Skocz do zawartości

[Rower] do 1200zł full, czy ten będzie dobry?


michal883

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukam roweru z pełną amortyzacją w dobrym stanie i mam kilka sztuk na oku, powiedzcie mi czy warto coś takiego kupić:

 

http://allegro.pl/full-mtb-mongoose-salvo-sport-rozmiar-l-i5790457569.html

 

Rower teoretycznie jest roczny, więc raczej nie będzie zbyt styrany... osprzęt raczej kiepskiej jakości, hamulce mechaniczne, ale zastanawiam się na ile ta rama jest dobra i czy opłacałoby się zmienić te hamulce na coś lepszego.

 

http://allegro.pl/giant-xtc-nrs-i5793037243.html

Ciekawe za ile ten giant może być warty? Amor z przodu szmelc, ale tył jaki taki, gdyby się zmieniło manetki na jakieś z dzisiejszych czasów i kierownicę, to może by się jakoś prezentował i prowadził?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam fulla, chciałbym, żeby dobrze wybierał nierówności. Ostatnio śmigam po lasach i kręgosłup nie wyrabia, a nie chciałbym rozstawać się z rowerem...

 

Budżet jest ograniczony, a dobra sztyca to koszt 6-9 stów i myślę, że nie zastąpi wahacza w ramie... Szukam coś, co będzie dobrze wybierać nierówności w lesie, korzenie, dziury, łączenia na płytach chodnikowych itp ;) doradźcie coś dobrego. Biorę jeszcze pod uwagę kross sign FR, czy byłby on lepszy niż te rowery które podrzuciłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz ciśnienie w oponach?

 

Amortyzacja nie jest od tego, żeby było miekko... Na zjazdach i przy najazdach na większe przeszkody to się szanowny tyłek z siodła podnosi lub się takie przeszkody omija - jak będziesz jeździć "na rympał" to żaden full Ci nie pomoże, bo jazda nie będzie płynna tak czy siak, a jak nie jest płynna to nie może być szybka.

 

Piszesz, że dobra sztyca to 900 zł, a za niewiele więcej chcesz cały rower z tylnym zawiasem, który jest nieporównywalnie bardziej skomplikowany? Dobry, nowy rower ze sztywną ramą pojedzie lepiej niż retro "fulle"... Ludzie ścigają się sztywnymi rowerami i żyją bez tytanowych kręgosłupów jakoś - da się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na fullu kolegi z przed 10 lat i wrażenia były fajne jak zawias nie ma luzów bocznych i tuleje, to da się całkiem szybko jechać i dyskomfortu nie było potem przesiadłem się na swój rower ze sztyca amortyzowaną i to było juz nie to... nie wiem, on miał rower za okoł 600-700zł. Dlatego celuję w podobny. Konstrukcyjnie właśnie tam był wahacz jak w tym giancie podobny rower tylko bez tarczówek. Nie chce nowego, biorę pod uwagę też używki. Potrafię zrobić przy nich praktycznie wszystko oprócz centrowania kół :D Gdybym sie lepiej znał na częściach (firmach i jakości i miał lepsze rozeznanie w cenie, to pewnie bym złożył, ale może uda się coś kupić gotowego. Wymagań co do osprzętu nie mam niewiadomo jakiego, chociaż uważam, że kupując starszy używany osprzęt powinien być wyższej półki, bo stary rower i niskiej klasy podzespoły gwarantuje, ze większość będzie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a co myślicie o czymś takim:

http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/58/18/06/48/5818064815

Damper Manitou Radium R

Manitou Axel fork

Shimano Deore

Shimano XT tył

Cena 900zł

Z czym muszę się liczyć że będzie do naprawy? lub co moze być?

