Skocz do zawartości

[smar do piasty] Problem z wyborem smaru, nowy.


Rekomendowane odpowiedzi

Wg producenta gęstość ma jak typowy ŁT (NLGI=2). Poza tym to olej z mydłem litowym czyli i skład typowy dla ŁT. Jak masz to pod ręką to smiało pakuj w piasty a za pół roku zajrzyj czy jeszcze siedzi. Jeśli dopiero zamierzasz kupić to proponowałbym coś na bazie olejów syntetycznych (w smarach motoryzacyjnych szukaj).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ŁT bym odpuścił, ale smary Mobila, Motula czy Castrola jak najbardziej bym polecił. Zwracał bym uwagę na to, by smar szybko się nie wypłukiwał (odporny na wodę) i miał dodatki antykorozyjne, to bardzo ważne w rowerowym osprzęcie. ŁT-43 to smar z czasów głębokiej komuny, może i go jakoś wzbogacili, ale czy na pewno? Ja używam Motula TP Agri, ale bardzo dobry jest też ponoć Grease 300.

http://www.motul.krakow.pl/_pdf/Motul_Produkty_Ciezarowe_Smary.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wg producenta gęstość ma jak typowy ŁT (NLGI=2). Poza tym to olej z mydłem litowym czyli i skład typowy dla ŁT. Jak masz to pod ręką to smiało pakuj w piasty a za pół roku zajrzyj czy jeszcze siedzi. Jeśli dopiero zamierzasz kupić to proponowałbym coś na bazie olejów syntetycznych (w smarach motoryzacyjnych szukaj)

ŁT43 Orlenu ma NLGI=3. Z resztą wypowiedzi się w 100% zgadzam, włącznie z co półrocznym sprawdzaniem czy jest jeszcze w środku. Jeśli było sucho i piasta miała dobre uszczelnienia to będzie. A jak nie to nie będzie. Z zaawansowanych litowych syntetyków wspomniany wcześniej Mobilgrease XHP wydaje się być sensownym wyborem :) 

 

Ale jestem hejterem ŁT co trzeba wziąć pod uwagę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...