Skocz do zawartości

[przednia przerzutka] problem z regulacją przy klamkomanetce


weland

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie,

mam pewien problem, a mianowicie od pewnego czasu łańcuch ociera mi o przerzutkę (na 5,6,7 i 8 przełożeniu). Chciałem więc wyregulować napięcie linki przy klamkomanetce ale "śruba" nie działa. Wygląda ona tak:

post-187919-0-01746900-1455310742_thumb.jpg

 

jak mam ją wyregulować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten znowu te swoje głupoty wypisuje. Ychu, prosiłem już nie raz - milcz zamiast pisać brednie! Baryłka jest w klamkomanetce i nie ma żadnej regulacji napięcia linki w przerzutce!

 

 

A do autora: obejrzyj czy się linka nie kończy przy przerzutce, tzn czy nie popękały włókna. Jeśli nie, i nadal jesteś zdania, że baryłka przy klamkomanetce nie działa - to możesz linkę odkręcić i delikatnie podciągać aż do uzyskania satysfakcjonującego efektu. Ale i tak najlepiej zmienić linkę, pancerzyk i ustalić przyczynę nie działania baryłki. Wydatek łączny w rejonie 15pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że tam też mogę wyregulować ale za bardzo nie chciałem ruszać mocowania linki.

A śruby L i H nie służą jedynie do regulacji max wychylenia?

 

 

@cervandes

linki i pancerze były wymieniane w lipcu...

śruba przy klamkomanetce nie ma żadnego gwintu, więc nie może się wkręcać ani wykręcać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację z tymi śrubami L i H.

 

A jak baryłka nie ma gwintu to jest jakaś patologia, bo powinna mieć. Odkręć linkę, wyjmij pancerz z manetki i obejrzyj dokładnie tę baryłkę - w środku powinna być śruba z gwintem i sprężynka. Jak nie ma to trzeba sprawdzić czy gwint w manetce jest w porządku i się zaopatrzyć - to kosztuje grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie ma żadnej regulacji napięcia linki w przerzutce!

Czy ja napisałem że tam jest regulacja napięcia? Boże człowieku , odkręcasz od przerzutki i napinasz ręcznie ...

 

Skoro ociera o wózek no to według mnie właśnie śruby od wychyleń. Masz z przodu 3 tarcze , czy jak?

 

 

 

Baryłka jest w klamkomanetce

W st-ef baryłka jest "dla picu" , bo ja się nie spotkałem z "działającą" w st-ef -ach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A jak baryłka nie ma gwintu to jest jakaś patologia, bo powinna mieć

 

na zdjęciu, które wrzuciłem w pierwszym poście, cała baryłka jest poza klamkomanetką. Rzeczywiście wygląda jakby była "dla picu" jak napiał Ychu.

Mogę ją (chyba) tylko "wcisnąć", czyli co najwyżej będzie miała dwa ustawienia - wciśnięta i niewciśnięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widocznie masz pecha albo kręcisz nią nie tak jak trzeba bo w tych kilku tysiącach które pokręcalem nie było żadnego piciu. :)

Jeśli wykreca się śruba regulatora to działa. Jeśli się nie wykręca to gwint śruby lub gniazda jest uszkodzony. Inna opcja to luźna linka, która wybiera regulator, bez reakcji przerzutki.

na zdjęciu, które wrzuciłem w pierwszym poście, cała baryłka jest poza klamkomanetką. Rzeczywiście wygląda jakby była "dla picu" jak napiał Ychu.

Mogę ją (chyba) tylko "wcisnąć", czyli co najwyżej będzie miała dwa ustawienia - wciśnięta i niewciśnięta.

Kup regulator napięcia linki jaki stosowany jest np w osprzecie szosowym, mocowany między podzielonym pancerzem.

Jeśli gwint baryłki jest cały możesz skombinowac kompatybilna nakrętke i stosować jako "kontrę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, jeszcze jutro spróbuję pokombinować.

i mam jeszcze pytanie (głupie) ale dla pewności je zadam:

baryłka ma się wkręcać i wykręcać z klamkomanetki? czyli w miejscu zaznaczonym na zdjęciu musi być gwint? czy działa to inaczej? gwint ma być "na wierzchu" baryłki?

 

 

post-187919-0-06033000-1455314854_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...