Skocz do zawartości

[RADON 2016] Nowe Super Enduro od Radona (170mm)


Eazy

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądałem wczoraj stronę Radon'a i zauważyłem nową sekcję 'Super Enduro'. 3 rowery z serii Swoop ze skokiem 170mm. O ile w tym nie ma może nic nadzwyczajnego to ceny wydają mi się dosyć atrakcyjne.

 

Najwyższy model Swoop 170 10.0: http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/mountainbike/superenduro/swoop-170/swoop-170-100/

 

2 x Fox z Kashimą

DT Swiss E1700

Sztyca RS Reverb

Napęd na nowym XT (1x11)

 

I to wszystko za.... 3000 Euro? Za najniższy model z RS Yari + Monarch i napędem SLX trzeba wyłozyć 2000 Euro. Jest też wersja 'pośrednia' za 2800 Euro z dwoma napędami do wyboru (1x11 lub 2x11)

 

Do tego zmienna geo we wszystkich modelach.

 

Nie ma jeszcze zdjęć a jedynie komputerowe grafiki i rowery będą dostępne dopiero w przyszłym roku, ale zapowiada się nieźle :) Zwłaszcza ten najwyższy model w cenie niewiele ponad 12.000zł wydaje się być mocno konkurencyjny przy tym osprzęcie.

Edytowane przez Eazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co przeglądam już od jakiegoś czasu to za podobne konfiguracje do ciężkiego enduro (skok 160-170mm) trzeba położyć minimum 15.000-16.000zł. Jak dla mnie 3000-4000zł różnicy w cenie to już dużo. Nawet przy sprzedaży wysyłkowej. 

 

Za podobną konfigurację (z tym, że na amortyzacji RS) Giant liczy sobie 20.000zł za Reign'a (oczywiście przed rabatami). Canyon za Strive'a na lisiej Kashimie również liczy sobie 20.000zł. Kross za Moona (również Kashima) ceni się 17.000zł. 

 

Gdybyśmy mówili o różnicy rzędu 1500-2000zł to pewnie bym się nie dziwił :) Natomiast tutaj wychodzi różnicy tyle, że można sobie za nią kupić jeszcze porządnego HT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Za bardzo wchodzisz w tematykę tego Fox'a.

 

No tak. Pomijając amortyzację i koła to mamy to samo... Idąc tym tropem to tego Reign'a za 13.000zł można zestawić z tym Radonem za 2000 Euro :) RS Yari i ten sam tłumik DebonAir. A, że napęd SLX vs XT. Nie ma co za bardzo wchodzić w tą tematykę... :) Zresztą za ponad 4000zł różnicy można sobie zrobić upgrade do pełnej grupy XT i jeszcze połowa kasy zostanie.

 

A tak na poważnie to nie znalazłem tej klasy osprzętu (mówię o całości) za taką kasę. Fox z Kashimą robi różnicę. Ja nie znalazłem sprzętu z taką amortyzacją poniżej 16k (chyba Moon wypada najtaniej). Jeżeli popatrzymy na specyfikację całościowo to niestety ten Reign odstaje. Dopiero model za 20.000 ma porównywalny osprzęt.

 

Nie zamierzam się przepychać o to, co jest lepsze i że Pike to świat i ludzie i wystarczy. Moim zdaniem bardzo ciekawa i konkurencyjna cenowo oferta :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszasz modele, grupy w tym absurdalnie drogiego Srama i materiał ram. Wychodzą potem jakieś kosmiczne kwoty 20K jak w Strive gdzie masz po pierwsze karbon a po drugie X01. To samo z Moonem gdzie na 6K składa się głównie oba Fox'y i znowu napęd Srama. Nie sądzisz chyba, że Radon stał się nagle "dobrym Samarytanianem" i oferuje sprzęt w takiej cenie a konkurencja w postaci Krossa ma "prawie" to samo już za 17K. Popatrz na Strive CF 8.0. Cena 16K ale masz karbon i tłumik Cane Creek'a, który ma pod sobą wszystkie RS'y i Fox'y razem wzięte. Biorąc to wszystko pod uwagę w tym również prestiż marki to w tej cenie nie ma nic co zwala z nóg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem nigdzie, że którykolwiek z modeli wziętych do porównania oferuje 'prawie' to samo. Wręcz przeciwnie - brałem modele, które oferują ten sam lub lepszy sprzęt. Odniosłeś się tylko do Strive'a, który w zasadzie deklasuje wszystkie wymienione modele. Zostawmy więc go na chwilę.

