Skocz do zawartości

[Tektro Auriga Pro] Tłoczek


Krydyns

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłeś w mrozach? U mnie po mrozach zawsze jeden tłoczek zostaje przy tarczy ale pomaga ich rozepchanie. Może się okazać że uszczelka się podwinęła etc. Można dorobić uszczelki albo wymienić zacisk. Rozebranie zacisków , wyczyszczenie tłoczków i uszczelek powinno pomóc. Tylko wtedy trzeba od nowa zalać i odpowietrzyć hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On mi nie zostaje przy tarczy. Jak rozepchałem to tłoczek schował się do końca tak jak tamten, ale gdy powoli zaciskałem hamulec to ten jeden co jest bardziej wysunięty(Ten wepchany do końca) wcześniej się wysuwa niż ten co jest wsadzony bardziej w normalnym stanie. Wygląda tak jak by na ten jeden tłoczek było większe ciśnienie. A co najlepsze oba powracają mniej więcej taką samą odległość. Porównywałem z drugim zaciskiem i tam tłoczki są równo wysunięte(Tak jak na zdjęciu w twoim temacie), ale wystają taką samą odległość jak ten co wepchałem.Ten tłoczek co jest bardziej wsunięty znajduje się na równo z obudową zacisku, a chyba powinien delikatnie wystawać. A co do rozebrania. Jaki olej wybrać, czym wymyć i jaki sam wybrać do nasmarowania tłoczków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczki można nasmarować jakimś samochodowym do tego przeznaczonym ale wystarczy jak je przesmarujesz olejem mineralnym. To co opisujesz może znaczyć że jedna uszczelka się delikatnie zdeformowała albo jakiś brud tam blokuje. Olej to byle mineralny np. Shimano , tektro .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysuwanie się bardziej ochoczo jednego tłoczka to nie zasługa ciśnienia tylko większego oporu tłoczka/uszczelki/gniazda drugiego tłoczka. Tarcie jest z jednej strony większe.

Jest pewna szansa że uda się to wyczyścić i zacisk się obudzi, zacznie pracować równomiernie; jednak logika podpowiada że jeśli byłby brud to znalazłby się po obu stronach. Wg mnie jest szansa że jedna strona jest zatarta. 

Możesz spróbować przepolerować wnętrze gniazda (jest aluminiowe), tłoczek gdybam że z jakiegoś tworzywa; jeśli jest aluminiowy możesz go również wypolerować. Z uszczelką nic się zrobić nie da, poza wymianą. Uszczelki są z gumy, która reaguje na temperatury i "chemię", np drogową, mogła zmienić swoje właściwości, zesztywnieć albo spuchnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy ci to przeszkadza? Z mej praktyki wynika że tłoczki po prostu tak maja. Jeden wysuwa się bardziej drugi mniej bo najczęściej nie jesteś w stanie ustawić zacisku idealnie względem tarczy. Ponad to przyczyną może być sama konstrukcja zacisku. Wystarczy iz kanaliki na płyn maja w zacisku różną długość a tak najczęściej bywa bo zacisk nie jest symetryczny i przewód hamulcowy praktycznie zawsze jest bliżej któregoś tłoczka. Poza tym się syfia...

Jak nie przeszkadza to zostaw jak jest, jak ociera to ustaw zacisk. Można oczywiście, czyścić, smarowac ale to nic nie daje najczęściej a w każdym razie bardzo niewiele. Oczywiście czyszczenie tłoczkow co jakiś czas jest wskazane bo warto usunąć syf który może porysować tłoczek czy uszkodzić uszczelke tyle że to raczej nie przekłada się na bardziej symetryczna pracę tłoczkow.

Rozbierać z kolei nie radze bo można uszkodzić uszczelke albo tłoczek i po złożeniu może już ciec..

 

To na bazie mych doświadczeń z Shimano. Może inne maja maja inaczej choć wątpie :)

 

 

Czy jak wcisnę na maksa przedni hampel to niezależnie przy jakiej prędkości powinienem polecieć na twarz? Bo jak hamuję to aby stanąć na przednim kole muszę przeżuci ciężar ciała do przodu.

W warunkach kontrolowanych tego nie sprawdzisz tak naprawdę.

Max kiedy do dozujesz siłę świadomie jest zupełnie innym maxem niż gdy ci np. auto zajedzie drogę, czy dziecko wyskoczy przed koło...

Edytowane przez wintermute
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia wynika że jeśli jeden tłoczek zamula to upośledza to pracę zacisku i różnicuje też zużycie klocków.

Z mojej praktyki wynika że hamulce - sprawne, dobre jakościowo - tak nie mają. Stykam się z dużą ilością hebli hydraulicznych, w tysiącach sztuk rocznie, własnych miałem lub mam w sumie już kilkadziesiąt i uważam że może i powinno to działać jednakowo po obu stronach. A to że wiele przestaje być sprawnych po bardzo krótkim czasie to inna sprawa, jednak taki stan rzeczy nie jest - przynajmniej dla mnie - równoznaczny z normalnością.

Można jeździć z ocierającymi klockami/klockiem, można również jeździć z całą masą innych problemów, co widzę na co dzień i jak się okazuje właścicielom to zupełnie nie przeszkadza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z mojego doświadczenia wynika że jeśli jeden tłoczek zamula to upośledza to pracę zacisku i różnicuje też zużycie klocków.

