Skocz do zawartości

[Kondycja]Jak zacząć, początkujący rowerzysta.


jakuborle

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkująca osobą zaczynająca jeździć rowerem. Mam pytanie odnośnie wyrobienia kondycji. Może zaczne od tego, iż jestem osobą z lekką nadwagą. Rowerem jeżdżę od małego, ale w tym roku postanowiłem wziąć się za siebie. Z moją kondycją nie jest najlepiej. Jeżdżę od dwóch dni co najmniej  10-15km. Jeżdżę rowerem MTB. Wytyczając trasy staram się aby były zróżnicowane podłożem po którym śmigam, oraz żeby były jakieś fajne zjazdy oraz podjazdy. Tak wiec może przejdę do mojego pytania odnośnie kondycji. 


Jak lepiej jeździć :


 


Jechać równym tempem, bez większych szarpnięć oprócz podjazdów, jak najdłużej.


Jechać różnym tempem, w zależności od '' mocy w nogach '', dawać z siebie 100% mocy na podjazdach, oraz jak najmniej  odpoczywać w ciągu jazdy.


 


Moim przede wszystkim planem jest w tym roku aby jeździć minimum 5x na początku 10-15km w pierwszych 2 tygodniach, z czasem zwiększać dystans, oraz w sobotę nawet do 50km. W niedziela odpoczynek, regeneracja. Która opcja waszym zdaniem będzie lepszym rozwiązaniem dla 17' nasto letniego chłopaka z nadwagą +- 5- 10kg :>


Z góry dziękuje za każde porady  :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć. Kondycja sama się pojawi. Nie jeździj na maxa, raczej spokojne tempo. Jak będziesz dawał z siebie wszystko, to na drugi dzień nie będziesz mógł wstać z łóżka a tu nie o to chodzi. Jeździj regularnie, kilka razy w tygodniu. Jak już nabierzesz kondycji możesz zwiększyć dystans lub tempo to już zależy co chcesz osiągnąć.

Ja nie lubię długich spokojnych wypraw, wolę krótsze dystanse ale szybkie i bardziej wymagające. Jak pojeździsz trochę to sam będziesz wiedział co bardziej ci odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po tych 10-15 km jestes zmeczony? Wykonczony?