Skocz do zawartości

[Rower] MTB XC do 4500zł Trek/Cube/Kross/Specialized


zeeober

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
Na nowy sezon mam zamiar kupić rower XC na 29 calowych kołach do kwoty 4500zł.
Tak wyszło, że tym razem uparłem się na nowy.
Zrobiłem przegląd rynku, pochodziłem po sklepach.
Na czym mi zależy? Na rowerze na którym będę mógł wystartować w maratonie i jednocześnie założyć sakwy. Jeżdżę na HT do "enduro" więc zależy mi też bym mógł jednak poszaleć na tym rowerze.
Znalazłem najlepszych kandydatów:
1.Trek X-Caliber 9 2016 4200 ( +pompka do amora)
2. Kross B7,B8 2016 (4000/4200)
3. CUBE LTD PRO 2015 ( 4100)
4. SPECIALIZED CRAVE 2015 (4200)

(Ceny Cube i Spec to przeceny, ponieważ to ostatnie modele).

Są to rowery, które nie tylko według mnie najlepiej się prezentują pod względem osprzęt/cena/zaufanie ale przede wszystkim moge dostać je we Wrocławiu.

1. Za Trekiem przemawia przede wszystkim rama, niby bez główki tap. ale osobno kosztuje 2100zł , mam dożywotnią gwarancje oraz możliwości dokręcenia bagażnika.
Są wewnętrznie prowadzone linki ale brak bezpośrednio dokręcanej przerzutki. Technologia G2.
Amor to powietrzny Recon jak dla mnie również +, koła z możliwością o przyszłym przejściu na bezdętki. 13.3 kg , osie 9mm. 2x10
Korby Raceface nic specjalnego tak samo jak osprzęt deore ale daje rade(po co mi lepszy?). Trek to trek, no właśnie czy cena nie dlatego, że to trek?

2. Zawsze obserwowałem modele Krossa. Natomiast teraz oferta aż mnie zszokowała. Nie ukrywam, że jeżdżenie na polskim sprzęcie sprawiało by mi jeszcze więcej frajdy.
Mamy tutaj Recona ale na 15mm osi, co mnie bardzo cieszy, wewnętrznie prowadzone linki, ślicznie wyglądająca rama, wygładzona, koła również gotowe do bezdętek.
Z tyłu również sztywna oś! Genialnie. Nie znam się na geometrii aż tak ale wydaje mi się, że bardziej wyścigowa pozycja. Krótki mostek. Nie ma miejsc na bagaznik. napęd 2x10
Moim zdaniem warto by było dopłacić te 500zł dla tego osprzętu w b7 mamy deore i hamulce avid db1 w b8 sram gx i avid db3.Główka stożkowa i dodatkowo Direct mount.
Własnie, wszystko pieknie ale czy nie kosztem ramy ? Niestety nie mam opinii na jej temat. 12.9 /13 kg ale chyba bez pedałów

3. Cube, sprawdzona marka, znajomy jeździ, widziałem jak sprawował się ten model w himalajach, osprzęt genialny reba i slx mimo że osie 9mm. Kółka Cubowskie, nie mam opinii,
Może być ciężko z dorwaniem go. Ma możliwości dopięcia bagażnika. Główna Tep. Wewnętrznie prowadzone linki, direct mount. Niestety 3x10.

4. Spec. Rama geniusz ale osprzęt dużo gorzej. Jest tutaj XC32 i customowy osprzęt srama. Czy warto kupić rower tylko dla ramy a potem go upgradować?
Nie zdecydował bym się chyba na ten rower, bo nie potrzebuje nie wiadomo jakiej ramy. Ale chciałem znać zdanie kogoś innego.
No i mam wrażenie, że cena tylko dlatego iż to Spec.


Mam 182cm wzrostu, wiem, że Cube ma małą rozmiarówkę. Na Treku się przejechałem więc 18,5 albo 19,5. Proszę również o komentarz co było by odpowiednie.

Jeśli macie jakieś inne propozycje rowerów. Nie koniecznie XC to piszcie śmiało. Nie chce przekraczać granicy 4500zł, ponieważ uważam, że i tak lepszego osprzętu nie potrzebuje.
Wiem, że na rynku są dobre rowery dostępne wysyłkowo, ale z tego co obejrzałem nic mnie nie zachwyciło aż tak bym mógł decydować się takie zamówienie.
Kupowałem już rower używany i tym razem decyduje się na nowy, jeśli ktoś ma inne zdanie, niech się wypowie, może mnie przekona.( wiem, że to by dało duże możliwości)

Dziękuje z góry i pozdrawiam
Maciej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem za Krosem i tez ze wzgledow ze jest polski. Wiele osob z forum sobie ostrzy zabki na ten model bo ma obie sztywne osie, nowoczesna rame i dobry zgrany osprzet. Nikt na nim jeszcze pewnie nie jezdzil bo dostawy mialy byc jakos spoznione. Widziales go na zywo czy na kross.pl? Trek z kolei przesadza z cena swojej ramy ;) Przynajmniej wedlug mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO argument pt. "rama" przy hardtailu jest mocno przereklamowany. Ot rama jak rama. To nie jest full gdzie firma może mieć swoje własne patenty na zawieszenie, swoje unikatowe rozwiązania, dedykowane tłumiki doskonale wpływające na trakcję itd...

