Skocz do zawartości

[opony] przygotowanie do tubeless


Ryniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałem się zapytać czy takie komponenty będą ze sobą współgrać. Planuję wymianę opon na tubeless ale nie mam pewności czy wszystko będzie poprawnie zamówione.

Obręcze mam takie:

Alex Rims AT470

http://www.alexrims.com/product_detail.asp?sc=1&cat=1&cat2=8&pid=128

 

Chce założyć na nie opony Schwalbe Durano 700x23

http://www.schwalbetires.com/bike_tires/racing_tires/durano_hs464

 

Doczytałem się że potrzebne są zawory

http://www.schwalbetires.com/taxonomy/term/567

 

Oraz taśma (jeśli dobrze rozumiem potrzebuje rozmiary 23mm)

http://www.schwalbetires.com/node/4746

 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to wg tabeli z tym temacie to opona 23C jest trochę za wąska na obręcz 17 mm. Osobiście i rozsądnie celowałbym jednak w oponę 25C - oczywiście węższą da się założyć, ale oprócz kilku gramów nic nie zyskasz, a w przypadku tubeless'a może być problem z wskoczeniem opony.

 

Po drugie to taśma jest do oklejenia obręczy, więc powinna mieć około 17 mm u Ciebie. Wielu już udowodniło, że nie musi być dedykowana, ale w Twoim przypadku będzie musiała wytrzymać wysokie ciśnienia.

 

Do szosy zrobiłbym chyba jednak ghetto, czyli opcję z rozciętą dętką - pod spód dajesz taśmę i problem ciśnienia znika. Nie potrzeba także wentyli i taśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie, producent założył na mój rower opony Schwalbe Lugano 23-622, stąd też na tym się sugerowalem co do szerokości opony.

Co do taśmy, nigdzie nie mogę się doszukać taśmy 17mm. Co w takim razie? Kupić większą i przycinać???

Lepiej kupić rolkę 10m

http://www.schwalbetires.com/node/3968

Czy jeden obwód

http://www.schwalbetires.com/node/1445

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Do szosy zrobiłbym chyba jednak ghetto,

 

Próbowałeś kiedyś? Bo mnie się nie udało niestety... Zbyt mało powietrza i nie chciało uszczelnić się...

 

Z chęcią poczytałbym czy i jak komuś się udało, bo ciągle mnie swędzi szosowe ghetto...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśma 18 mm będzie pasować w sam raz bez żadnego cięcia.

Kupowanie "na styk" zawsze jest trochę ryzykowne, bo nie ma zapasu jakby co, ale 10 m na 2 koła to trochę dużo.

 

Jak już przerobisz koła to pochwal się jak wyszło i jak trzyma ciśnienie. Ja na wiosnę wywalam dętki z crossa, a ciężko znaleźć opinie jak zachowują się opony bez dętek z ciśnieniami rzędu 4,5-6 bar i wyżej - wszędzie jak nie szytka to dętki. :thumbsup:

 

Niestety nie próbowałem ghetto na węższej oponie niż 1,75', ale sądziłem, że nie powinno być problemu. Widać pozory mylą...

Na wiosnę myślałem spróbować z oponą 28 lub 32C na obręczy 19 mm. Nie wróżysz sukcesu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Uhmmm... Szkoda...

 

No ja pojechałem po bandzie, obręcz 15mm i opona 23c.

 

Jak znajdę trochę czasu zrobię drugie podejście do 17mm i 28c.

 

Fakt-faktem nie miałem kompresora czy dopalacza ghetto, a to może być niezwykle istotne...

 

19mm i 32c to zupełnie inna liga  :icon_cool:

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przepraszam za zamieszanie ale po głębszych poszukiwaniach doszedłem że ta opona która sobie wymyśliłem to wcale nie jest tubeless :-) więc kłopot z głowy. Teraz kolejne pytanie, czy jeśli już wezmę to oponę to warto też wymienić dętke przy okazji, z fabrycznej na coś ciekawszego?

Czy jazda zimą na 23c nie jest zbyt ambitna? Nie lepiej zaopatrzyć się w szerszą oponę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Od zadu strony. Zima i 23c to słaby pomysł. 28c i to najlepiej w jakiejś miękkiej mieszance.

 

Wymieniać dętkę na coś ciekawszego? Tzn na co? Jeśli dętka nie sprawia problemów, czyli guma nie jest porowata i nie gubi powietrza lub nie jest jakaś wadliwa, czy ewentualnie nie gonisz za każdym gramem i nie szukasz jakiejś super-wagomirskiej opcji to wymiana będzie sztuką dla sztuki w mojej opinii...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to, że opona nie jest tubeless to wcale nie znaczy, że się nie uszczelni. To oznacza tylko tyle, że bez mleka/uszczelniacza się nie uszczelni.

 

Przynajmniej tak jest dla opon MTB i nie wiem jakby to było przy wysokich ciśnieniach. Continentale ponoć mają takie ścianki, że przy ciśnieniu powyżej 3 barów zaczynają puszczać powietrze bokami tylko dlatego, że się rozciągają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...