowerem i oceń sam czy dobrze się na nim czujesz.

 

5000 PLN nie wystarczy Ci na zbudowanie roweru na dobrych i trwałych komponentach . Suntour poprawił jakość. Warto zastanowić sie nam zakupem, ale najlepiej Epixon.

 

Według mnie ten scott nie jest warty tych pieniędzy. Hamulce, opony, piasty słąbe, manetki tylko SLX. 20 biegów na początek może być dla Ciebie za mało. Jedynie ten amortyzator zachęca.

 

Celuj w Romet, Kross, unibike. W tych markach masz najwiekszy stosunek jakości do ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij może jednak na tego Treka Superfly 6 . Masz w nim dożywotnia gwarancję na rame, dopuszczalna waga bikera powyżej 130kg , sztywne osie w piastach i mocniejsze niż w Scott obręcze, a to że elementy napędu są mieszanką Sram i Shimano niczemu nie przeszkadza. Tylko ze ten Superfly ma zdecydowanie bardziej sportowy charakter niż Aspect

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość z salonu Treka w Krakowie powiedział że rama SP6 jest bardzo wycieniowana i on by się bał używać takiego roweru przy tej wadze.

 

 

Ale mówisz że trek ma lepsze obręcze i piasty ?

 

 

Ktoś jeszcze się wypowie na ten temat ?

 

Czasu mam jeszcze jakieś dwa tygodnie może miesiąc max na zakup roweru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku takiej wagi i nie małej kasy raczej idzie się w stronę też dobrych warunków gwarancyjnych. Takie ma Scott i jeszcze lepsze Trek. Rama strzeli to wymienią i tematu nie ma. Trek jest nowocześniejszą konstrukcją i nic tam nie jest pomieszane. Jest tak jak ma być. 

 

Tak Scott ma zwykłą rurę sterową do tego amor bez osi sztywnej i nie ma mocowania korby na wielowpust co akurat nie dziwi bo nikt w tym przedziale cenowym nie stosuje tego rozwiązania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się właśnie wydawało że octalink to standard przy wyższej cenie roweru. Nawet kilka tys. Tańsze krossy mają octalink i taperowaną główkę ramy.

 

Z tego co wyczytałem to octalink i tapered mają same plusy ?

 

Ps.

Pisząc o pomieszaniu chodziło mi o to że kaseta jest shimano a reszta sram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem to octalink i tapered mają same plusy ?

 

To, że jakieś rozwiązanie ma plusy nie znaczy, że będzie cały czas wdrażane. Shimano zarzuciło w wyższych grupach to rozwiązanie. Jednym z powodów była waga wkładu. Dzisiaj liczą się gramy a nie skuteczne rozwiązania. Zresztą w erze zakichanego suportu wciskanego to już nie ma znaczenia. 

 

W dalszym ciągu nie jest to mieszanie. Mało kto oferuje w napędzie 10sp kiepskie kasety Srama. Nie jest też mieszaniem hydraulika bo to zupełnie oddzielny temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie !

 

Wy akwarystów nie lubicie czy spaślaków chcących zrzucić kilogramy ? :woot:

 

 

Proszę o pomoc bo termin zakupu się zbliża a chciałbym dobrze ulokować pieniążki :)

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/superfly/superfly-8/p/2074600-2016

 

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/superfly/superfly-6/p/2058600-2016

 

 

czy

 

 

http://www.scott.pl/produkt/225/1354/Rower-Aspect-900/

 

 

SP8 to już mocno  wyżyłowany budżet....

 

Najbardziej podoba mi się Scott, ale z tego co ktoś napisał to Trek ma lepsze piasty.

 

W Scott mnie dziwi też że niektóre elementy napędu to alivio....to moim zdaniem śmieszne w sprzęcie za taką kasę ....

 

I proszę pamiętać że nie jestem zawodowcem !

 

Jestem amatorem z jakimś tam doświadczeniem małym i tyle !

 

Rower ma być po prostu nie awaryjny, przystosowany do mojej dużej masy, nie zależy mi na lekkości .

 

I powtórzę, codziennie trasy po np. 10-20 km po mieście i raz w tyg jakaś trasa poza Kraków. Przyszłościowo jakieś góry :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SP8 ma tylko jeden blat z przodu, boje się że dla grubasa po dłuższej przerwie może być to duuży problem.....

 

Zastanawiam się też nad opcją kupna tego scotta aspect 900, sprzedawca dziś zaproponował że jeśli będę chciał to wyposaży go w całości w Shimano Deore XT (wymieni przednią przerzutkę deore na deore xt, hamulce zwykłe shimano na xt, piasty na xt, kasetę, korbę na xt i nawet łańcuch, powiedział że rower wyjdzie max 1000 zł więcej bo elementy z roweru od razu odkupi.

 

Czy to byłby dobry pomysł ?

 

Scott z rabatem i zmianą wszystkiego na XT wyjdzie 6500 zł.

Trek superfly 8 z rabatem 7700 zł

 

 

I bądź tu człowieku mądry ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z modernizacji jedynie jest warta wymiana manetek na XT i wymiana hamulców na SLX. Resztę sobie podaruj, gdyż nie odczujesz różnicy. Niestety ta rama i amor nie przyjmie sztywnych osi wiec tez nie warto wymianiać piast. Zmodernizuj w tym scott to co pisałem i jeszcze opony na Racing Ralph i i Rocet ron i jeżdzij i się ciesz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...