Skocz do zawartości

[rower] Kupno nowego roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


 


chciałbym zaczerpnąć parę rad. Chcę kupić nowy sprzęt. Problem w tym, że nie znam się na tym i nie wiem, jaki byłby odpowiedni rower.


 


Budżet: 1000-1200 zł


Rower: maratony kolarskie, dłuższe i turystyczne trasy rowerowe (asfalty, ścieżki rowerowe, leśne ścieżki)


Wzrost: 166 cm


 


Jaki rower byście mi doradzili?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000zł to bardzo mało jak na rower do maratonów.

Za tą cenne dostaniesz rower na kiepskim osprzęcie i z uginaczem zamiast amortyzatora który jako nowy często ma luzy. 

Więc lepiej kup używkę lub zwiększ budżet. 

 

 

 

Ewentualnie poszukaj rowerów Kands/Lazaro/Spartakus ale patrz wyżej :whistling:

Z tyłu musisz mieć minimum 8 zębatek jeśli będzie mniej to nawet nie zastanawiaj się nad takim rowerem do to złom z wolnobiegiem który szybko uszkodzisz 

 

Ps Zły dział. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie o opony. Co sądzisz o grubych oponach? Czy nadają się na takie maratony?

Zależy co znaczy dla ciebie gruba opona.

Dla niektórych gruba opona to jest 2" dla inny 2.25" a jeszcze dla kogoś innego to może być 3"  

To czy opona nadaje się do maratonów też zależy od bieżnika.

 

 

Chciałbym wiedzieć, czy warto kupować rower z grubymi oponami?

Opony zawsze można zmienić :whistling:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość aBOgdzie

W tej cenie można kupić rower na maratony, ale tylko jeśli jest to używany rower. I radzę taki kupić. Nowy w tej cenie rozpadnie się po kilku kamieniach, złamiesz widły i wbijesz sobie je w tyłek. Rower w tej cenie powinien spełniać też następujące kryteria:

  • Koniecznie stery typu AHEAD (szeroka główka ramy z mostkiem przykręcanym na imbusowe śruby)
  • Koniecznie hamulce typu V-brake, z tarczami w tej cenie rower będzie za ciężki i do tego pewnie będą hamulce tarczowe linkowe, a to tragedia