Skocz do zawartości

[Renowacja i przeróbka roweru] Klasyczny Dualspeed w stylu retro


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Po 4 miesiącach udało mi się dokończyć projekt. Łatwo nie było. Początki projektu zaczęły się od przeprowadzki - zostawiłem swojego "górala" w domu a jednocześnie w garażu był stary – ponad 20 letni rower jeszcze na chodzie. Pordzewiały na stalowej ramie made from Germany podobnej do starych klasycznych Rometów-kolarzówek. Rower był na wolnobiegu 6-rz, posiadał oryginalną przerzutkę „Favorit” oraz nieindeksowaną stalową manetkę oraz klasyczną kierownicę „jaskółkę”. Postanowiłem go zabrać i go odnowić.

Koła – były zdezelowane – jedno było na obręczy stalowej, drugie ALU. W miarę proste, ale poniszczone od hamulców.

Hamulce – klasyczne U-brake – praktycznie brak okładzin na klockach.

Kierownica – stalowa z plastikowymi chwytami

Siodło – odlewane z plastiku

Pogięte błotniki i bagażnik

 

Niestety zdjęcia tego roweru przed renowacją niestety nie posiadam.

 

Renowacja zaczęła się od rozkręcenia wszystkiego na śrubki (łatwo nie było – wszystko zapieczone i zapewne serwisu ten rower nigdy nie widział) i wyrzuceniu niepotrzebnych rzeczy na złom. I tak:

Koła, kierownica, mostek, bagażnik, stary napęd, siodło, sztyca– poszły na złom. Została praktycznie goła rama, błotniki, klamki hamulcowe i stery.

 

Pierw zaczęło się od kupna piast, obręczy, szprych i zbudowaniu kół od podstaw. Koło tylne zbudowane na 2-biegowej piaście Sram Automatix

Rama – Zmatowiony oryginalny lakier i nałożenie kilka warstw farby w sprayu (trzyma nieźle i nie ma zacieków)

W międzyczasie dokupywałem pozostałe części – część z nich jest oryginalnych z epoki (kierownica, mostek, odblask na błotnik i zacisk do pompki). Rarytas jaki udało mi się zdobyć, to oryginalny i nigdy nieużywany licznik na piastę oraz białą skórzaną torbę na narzędzia z lat 80.

 

Dalsze naprawy:

- Stery: miski wybite, wyszorowane szmatą i polerowane filcem i pastą polerską

- Oryginalne błotniki i wsporniki do nich: Wyprostowane, wyklepane, wyszorowane papierem ściernym i reszta operacji jak wyżej.

- Oryginalna drobnica z epoki (odblask, zaciski, ruska pompka, kierownica, mostek, klamka hamulcowa) – wyszorowane filcem i pastą polerską.

Odtłuszczenie i montaż wszystkiego – w tym zrobienie instalacji elektrycznej roweru.

 

Efekt końcowy:

 

http://i65.tinypic.com/2jdet0h.jpg

http://i65.tinypic.com/309htgi.jpg

http://i66.tinypic.com/i1haap.jpg

http://i66.tinypic.com/2955kqf.jpg

http://i63.tinypic.com/2cdbkgj.jpg

http://i64.tinypic.com/6qdw1f.jpg

http://i63.tinypic.com/9t1u87.jpg

http://i65.tinypic.com/30wnvy0.jpg

http://i64.tinypic.com/2nqy64y.jpg

Edytowane przez KogucikDoroty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Fajny projekt, ale za te zdjęcia to powinieneś być gnany boso i po śniegu.

 

Nie dość, że powieszone na kijowym hostingu to jeszcze robione chyba tosterem lub zgrzewarką do worków śniadaniowych.

 

Zrób jakąś porządną sesję w fajnym retro-otoczeniu, bo nie idzie docenić wysiłku i efektów...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny projekt, ale za te zdjęcia to powinieneś być gnany boso i po śniegu.

Jeśli poprawi się pogoda i warunki, to zrobię jakąś sesje. Zdjęcia robiłem dobrym telefonem i je konwertowałem na mniejszy rozmiar. Też raczej ja nie mam talentu do fotografowania.

 

Fajnie wygląda.Tylko ja bym inną piastę dał, Nexusa7 na przykład,ale bardziej by pasowała Sachsa7 na bębnie tak jak masz z przodu.

Mi się jakoś manetka na baranku nie podoba i trochę nie pasuje do stylu retro. Automatix w zupełności wystarczy na Żuławy i nie muszę martwić się o regulacją napędu i manetkami.

 

Rower już jest po pierwszej jeździe. Wrażenia: Super się jeździ, lecz muszę przyzwyczaić się do baranka i nieco pochylonej pozycji. Idealnie dobrałem przełożenia (46X22T) - na płaski teren i miasto. Samo działanie Automatixa bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło - Dzięki dobraniu zębatki 22T wrzuca bardzo płynnie bieg w wygodnym dla mnie miejscu. Nic nie przeskakuje i nie zgrzyta.

 

Z racji, że na ulicach było trochę mokro, to oczywiście już opony nie są idealnie białe, a rama kremowa :icon_cool: No ale rower odnowiłem i  złożyłem z myślą o jeździe, a nie eksponat do oglądania (chociaż ludzie dziwnie się na mnie gapili) :thumbsup:

 

 

Ps. Macie pomysł, jak zrobić zabezpieczenie antykradzieżowe retro lub pod kolor? Zrobić łańcuch+kłódka czy przemalować U-locka? Linki i tradycyjne zapięcia nie chcę.

Edytowane przez KogucikDoroty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...