Rower budzi moje wątpliwości choćby z powodu sposobu zamontowania sztycy i ustawienia siodła. Zastanawiam się w takim przypadku jak "poukładany" jest jego właściciel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Musisz polować na licytacjach, a najlepiej zwiększyć budżet do tych 2 tys. co najmniej. Tutaj ciekawa aukcja:

 

http://allegro.pl/rower-gorski-ghost-amr-7500-plus-full-xt-cube-trek-i5810999549.html

 

 

 

Nie chce nowego, biorę pod uwagę też używki. Potrafię zrobić przy nich praktycznie wszystko oprócz centrowania kół

 

No to po kupnie fulla jeszcze parę rzeczy dojdzie ;). Ogólnie rower z pełną amortyzacją jest droższy w utrzymaniu od HTka. serwis dampera do prostych nie należy, koszt ok. 100pln. Do tego okresowe wymiany tulejek DU i dystansowych oraz łożysk zawieszenia. Nie robi się tego wprawdzie co miesiąc czy dwa, ale trzeba się liczyć z tym ze raz na 2-3 lata czeka dodatkowy wydatek rzędu 200-300pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie jeszcze taki rower:

 

http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/58/06/43/39/5806433909

 

Orientuje się ktoś czy w PL są dostępne tuleje do zawieszenia (łożyska) i jaki byłby przybliżony koszt części (wszystkich łożysk tulei do zawieszenia itp)? Ciekawi mnie to bardzo, bo do ebike przy większych prędkościach pomimo, że jeździmy większośc po asfalcie idzie zupełnie inna waga (elektryka na 140km zasięgu to około 25kg) dodatkowo przy wyższych prędkościach są o wiele większe przeciążenia, więc obawiam się, ze tuleje wystarczą góra na jeden sezon. W trajce elektrycznej po przeróbce tuleje wahacza w ramie padły po 500km. Zaczynam się faktycznie poważnie zastanawiać nad sensem fulla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rower ze zdjecia to starszy model Turner'a.

 

Tam nie ma łożysk, tylko ślizgi.

 

Załozywszy, ze metalowa część ślizgu jest wporz potrzebujesz tylko wymienić plastikowe wkłady, jeśli tam coś sie posypało pełna rewitalizacja moze wymagac koniecznosci kupienia zestawu naprawczego, który w Polszcze moze sie okazac trudno, jeśli wogole dostepny...

Swego czasu Turner'ami zajmowal sie Łukasz z Pogo Bikes, ale przestalem sledzic co tam sie u niego dzieje jakiś czas temu...

 

Szacunek...

I.

 

PS

 

... poza tym uważam osoabiści, że wsadzanie elektryki do klasycznego Spota, to świetokradztwo  :down:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te części plastikowe, to po prostu plastikowe tulejki?

 

Cóż zobaczymy, założyłem pewien budżet, który moge przeznaczyć na ten rower. Generalnie Jeżeli tego roweru nie uda mi się zgarnąć, przejdę na KROSS SIGN FR1/2 decyzja raczej już podjęta. On ma mniej miejsc podparcia zawiasa, ale za to ma łożyska łatwo dostępne części i też jest chwalony.

 

Co myślicie o tym signie w tych pieniądzach?

http://olx.pl/oferta/sprzedam-kross-fr1-CID767-IDclYBR.html#7bef10a691

 

Wygląda nie najgorzej. Cóż na pewno zainwestuje 2-3 stuwy w lepszy hamulec przedni, ponadto liczę się z wymianą centralnego łozyska w ramie i plasikowych tulejek w amorze + tego amora duro, bo nie jest on wysokich lotów a pare lat pewnie będzie miał.

 

Czy sign będzie twardszy czy  bardziej miękki, jeżeli chodzi o zawieszenie względem wyżej wymienionego turnera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Twardość zawieszenia zależy od zastosowanej sprężyny (w przypadku dampera sprężynowego) lub ciśnienia (damper powietrzny). Sprężynę/ciśnienie należy dobrać do swojej wagi.

Signa nie polecę, bardzo stromy kąt z przodu powoduje że ten rower sensownie wypada tylko z amorem 200mm i damperem 190mm, czyli kombinacja do DH, a Ty chyba nie do tych celów chcesz rower używać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...