Skocz do zawartości

[amortyzator] FOX - cult bikes - warunki gwarancji, czas naprawy


wiater

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z moim FOXem (32 Float CTD Evolution) z gianta trance 2 2015. Amortyzator oddany w ramach gwarancji to cult bikes z powodu "wyklejania goleni z korony" co objawiało się trzeszczeniem podczas hamowania. Usterka zostanie naprawiona w ramach gwarancji no ale od 19 stycznia amortyzator leży w cultbikes bo nie mają części. Cały czas mnie zbywają że części już zostały do nich wysłane, później że nie doszły i tak w kółko. Amor mam 11 miesięcy z czego ponad 2 miesiące przeleżał w cultbikes (w październiku wymiana tłumika też zajęła im prawie miesiąc). Pytanie co mogę z tym zrobić? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji odnośnie warunków gwarancji FOX w Polsce. Dokładnie chodzi mi o czas naprawy. Jeśli ktoś był w podobnej sytuacji  lub ma jakiś pomysł jak sobie z nimi poradzić to bardzo proszę o wypowiedzenie się w temacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większych kłamców od cultbikes to ze świecą szukać. Mam nadzieje, że w końcu stracą dystrybucję foxa. Moj widelec był u nich w naprawie (wymiana górnych goleni) równo 100 dni. Ciągle kłamali w rozmowach tel. , najlepiej nagrywaj wszystkie rozmowy z nimi. Mi nawet obiecali w ramach tak długiego czasu oczekiwania wymiane goleni na wersję kashima - oczywiście potem okazalo się to kłamstwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to niby Harfa lepsza?? Mój tłumik od Gianta już gnije 2 tydz a sprawa dotyczy tylko zapowietrzenia. Sprzęt oddany 4-go lutego więc zaraz mija miesiąc. Generalnie dla mnie to idiotyzm by zlecać pewne rzeczy tym obu firmom jak mógłby zrobić to choćby serwis sprzedawcy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba wszędzie ze wszystkim co jest naprawialne - i nie ogranicza się do wymiany uszczelki i/lub oleju - w rowerze tak jest.

Reklamację uznają w 14 dni, a potem czekasz aż fabryka dośle części.

Po prostu polscy dystrybutorzy nie trzymają na stanie droższych części serwisowych. bo nie ma na nie zbytu. A jeśli są wymieniane na gwarancji, to wszyscy mają to samo podejście, kocha to zaczeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Większych kłamców od cultbikes to ze świecą szukać. Mam nadzieje, że w końcu stracą dystrybucję foxa. Moj widelec był u nich w naprawie (wymiana górnych goleni) równo 100 dni. Ciągle kłamali w rozmowach tel. , najlepiej nagrywaj wszystkie rozmowy z nimi. Mi nawet obiecali w ramach tak długiego czasu oczekiwania wymiane goleni na wersję kashima - oczywiście potem okazalo się to kłamstwem

Od tygodnia dzwonie tam codziennie. Wczoraj rozmawiałem z właścicielem który powiedział mi że zamówione części nie dojechały z Niemiec i nie wiadomo co dalej, zasugerował mi żebym napisał do foxa w stanach o tym problemie bo on jest uzależniony od centrum dystrybucyjnego w Niemczech. Próbowałem pisać do adresów ze strony no ale dostaje w większości cofke że nie przyjmują maili od osób spoza list dystrybucyjnych. Dzisiaj telefon cultbikesu nie odpowiada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uderzajcie do Rzecznika Praw Konsumenta. Na pewno na takie zachowanie są jakieś paragrafy.

 

Historie tu opisywane są skandaliczne. Aż strach kupić nowego Foxa lub RS-a i się z takimi pseudo serwisami autoryzowanymi szarpać.

 

Szarpać czy nie szarpać ale jak jest gwarancja to jaki jest wybór w tym 1-ym roku użytkowania. Gwarant jest od tego by się z nimi dogadywać. 

Sprawa druga to nie oni co było wspomniane sprzedawali więc mają delikatnie to ujmując w d...e

Kolejna sprawa to być może jak w moim przypadku Harfa jest zawalona robotą. Ilu ich tam serwisuje?? Sporo gratów na dziś dzień leci na gwarancję. Praktycznie "prawie" każdy Reverb wraca do naprawy. Dopytywałem to z Monarchami też nie jest kolorowo. Mamy zimę o co by było jak się zacznie sezon?? Jak można tylko jednej firmie zlecać w tak sporym kraju tyle roboty?? Do tego rynek się rozwija i przykładowo fulli będzie przybywać.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o naprawę, to ustawa mówi jedynie o  "odpowiednim czasie".

Druga sprawa, cult nie sprzedał raczej tego gianta trance i tu sprawa komplikuje się jeszcze bardziej.

Hehe cult sprzedał (rower kupiłem w sklepie cult sport :w00t:). A tak na serio to cult bikes co prawda roweru nie sprzedał ale wg gwarancji gianta to właśnie on odpowiada za gwarancje obydwu amorów. Dzwoniłem popołudniu do centrali gianta w Polsce z prośbą o interwencję, niestety podobnie jak mi nie udało im się dodzwonić do cultbikes (mają wyłączony telefon).

Edytowane przez wiater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Od tygodnia dzwonie tam codziennie. Wczoraj rozmawiałem z właścicielem który powiedział mi że zamówione części nie dojechały z Niemiec i nie wiadomo co dalej, zasugerował mi żebym napisał do foxa w stanach o tym problemie bo on jest uzależniony od centrum dystrybucyjnego w Niemczech. Próbowałem pisać do adresów ze strony no ale dostaje w większości cofke że nie przyjmują maili od osób spoza list dystrybucyjnych. Dzisiaj telefon cultbikesu nie odpowiada...
 

