Skocz do zawartości

[opony] Marathon Mondial czy nowy Marathon Cross


RadiO

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, dotychczas aktywnie czytałem forum, ale teraz sam potrzebuję porady :)

Zamierzam zmienić aktualnie posiadane i lekko już zjechane opony Schwalbe Terra Cruiser (28x1.6) na coś nowszego. Jeżdzę głównie po utwardzonych nawierzchniach (asfalt, płyty, kostka) i leśnych ścieżkach. Podział powiedziałbym 70:30. Żadnego taplania się w błocie itp. Głównie wyjazdy jednodniowe do 100km, najczeście 30-40km dziennie.

Zrobiłem selekcję i waham się pomiędzy dwoma modelami. Nie chcę już innych propozycji, za duży mętlik w głowie.

Padło na:
- http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-mondial.html - w rozmiarze 28x.1.6
- http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-cross.html - 28x1.5

Problem w tym, że mało jest jeszcze opinii nt. Crossa. Na pewno wykonany jest z innej mieszanki (SpeedGrip), teoretycznie szybszej od Mondiala (Endurance).

Cross ma niby o jeden punkt więcej w rankingu Schwalbe dot. oporów toczenia i przyczepności na asfalcie przy takich samych właściwościach terenowych. Teoretycznie więc oponka lepsza i do tego nieco lżejsza 560g vs 650g.

Obie brałbym w wersji drutowanej.

Co myślicie, w którą stronę iść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno wykonany jest z innej mieszanki (SpeedGrip), teoretycznie szybszej od Mondiala (Endurance).

Mondial jest w 2 wersjach ten leszy jest z TravelStar. I porownujac tą wersje do Crossa, mozna sie zastanawiac, ktora lepsza.  Cena  chyba nie pozostawia złudzeń w tym wypadku ;-)

 

Natomiast porównując "gorszego" Mondiala z Endurance  do Crossa, to tanszy jest Modnial i jego bum kupił ;-) w tym momencie na alle różnica w cenie to ok 20pln na korzyść (ok 20%)  Mondiala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cinol123

Masz rację Mondial jest w dwóch wersjach:

- zwijana Travel Star ale to inna półka cenowa

- drutowa Endurance i tu poziom cenowy jest podobny jak Crossa który wychodzi tylko w drucie

 

zastanawiam się właśnie pomiędzy drutem Crossa a Mondiala (różnicę w cenie pomijam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz być pierwszym który napisze parę słów o tym nowym modelu ;-).

Mogę Ci tylko powiedzieć, że co do Mondiala, to ten jego bieżnik (pewnie tak samo jest w Crossie) jest dość wysoki, początkowo czułem pod tyłkiem przy jeździe po kostce jak pracował. Opona na pewno jest bardzo wytrzymała na ścieranie w porównaniu do tańszych schwalbe, np Trago. Użytkuje w podobnych warunkach jak Ty, tj głównie twarde trasy, jeżdżę na 1.4 dmuchniętym do 65PSI. Na pewno kupił bym ja raz jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No i kupiłem Mondiale 1.6, co prawda minęło już prawie 3 miesiące od tego czasu, ale był to dobry czas na zebranie kilku przemyśleń.

Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to fakt, że ciężko było je równo nałożyć na obręcz. Prawdę mówiąc do dzisiaj mają leciutke bicie promieniowe - widać przy kręceniu że pasek odblaskowy nie chodzi 'równo'.

Co do meritum:

-na asfalcie czy płytach betonowych bez zarzutu - na pewno opory toczenia są mniejsze niż na poprzednich terra cruiserach, do prędkości wg mnie daje 2-3km/h przy tym samym wysiłku

-ubite ścieżki leśne czy polne - również można spokojnie pokonywać

-drogi gruntowe utwardzone - no i tu mam pewne zastrzeżenia - generalnie jak trafia się taka, że tłucznia jest dużo i jest luźny to jest mały dramat - co chwilę czuć, że to przednia to tylna opona tańczy i jazda w SPD robi się nerwowa - wczoraj robiłem trasę 130km i po raz pierwszy po dwóch latach jeżdżenia w zatrzaskach zaliczyłem 'glebę' - prędkość mała więc bez dramatu. Nie wiem jak porównać zachowanie nowych gum do starszych ponieważ mam nową pompkę - ciśnienie daje na przód 4, na tył 4,5 bara (zalecane jest niby 3,5-6). Możliwe, że starych nie pompowałem tak mocno

-w piachu to wiadomo - jak jest pod górkę to trzeba zejść i podprowadzić :) tutaj potrzeba czegoś grubszego.

 

Generalnie do jazdy po asfalcie i ubity duktach polecam. Jak ktoś jeździ po tłuczniu czy piachu to nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...