Z mojej praktyki wynika że hamulce - sprawne, dobre jakościowo - tak nie mają. Stykam się z dużą ilością hebli hydraulicznych, w tysiącach sztuk rocznie, własnych miałem lub mam w sumie już kilkadziesiąt i uważam że może i powinno to działać jednakowo po obu stronach. A to że wiele przestaje być sprawnych po bardzo krótkim czasie to inna sprawa, jednak taki stan rzeczy nie jest - przynajmniej dla mnie - równoznaczny z normalnością.

Można jeździć z ocierającymi klockami/klockiempróbkę, można również jeździć z całą masą innych problemów, co widzę na co dzień i jak się okazuje właścicielom to zupełnie nie przeszkadza.

 

Prawda jest taka że akurat problem z nierówno działającymi tłoczkami zaczyna przeszkadzać wtedy gdy sobie człowiek zda sobie z niego sprawę. Czyli jak to zobaczy na własne oczy :)

Nie jest to tak że spada siłą hamowania, że hamulce się przegrzewaja, albo że cos zaczyna dzwonić czy obcierac. Choć ze tak tez bywa.

 

Po prostu w czasie wymiany klocków, czy czyszczenia, widzisz że jeden wystaje bardziej drugi mniej. Spokój duszy zostaje zmącony :)

 

I po zawodach. Bo czyszczenie przynosi mizerne skutki a wyciąganie tłoczka z zacisku jest proszeniem się o wycieki.

I albo z tym żyjesz i dajesz na luz, albo zmieniasz zacisk.

 

 

Jak masz czas i ochotę to pewnie można by robić przegląd co tydzień. Czy po każdej jeździe by zachować świadomość że rower jest w 200% idealny. Innemu wystarczy ze działa i nie widzi różnicy. Kto co lubi i na co ma czas

 

Co do nierównomiernego zużycia klocków to fakt. To jedyny moim zdaniem namacalny efekt tego zjawiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Prawda jest taka że akurat problem z nierówno działającymi tłoczkami zaczyna przeszkadzać wtedy gdy sobie człowiek zda sobie z niego sprawę. Czyli jak to zobaczy na własne oczy Nie jest to tak że spada siłą hamowania, że hamulce się przegrzewaja, albo że cos zaczyna dzwonić czy obcierac. Choć ze tak tez bywa.
 

No własnie dzwonić ocierać. Na wcześniejszej tarczy miałem taki dźwięk: 

. Teraz wymieniłem ją dźwięk ustał, ale boje się czy nie powróci, a jeśli by powrócił mogła by być to wina tego tłoka? Po za tym są gdzieś dostępne te uszczelki do zacisków?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta tarcza nie była tłusta przypadkiem?

Tak to brzmi.

Siła hamowania tez była słabsza?

Jeśli tak to bez wątpienia tłuszcz.

Tarczę można umyć płynem do naczyń. Klocki wypalic nad palnikiem kuchenki gazowej.

Zdarza się iż zatłuszczenie tarczy jest wynikiem przypadku ( np dotknięcie brudną od smaru ręką, ect) ale najczęściej to oznaka nieszczelności układu hamulcowego.

 

Co do uszczelek i tłoczkow. Niektóre firmy sprzedają zestawy serwisowe inne (jak Shimano - nie - które oferuje kompletne zaciski)

Inną sprawa że zestawy naprawcze często nie są jakoś szczególnie tańsze od kompletnych zacisków.

Jak to wygląda w tektro to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To więcej ci nie powiem. W każdym razie u mnie niesymetryczna praca tłoczkow nigdy nie dawała takich rezultatów.

 

Aczkolwiek jeśli wymiana tarczy pomogła to znaczy że winnna (choćby pośrednio) była tarcza. Proste :)

 

p.s. jesteś pewien że to nie tłuszcz?

Edytowane przez wintermute
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Tektro oferuje części do swoich hamulców a jeśli tak to czy są dostępne w Polsce.

Na forum jest wątek o dorabianiu uszczelek, nowy temat, aktywny, ludzie zamawiają uszczelki do shimano, pod wymiar, możesz dorzucić swoje do ich zamówienia, bo firma oferuje zrobienie takowych. Musiałbyś wyciągnąć przynajmniej jedną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozkrecilem dzisiaj zaciski. Uszczelki wyglądają ok. Wygląda na to że toczek był zapieczony. Mam pytanie ta uszczelkę są się jakoś wyciągnąć z zacisku czy istnieje duze prawdopodobienstwo uszkodzenia uszczelki i tego nie ruszać. Jeżeli chodzi o wsadzenie tłocznia to po prostu normalnie wcisnąć to w zacisk?

Rozkrecilem dzisiaj zaciski. Uszczelki wyglądają ok. Wygląda na to że toczek był zapieczony. Mam pytanie ta uszczelkę są się jakoś wyciągnąć z zacisku czy istnieje duze prawdopodobienstwo uszkodzenia uszczelki i tego nie ruszać. Jeżeli chodzi o wsadzenie tłocznia to po prostu normalnie wcisnąć to w zacisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...