Rama w hardtailu to dwa trójkąty i tyle. O ile nie jest podatna na uszkodzenia to w zasadzie nie ma znaczenia czy pochodzi z firmy X czy Y.

W tej półce cenowej nie są to także jakieś szczególnie wyrafinowane czy wylajtowane konstrukcję. Jeśli geo pasuje, waga jest ta sama, a rama nie pęka to naprawdę nie ma większego znaczenia czy to trek, spec czy dajmy na to decathlon. Nie wyczujesz różnicy w czasie jazdy.

Większość z nich i tak robi firma kinesis na Tajwanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Spec ma golenie 30, a nie 32 mm.

Rama w Treku, to według mnie max.18,5 " - jak dla Ciebie ( zdradzę Ci w " sekrecie ", że mam 180 cm i dobry dla mnie Spec to 17,5 " ), w każdym razie ramy 19 " to absolutne maksimum, a do ostrzejszej jazdy wskazane są mniejsze.

Dobrze by było, żeby chociaż z przodu była sztywna oś, tym bardziej jeśli np. jesteś ciężki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 182cm wzrostu, wiem, że Cube ma małą rozmiarówkę. Na Treku się przejechałem więc 18,5 albo 19,5.

 

19,5' Trek to jest rama na 195-205 cm wzrostu. Jak masz 182 cm to 18,5' będzie dobra tylko wtedy gdy masz nogi o długości około 75-77 cm ! 17,5 ' bedzie prawdopodobnie dobra. Policz sobie kalkulatorem dokładnie, link poniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spec ma golenie 30, a nie 32 mm.

Rama w Treku, to według mnie max.18,5 " - jak dla Ciebie ( zdradzę Ci w " sekrecie ", że mam 180 cm i dobry dla mnie Spec to 17,5 " ), w każdym razie ramy 19 " to absolutne maksimum, a do ostrzejszej jazdy wskazane są mniejsze.

Dobrze by było, żeby chociaż z przodu była sztywna oś, tym bardziej jeśli np. jesteś ciężki.

 

Przejechałem się na tym Treku 18,5' i był idealny ale nie wiem jak będzie to wygladało na zjazdach i na dłuższych wypadach. Pozycja mniej sportowa, ale moge to wyregulować.

Sry za błąd ze Specem, masz racje 30 tam siedzi.

Co do sekretu :P To właśnie dlatego pytam wiem, że Spec ma długie ramy, Cube ponoć bardzo krótkie. Trek w 3 rozmiarach ma tą samą wysokość ramy.

Owszem przednie oś sztywna to duża przewaga. Ważę aktualnie prawie 90kg. Ważyłem 78 po sezonie. Kontuzje i brak jazdy robi swoje,

Dzięki za pomoc! Twój typ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@ GTZaskar1991

Z tym 195 - 205 cm wzrostu przy ramie 19,5 " to pojechałeś po bandzie :bye2:

Poza tym miało być pewnie 85 - 87 cm zamiast 75 - 77 cm, ale to pewnie wina chochlika drukarskiego :icon_lol:

 

@ zeeober

Ze względu na obie sztywne osie Kross, ale chyba jeszcze go nie ma w sprzedaży ( tydzień temu nie było ).

Póki co porozglądaj się może za czymś nieco lżejszym ( niestety Kross ma to do siebie, że swoje waży ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19,5' Trek to jest rama na 195-205 cm wzrostu. Jak masz 182 cm to 18,5' będzie dobra tylko wtedy gdy masz nogi o długości około 75-77 cm ! 17,5 ' bedzie prawdopodobnie dobra. Policz sobie kalkulatorem dokładnie, link poniej.

 

Przejechałem się na 18,5' i był idealny, ale chciałbym zobaczyć 19,5'.

Moge prosić o to byś podał swój typ? Nie koniecznie z tego co wymieniłem :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO argument pt. "rama" przy hardtailu jest mocno przereklamowany. Ot rama jak rama. To nie jest full gdzie firma może mieć swoje własne patenty na zawieszenie, swoje unikatowe rozwiązania, dedykowane tłumiki doskonale wpływające na trakcję itd...

Rama w hardtailu to dwa trójkąty i tyle. O ile nie jest podatna na uszkodzenia to w zasadzie nie ma znaczenia czy pochodzi z firmy X czy Y.

W tej półce cenowej nie są to także jakieś szczególnie wyrafinowane czy wylajtowane konstrukcję. Jeśli geo pasuje, waga jest ta sama, a rama nie pęka to naprawdę nie ma większego znaczenia czy to trek, spec czy dajmy na to decathlon. Nie wyczujesz różnicy w czasie jazdy.