 

Właściciel autoryzowanego serwisu kazał Tobie pisać do Foxa i załatwiać części na własną rękę? I ty go nie wyśmiałeś!? To po co w ogóle ten serwis istnieje, skoro oni nawet części nie potrafią ogarnąć.

Dobrze, że napisałeś tu o swoim problemie, przynajmniej wiem żeby trzymać się od CB z daleka. Nie dawno chciałem swoje amorki wysłać tam na serwis gwarancyjny, dobrze, że się opamiętałem, bo słyszałem już o nich nie zbyt miłe rzeczy, ale tym zdaniem to mnie zabiłeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Właściciel autoryzowanego serwisu kazał Tobie pisać do Foxa i załatwiać części na własną rękę? I ty go nie wyśmiałeś!? To po co w ogóle ten serwis istnieje, skoro oni nawet części nie potrafią ogarnąć.

Nie, nie kazał pisać w sprawie części tylko w sprawie interwencji w centrum dystrybucyjnym foxa w europie, ponieważ on z tego centrum zamawia części a oni ich nie wysyłają i on nic nie może zrobić bo jest od nich uzależniony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest śmiechu warte. Skoro oni nie mogą nic zrobić jako ASO, to co niby ty miałbyś zrobić jako zwykły klient. Przecież ciebie nie powinno nic interesować, oddałeś amortyzator do serwisu i to oni mają wszystko załatwiać za ciebie, a nie ty masz gdzieś pisać do centrali o swoim problemie. O swoim problemie powiadomiłeś już ASO i na tym twoja rola powinna się zakończyć.

Wg. mnie to coś tu śmierdzi, bo pierwszy raz słyszę taką historyjkę, żeby autoryzowany serwis kazał się klientowi kontaktować z centralą, bo oni czegoś tam nie mogą załatwić. Normalnie jaja jakieś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest śmiechu warte. Skoro oni nie mogą nic zrobić jako ASO, to co niby ty miałbyś zrobić jako zwykły klient. Przecież ciebie nie powinno nic interesować, oddałeś amortyzator do serwisu i to oni mają wszystko załatwiać za ciebie, a nie ty masz gdzieś pisać do centrali o swoim problemie. O swoim problemie powiadomiłeś już ASO i na tym twoja rola powinna się zakończyć.

Wg. mnie to coś tu śmierdzi, bo pierwszy raz słyszę taką historyjkę, żeby autoryzowany serwis kazał się klientowi kontaktować z centralą, bo oni czegoś tam nie mogą załatwić. Normalnie jaja jakieś :)

Nie kazał tylko zasugerował, ale to w sumie nic nie zmienia bo problem dalej nie jest rozwiązany...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest śmiechu warte. Skoro oni nie mogą nic zrobić jako ASO, to co niby ty miałbyś zrobić jako zwykły klient. Przecież ciebie nie powinno nic interesować, oddałeś amortyzator do serwisu i to oni mają wszystko załatwiać za ciebie, a nie ty masz gdzieś pisać do centrali o swoim problemie. O swoim problemie powiadomiłeś już ASO i na tym twoja rola powinna się zakończyć.

Wg. mnie to coś tu śmierdzi, bo pierwszy raz słyszę taką historyjkę, żeby autoryzowany serwis kazał się klientowi kontaktować z centralą, bo oni czegoś tam nie mogą załatwić. Normalnie jaja jakieś :)

Moze to czas by przejąć od nich ten interes :)

Klient ma se sam części załatwić bo ten co powinien to zrobić nie "umi"...

W czasie mojej rozmowy w zaprzyjaźnionym sklepie usłyszałem że Kultowe Rowery mają stracić dystrybucję Foxa. Więc może to nie oni nie mogą załatwić tylko z nimi nie chcą gadać.

Potrafią przyjąć na serwis/naprawę sprzęt i odesłać go z taką samą usterka, albo wymieniać części zepsute na wadliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHŁOPAKI SZKODA ŻE NIE MAM DOBREGO DOSTĘPU DO FOXÓW I ROCK SHOX-ÓW BO NA PEWNO DOSTĘP DO CZĘŚCI BYŁBY W PEŁNI DOSTĘPNY. JAK SIE CHCE TO SIE MA BO DO SUNTOURA JAKOS NIE MAM PROBLEMU ZE ŚCIĄGNIĘCIEM CZĘŚCI

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas jest sporo na tyle dobrych mechaników, że nie jest problemem by ogarnęli wszystko. Ja nawet takiego mam w Krk ale jak jest gwarancja i poradzili by to załatwić w ten sposób to skorzystałem. Generalnie "raz psu ogon ucięli" i już nigdy raczej nie skorzystam z ich usług. Za wyjątkiem naprawdę poważnych problemów kwalifikujących cokolwiek do wymiany. Nawet w sezonie miał bym zrobioną robotę w góra tydzień. By kosztowało ale przynajmniej mam sprzęt do dyspozycji a nie w plecy miesiąc czy więcej bez roweru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Powinien być w przepisach max. czas naprawy np. 2 tygodnie, a jak nie da rady (bo. np części długo sprowadzają) gwarant powinien zapewnić amortyzator/rower zastępczy. Problemu by nie było. Rower/część oddajemy na reklamację z powodu usterki wynikającej z wady fabrycznej. Gwarant ma wadliwą część naprawić/wymienić, czyli naprawić szkodę, którą mamy nie ze swojej winy. Długi czas bez roweru z powodu przeciągającej się naprawy to również szkoda, którą mamy nie ze swojej winy i też powinniśmy jako klienci za nią jakąś rekompensatę dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...