 

Reign - ta sama grupa napędu, moim zdaniem trochę niższej klasy amortyzacja (co nie zmienia faktu, że nadal z wysokiej półki), te same koła. Mamy za to bardzo dobrą carbonową ramę z dożywotnią gwarancją. Prawda. Natomiast ta rama kosztuje nas dodatkowe 8.000zł. Niech będzie nawet 5.000zł uwzględniając rabat, który na Gianta można dostać. Warto tyle dopłacić za różnicę w ramie? Z pewnością dla niektórych tak. Dla mnie nie :) Poza ramą różnic nie widzę. Czy ta sztyca w Reign'ie jest regulowana? Czy Giant oferuje zmienną geometrię? 

 

Kross Moon - rama aluminium, więc różnicy nie ma. Amortyzacja porównywalna (chociaż Swoop deklaruje 170mm przód i tył vs 160mm przód i 150mm tył w Kross'ie). Napęd Sram X01. Znów racja i znów pytanie: czy różnica pomiędzy XT M8000 a Sram X01 jest warta dodatkowych 5000zł? Co ze zmienną geo? 

 

Absolutnie nie twierdzę, że Radon daje coś za pół darmo. Niektórymi modelami HT jestem rozczarowany na rok 2016 bo pakując nowe XT obcięli amortyzację i wpakowali gorsze hamulce. Wiadomo - coś za coś. 

 

Nadal jednak uważam, że 12.000zł za enduro o skoku 170mm z Kashimą i na nowym XT M8000 to bardzo dobra oferta. Nadal też uważam, że nie znajdziemy takiego osprzętu w innych markach za pieniądze mniejsze niż 15-16.000zł. 

 

Masz rację - ze Strive się trochę zapędziłem. Reign? Lepsza rama, ale bardzo duża różnica w cenie. Poza ramą nie oferuje nic więcej od tego Swoop'a. Kross? Rama alu, mniejszy skok zawiasu, podobna amortyzacja. X01 warte jest takiej dopłaty? 

 

Gdyby ten niższy Reign na aluminiowej ramie miał liski z Kashimą to pewnie kosztowałby właśnie te 15-16.000zł. 

 

Nie twierdzę, że dają coś za pół ceny. Natomiast niezmiennie uważam, że jest to ładne kilka tysięcy poniżej rynkowego poziomu cenowego dla tej klasy sprzętu. 

 

I tak z informacji o nowości w dobrej cenie zrobiła się przepychanka, że to wcale nie jest żadna rewelacja... Szczerze? Wolałbym, żeby ktoś rzucił okiem i ocenił geo (również pod kątem tego, że jest zmienne) niż udowadniał teraz, że to żadna okazja i taki rower można kupić w każdym sklepie z rowerami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eazy wydaje mi się, że zwyczajnie rozmawiamy i naprawdę daleko do przepychanki. Cała sprawa w sumie rozchodzi się o temat Fox'a bo to on tutaj podnosi lub obniża cenę. Chcesz go mieć więc Twoja wola natomiast zwróć uwagę co montowali do zdecydowanej większości enduro w ostatnich 2 latach. Były to nie bez przyczyny RS'y bo poszły bardzo do przodu pod każdym względem. Dopiero w tym sezonie Fox nadgonił ale czy dorównał to trzeba jeszcze poczekać na opinie. To tyle co lepiej pracuje. Inna sprawa na czym pracuje bo wcale nie podejmujesz tematu jakości zawiasu. Strive zbiera lepsze recenzje ale też więcej tego u nas jest niż Radona. Regina to z kolei doskonała rama i zawias. Odpadł "kłopot" z brakiem w ofercie napędu 1x... Moon bardzo dobrze wyposażony z doskonałą ceną. No i teraz Radon. Również bardzo dobra cena, nowoczesne geo (dla mnie ciut bardziej zjazdowe), z ostrą podsiodłówką co też jest zaletą. 

Co do zmiennej geo to pytanie jak to się będzie odbywać. Tylko patent podobny do tego z Canyona ma sens czyli siłownik/linka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zmiennej geo to pytanie jak to się będzie odbywać. Tylko patent podobny do tego z Canyona ma sens czyli siłownik/linka. 