Większość z nich i tak robi firma kinesis na Tajwanie :)

 

Dzięki za wypowiedź. Miałem to samo na myśli, po co mi nie wiadomo jaka rama alu, skoro ona nie będzie się różniła od innych. Na pewno niecztn odczuwalnym w jeździe.

Mógłbyś podać swój typ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ GTZaskar1991

Z tym 195 - 205 cm wzrostu przy ramie 19,5 " to pojechałeś po bandzie :bye2:

Poza tym miało być pewnie 85 - 87 cm zamiast 75 - 77 cm, ale to pewnie wina chochlika drukarskiego :icon_lol:

 

@ zeeober

Ze względu na obie sztywne osie Kross, ale chyba jeszcze go nie ma w sprzedaży ( tydzień temu nie było ).

Póki co porozglądaj się może za czymś nieco lżejszym ( niestety Kross ma to do siebie, że swoje waży ).

 

Jeśli chodzi o coś lżejszego to Silverback 2015 , Canyon 2015/6, Romet albo coś używanego.

Nie zależy mi aż tak na wadzę. Mogę przejść potem na bezdętki i 1x10 i myślę, że +/- 12 kg by wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłbym rower z najlepszym widelcem. To obok dopasowania wielkości oraz geometrii ramy najmocniej wpływa na wyrażenia z jazdy.

 

Trek i Kross to Recon na powietrzu z tym, że Kross na osi 15. Trek na 9mm. Najlepszy amor ma Cube a mianowicie Rebe ale również na 9mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18,5' idealny na 175 cm wzrostu ? 19,5' na 183 cm ? Czyli, horyzontalnie 620 mm na 175 cm i 639 mm na 183 cm. Żarty.

 

http://zdjecia.bikeworld.pl/produkty/medium/rowery_gorskie_29er_sztywne_trek_x_caliber_5_01bf4.jpg

 

Ramy faktycznie są krótsze. Mam 177 cm i mam Superfly'a 18,5". Noga 83 cm i sztyca 40 cm jest 4 cm od ograniczenia. Trzeba pamiętać, że podsiodłówka ma faktyczny rozmiar o cal mniejszy. Przy moim wzroście 17,5" byłaby już na styk ze sztycą 40 cm, a co dopiero dla kogoś o wzroście ponad 180. 

Przy typowej długości nogi, osobie ponad 180 zabraknie sztycy na 17,5".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek i Kross to Recon na powietrzu z tym, że Kross na osi 15. Trek na 9mm. Najlepszy amor ma Cube a mianowicie Rebe ale również na 9mm.

 

Rebe polecam :>

Czy recon 15mm będzie dla ciebie lepszy to nie wiem. Nie miałem nigdy roweru z taka osią. Nie wiem jajk to się przekłada na trakcję i wrażenia z jazdy.

Mi się wydaje iż widelcowi 9mm nic nie brakuje ale to być może tylko z tego powodu że nie mam dogłębnego praktycznego doświadczenia umożliwiającego obiektywne porównanie :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej kupie Krossa B8 ( faworyt nr.1) ewentualnie Treka X-Caliber 9. Skonsultuje się jeszcze z kimś doświadczonym.
W Krossie jedyną wada jest brak slotów na bagażnik. Ale to zrozumiałe, ten rower nie jest do tego zaprojektowany.
Znalazłem też rower marki Silverback. Coś o tej marce słyszeliście? Bardzo dobra waga ( a była by możliwość zejścia jeszcze niżej).
Osprzęt genialny ale nie do końca mnie przekonuje ten rower.
http://allegro.pl/rower-29-silverback-sola-1-xt-reba-stans-wyprzedaz-i5976673057.html
Jakieś propozyję innych marek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramy faktycznie są krótsze. Mam 177 cm i mam Superfly'a 18,5". Noga 83 cm i sztyca 40 cm jest 4 cm od ograniczenia. Trzeba pamiętać, że podsiodłówka ma faktyczny rozmiar o cal mniejszy. Przy moim wzroście 17,5" byłaby już na styk ze sztycą 40 cm, a co dopiero dla kogoś o wzroście ponad 180.  Przy typowej długości nogi, osobie ponad 180 zabraknie sztycy na 17,5".

 

Przy założeniu, że ta osoba ma nogę dłuższą od Twojej.

 

Dla przykładu mam 174 cm a nogę 84 cm, ramę Superfly 17,5" a sztycę w połowie skali i +/- na tym samym poziomie co kierownicę. Może więc się okazać, że rama 17,5" po ewentualnej korekcie sztycy na wersje z offsetem może być prawidłowa.

 

Dlatego warto się pomierzyć (noga), bo rama 18,5" ma prawie 80 cm przekroku a przy założeniu, że autor chce "poszaleć" w górach to rozstaw ramy i jej przekrok może okazać się co najmniej niekomfortowy  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...