Skocz do zawartości

[łańcuch] CN-HG71 czy ConneX 804


st1ik

Rekomendowane odpowiedzi

Shimano CN-HG40 produkowane ostatnio to katastrofa, trudniejszych warunkach wytrzymują 500-700 km zanim wyciągną się o 0,75-1% (9-13 mm na 100 ogniw), a wtedy na potęgę rżną zęby kaset/wolnobiegów. Sprawdzałem na 2 egzemplarzach. Jak sprawują się HG71 nie wiem, jeszcze na nich nie jeździłem. Najpóźniej w maju przy wymianie kasety i korby będę testował HG71 i legendarny HG50 (mam 3 sztuki). Choć taki test trochę o doopę potłuc, ponieważ napędy 8 rzędowe powoli odchodzą do historii. Wybór części coraz mniejszy a ich jakość się pogarsza, co odczułem na takich samych łańcuchach z 2011 i 2015 roku. 

 

 

 

Jeśli ma być Shimano 8rz. to nie kupuj CN-HG40, weź CN-HG71. CN-HG71 ma 116 ogniw.

 

Ilość ogniw nie ma wiele wspólnego z modelem łańcucha. Te same modele są sprzedawane zwykle w długościach od 110 do 118 ogniw (najczęściej 112-116).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 116 na bank tak było od nowości potem miałem 114 większych problemów nie wyczułem ale pytam, teraz jeżdżą na 116 ale wiem że były problemy z kupnem nawet  shimano "głupiało" pisali 114 było 116. Jeżdżę na HG 71 i jakoś za szybko się wydłużyło ale kaseta zużyta może swoje robić, ale wątpliwości pozostały.

Czy możecie mi tez powiedzieć o tzw rotacji (zamianach) łańcuchów, coś o tym słyszałem ale nie bardzo wiem co kiedy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Czy możecie mi tez powiedzieć o tzw rotacji

Nowa kaseta + 2 lub 3 łańcuchy. Po ok. 500km zdejmujesz zakładasz nowy. Po kolejnych 500km następny. Po kolejnych 500km najkrótszy itd. W międzyczasie zdjęty łańchuch do mycia i smarowania.

Ja bawię się dwoma łańcuchami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam na rowerze taki dość nietypowy zestaw: korba HG 3 rz, wolnobieg Sachs Maillard 7 rz i na to łańcuch HG71. Jest to wolnobieg czasowy, dość rzadki typ bo zaczyna się od 12T a kolejne koronki różnią się tylko o 1 ząbek. Bardzo mi to odpowiada, nie chciałbym go zniszczyć. Niestety, już po 1000 km jazdy miejskiej czuję, że na mniejszych koronkach łańcuch pracuje kulturalnie a na większych hałasuje. Domyślam się, że to wina rozciągniętego łańcucha, który dobrze pasuje do podatnych na rozciąganie mniejszych koronek, ale nie chce pasować do większych (mniej zniszczonych). Pewnie czeka mnie szlifowanie koronek, bo nie będą chciały przyjąć nowego łańcucha. I chciałbym, aby ten nowy łańcuch był możliwie nierozciągliwy, aby nie niszczył mi fajnego wolnobiegu Sachsa. To 7 rzędów, dodam jeszcze że nie obchodzi mnie waga łańcucha, zmiana biegu nie musi następować w ułamku sekundy, więc i łańcuch może być toporny. Ma być trwały. Co brać?

 

Marzy mi się eksploatacja jak w starej kolarce ojca (Jaguar): "Ojciec, zmieniałeś kiedyś łańcuch?" "Nie, wszystko się powoli rozciąga i do siebie cały czas pasuje". Przejechane 50 tyś. km, szeroki łańcuch i 6-rzędowy wolnobieg Regina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niestety, już po 1000 km jazdy miejskiej czuję, że na mniejszych koronkach łańcuch pracuje kulturalnie a na większych hałasuje. Domyślam się, że to wina rozciągniętego łańcucha, który dobrze pasuje do podatnych na rozciąganie mniejszych koronek, ale nie chce pasować do większych (mniej zniszczonych). Pewnie czeka mnie szlifowanie koronek, bo nie będą chciały przyjąć nowego łańcucha. I chciałbym, aby ten nowy łańcuch był możliwie nierozciągliwy, aby nie niszczył mi fajnego wolnobiegu Sachsa.