Z tego, co widzę, to zmiana geo nie będzie możliwa w czasie jazdy - raczej trzeba będzie odkręcić ośkę i obrócić taki prawie trójkątny klocek włożony w ramę -

http://m.mountainbike-magazin.de/sixcms/media.php/6/thumbnails/MB-Radon-Swoop-170-Enduro-Neuheiten-2016-Eurobike-4.jpg.9603104.jpg

http://1579193127.rsc.cdn77.org/fileadmin/2016/Docs/Flip_Chip/FlipChip.jpg

 

Ciekawe, co pokaże Canyon - ale możliwe, że wyjdzie to samo, co było dostępne rok temu, czyli stary Torque EX na 26".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana geo przypuszczam, że będzie tak, jak napisał zomg - przkręcanie 'trójkącika'. Nie da się tego wykonać w czasie jazdy. Nie wiadomo ile czasu będzie zajmować na postoju. Pytanie, czy rozwiązanie Canyona wytrzyma próbę czasu i będzie równie żywotne co prosty patent z obracaniem 'czipsa'. 

 

Jeżeli chodzi o Radona to fakt, marka u nas mało znana. Natomiast w zagranicznej prasie fulle tej marki zbierają raczej dobre noty:

 

http://www.radon-bikes.de/en/radon-life/news/news-detail/news/swoop-175-im-hardcore-test-in-freeride-0415/

 

http://www.radon-bikes.de/radon-life/news/news-detail/news/slide-carbon-140-im-haertetest-bei-bikesport-11-1215/

 

Nowy Swoop 170 jeszcze nie był pewnie testowany. Biorąc pod uwagę, że dostępny będzie w 12-tym tygodniu 2016 pewnie trzeba będzie chwilę poczekać.

 

Kashima jest kosztowna. Stąd też moje zdziwienie, że taka amortyzacja pojawiła się w tym przedziale cenowym. Po prostu nie ma tego sprzętu w tej cenie. Ja nie znalazłem. Druga sprawa, że zawsze chciałem mieć 'liska', ale jak dotąd nie było okazji. Tym bardziej się 'nakręciłem' na tego Swoopa. Jeżeli w przyszłym sezonie uda mi się przymierzyć do zakupu fulla to raczej nie będę dysponować kwotą większą niż 10-12k i tutaj moim zdaniem mam świetny 'performance per price', jak to mawiają za wielką wodą :) Nie będę mieć na tyle, żeby dołożyć do Krossa, czy Reign'a. Natomiast przeglądając od jakiegoś czasu oferty w tym właśnie przedziale cenowym był to pierwszy przypadek spotkania takiego osprzętu.

 

Obecnie ujeżdżam Radona HT i złego słowa powiedzieć nie mogę. Rower bardzo dobrze poskładany (przy wymianie ramy rozbierałem go na części pierwsze, więc była okazja się poprzyglądać), świetnie mi się jeździ. Obsługa ze strony bike discount / Radona również na wysokim poziomie. Jak okazało się, że wybrałem sobie za dużą ramę i zwróciłem się do nich z pytaniem o możliwość zakupu rozmiar mniejszej (było już za późno na zwrot / wymianę roweru) to zorganizowali mi nową ramę (spawaną i lakierowaną na zamówienie) za naprawdę symboliczną kwotę. Swoją drogą ramy spawają u siebie na miejscu co też jest moim zdaniem na plus. Jak miałem problem z biciem w przednim kole (akurat w rowerze żony) to poprosili, żebym załatwił sprawę w najbliższym serwisie i przesłał skan faktury i zwrócili mi od ręki pieniądze. Jak na razie nie ma się do czego przyczepić. 

 

Myślę, że na mniejszą popularność tej marki ma wpływ głównie to, że Canyon oferuje obsługę w języku polskim (co dla części klientów na pewno ma duże znaczenie). Podobnie Rose - jest polska strona i polski przedstawiciel, do którego można się zwrócić. Z Radonem najlepiej po niemiecku lub angielsku. Chociaż w tym drugim przypadku dłużej czeka się na odpowiedzi na maile a przy rozmowach telefonicznych czasami trzeba poczekać, aż złapią kogoś mówiącego płynnie w tym języku. Jest niby jeden serwis na północy kraju, który prowadzi obsługę serwisową dla Radona, ale jak mam wysyłać rower w kartonie to już bez różnicy gdzie. I tak dodatkowy kłopot i tak. 

 

Reasumując - po moich dotychczasowych doświadczeniach z tą marką nie mam obaw, żeby zakupić u nich kolejny sprzęt. Przy zakupie miałem wątpliwości, jak to będzie z gwarancją i podobnymi kwestiami, ale okazało się, że nie taki diabeł straszny. Być może stąd też wynika moje bezproblemowe zestawianie tego roweru na równi z innymi sprzętami bardziej renomowanych marek. Rozumiem jednak, że jest sporo osób, które będą podchodzić do tej marki i ich rowerów sceptycznie i z dystansem. 

Edytowane przez Eazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...