Skocz do zawartości

[ Kierownice do XC] Na jakich jeździcie?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Dokladnie, ja w swoim 26 mam 580mm i czuje na niej pelna kontrole, oczywiście w XC, lecz po przesiadce na znajomego 29 nie wyobrażam sobie jazdy na takiej kierownicy, tu potrzebna jest juz zdecydowanie szersza.

 

To nie jest tylko kwestia wielkości koła. Szersza kierownica daje ogólnie lepszą kontrolę. Ja ewoluowałem 580+110 -> 660+100 -> 690+90 w sztywniaku XC 26".

 

Przesiadka na 660 była trochę przypadkowa. Chciałem wymienić proste 580mm na gięte 620mm, kupiłem dłuższą i stwierdziłem, że najwyżej skrócę. Skróciłem ale mostek ze 110 na 100mm i tak jeździłem długie lata. Ostatnio wpadł komplet 690+90mm z fulla i świetnie się sprawdza. W fullu 740+75mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o tej kierownicy? Szerokość i kąty są dla mnie chyba optymalne. Nie wiem tylko, czy można zaufać producentowi:

 

Kierownica jak kierownica, widziałem gorsze, cięższe i w wyższej cenie ;) Czemu nie można zaufać Decathlonowi nawiasem mówiąc? Zoom tego raczej dla nich nie wyprodukował ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gięta 610mm (miało być 620 ale tak mi się przycięło  :whistling:  ) mostek 90mm, koło 27.5. Na oryginalnej 740 czułem się koszmarnie i pierwszy raz w życiu wróciłem z roweru z bólem barku. Nie mówiąc już o tym, że ledwo wchodziła przez drzwi do piwnicy i miałem wrażenie, że "zgarnę" wszystkich pieszych na szlaku :icon_wink: A tak poważnie to myślę, że przy wyborze kierownicy w pierwszej kolejności powinno się kierować anatomią i komfortem, bo tak jak ktoś już wspominał dla osób wąskich w ramionach szeroka kiera może być problematyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

'HerrMann', dnia 24 List 2015 - 8:53 PM, napisał: Co sądzicie o tej kierownicy? Szerokość i kąty są dla mnie chyba optymalne. Nie wiem tylko, czy można zaufać producentowi: Kierownica jak kierownica, widziałem gorsze, cięższe i w wyższej cenie ;) Czemu nie można zaufać Decathlonowi nawiasem mówiąc? Zoom tego raczej dla nich nie wyprodukował ;)

 

Decathlon/Btwin to nie jest jakiś renomowany producent części rowerowych - stąd moje obawy. Zoom nie wyprodukował - to dobrze, ale... KTO TO NAPRAWDĘ WYPRODUKOWAŁ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczynałem od 54cm, szybko przesiadłem się na 60cm i wydawało mi się że to będzie kosmos. potem jednak poszedłem na całość i kupiłem kierownicę 72cm. od tamtej pory innej nie chcę. zdecydowanie lepsze prowadzenie i stabilność, dużo lepsza pozycja na rowerze, zwlaszcza przy mojej trochę kulturystycznej sylwetce. ale oczywiście szerokość kierownicy to indywidualna sprawa, najlepiej się przymierzyć i zdecydować co komu bardziej pasuje, tak samo jak kwestia gięcia...


PS. swoją drogą jakby ktoś chciał super kierownicę 60cm z naprawdę ergonomicznymi gięciami to zapraszam na mój OLX (w podpisie)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu z jednego roweru zrobiły mi się dwa (obydwa 26", pozycja praktycznie taka sama). Na obydwóch ścigałem się, skakałem itd. Stary 120 + 600 9*. W nowym 110 + 660 9* (chwilowo też było 600). Na 660 jeździ mi się lepiej, wygodniej. Jak czasem siadam na stary rower, to jest dziwnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość aBOgdzie

A ja od 15 lat jestem wierny kierownicy prostej, aluminiowej, 56cm. Z nowego roweru ściągnąłem karbonową kierownicę 62cm Bontrager X-Lite (nowa 300zł) i założyłem aluminium Truvativa tylko dlatego, że mogłem sobie ją uciąć. Bałem się ciąć karbon. Karboniaka mam na sprzedaż za 150zł jakby ktoś chciał, leży owinięta w kocyk. Przejechane ma może z 3km od sklepu do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

http://eastoncycling.com/en-us/dirt/components/bars/ec70-wide/

 

To przy założeniu, że chodzi o płaską a nie risera.  Jeżeli chodzi o risera, też polecam Eastona, względnie Syntace.

A najbardziej polecam nieprzesadnie wierzyć w tłumiące własności kompozytu, zwłaszcza na kierownicy. Więcej da odpowiednio ustawiony amor i ciśnienie w oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica karbonowa w połączeniu z amortyzatorem najczęściej ma właściwości amortyzujące... domowy budżet. ;-)
Węgiel wybiera się raczej ze względu na masę, chyba że kierownica aluminiowa ma 700 mm szerokości i waży 120 gramów to może lepiej jest wybrać najtańszy karbą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...