 

To kup kilka łańcuchów i zmieniaj rotacyjnie (im więcej tym lepiej). Jeżdżę na HG71 i to chyba najmocniejszy łańcuch pod 8rz.,choć szału nie ma. Następny będzie KMC X8.93 - też mają dobre opinie.

 

 

 

Marzy mi się eksploatacja jak w starej kolarce ojca (Jaguar): "Ojciec, zmieniałeś kiedyś łańcuch?" "Nie, wszystko się powoli rozciąga i do siebie cały czas pasuje". Przejechane 50 tyś. km, szeroki łańcuch i 6-rzędowy wolnobieg Regina.

 

A smarował go przed trzema laty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A smarował go przed trzema laty!

 

Możesz nie wierzyć w 50 tyś. km na jednym napędzie, ale to jest prawda. Kiedyś napędy były o wiele trwalsze niż obecnie, a to z kilku powodów: Dwa blaty z przodu, sześć z tyłu więc małe przekoszenia. Szerszy łańcuch. Zębatki nieindeksowe, bez żadnych nacięć, efektywnie szersze. No i przede wszystkim materiał oraz renomowany producent - Regina. Kiedyś producenci prześcigali się w trwałości osprzętu. Dzisiaj prześcigają się w lekkości, szybkości zmian biegów i dokładaniu kolejnych koronek. A wszystko to kosztem trwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam kasetę XT 8-rzędową model cs-m 737. Korba to STX na łańcuchy 7-8 rzędowe przy czym ona jest zdaje się IG.

Obecnie jeżdżę na łańcuchu HG-91. Łańcuch w sumie nie tani, ale i z dostępnością coraz trudniej. Nie chcę jeszcze zmieniać całego napędu na 9 rzędowy, bo największy koszt to wymiana korby obsługującej łańcuchy 9 rzędowe, a kasetę mam w dobrym stanie. W ogóle drażni mnie to wariactwo z wycofywaniem 8 rzędów z rynku, bo nie każdy potrzebuje 10-11 rzędowych kaset. W moim wypadku zmiana na 10 rzędową kasetę to wymiana dodatkowo piasty.

 

Polećcie jakąś dobrą alternatywę dla łańcucha Shimanowskiego HG-91 pod mój napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe to co piszesz.

 

Raz, że korba pod 8 i 9 rzędów niczym się nie różni. To tylko papka marketingowa.

 

Po drugie HG91 szukałem i sam bym chętnie kupił, ale nie znalazłem. Jakim więc cudem twierdzisz, że jest "słabo" dostępny?

 

Po trzecie - jaki masz bębenek, że pod 10 kasetę nie będzie pasował? Przecież 8-9-10 to taki sam bębenek.

 

 

Nadal chyba jedyny łańcuch zbierający wciąż dobre opinie to KMC X8 w wersji 93 i 99.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz, że korba pod 8 i 9 rzędów niczym się nie różni. To tylko papka marketingowa.

 

Jeżeli tak to byłoby świetnie, zminimalizowałoby to koszty. Sądziłem, że zębatki są trochę węższe w takiej korbie jak XT FC-M760 czy 770, lub odstępy między tarczami są mniejsze.

 

Po drugie HG91 szukałem i sam bym chętnie kupił, ale nie znalazłem. Jakim więc cudem twierdzisz, że jest "słabo" dostępny?

 

Pisząc słabo dostępny mam tutaj na myśli problem ze znalezieniem :) Faktycznie powinienem użyć zwrotu "niedostępny".

 

Po trzecie - jaki masz bębenek, że pod 10 kasetę nie będzie pasował? Przecież 8-9-10 to taki sam bębenek.

 

Mam piastę Shimano XT FH 760, która wszędzie jest opisywana jako kompatybilna z 8/9 speed. Ale nigdzie nie piszą, że również z kasetami 10 rzędowymi. Zatem czy faktycznie pasują do niej kasety 10 rzędowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...