Skocz do zawartości

[rower]Gwarancja - dziwna sytuacja ze sklepem mall.pl


Colonel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moje pierwsze pytanie to czy pęknięcie takie jak na poniższym obrazku może być zakfalifokowane do wymiany gwarancyjnej ? Górna rura i rura podsiodłowa. Dzwoniłem dziś do sklepu i konsultantka nie wiedziała, aczkolwiek dziwna sprawa ponieważ poinformowała mnie, że wymagają roweru żeby rower miał takie samo wyposażenie jak w dniu zakupu  :icon_confused: I tu konsternacja bo co z elementami co się zużywają pomijam już kwestwie upgradów. Czy sklep może tego wymagać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower powinien posiadać oryginalne części - te które nie ulegają eksploatacyjnemu zużyciu - czyli rama, sztyca, mostek. kierownica itd. Jeśli zapis w karcie jest absurdalny to możesz jedynie uderzyć do rzecznika praw konsumenta, ponieważ opony, kaseta, łańcuch, koronki korby, kółka przerzutki, linki i temu podobne ulegają zużyciu i muszą być wymieniane, a zastosowanie innych - kompatybilnych elementów - nie wpływa na sposób użytkowania roweru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez obawiam się tego że będą chcieli winę zrzucić na mnie. W rowerze zmieniłem pedały na spd, siodełko, korbę na hollowtech i w zasadzie tyle. Problem tylko taki, że siodełko i pedały nie wiem gdzie sa.

 

W przypadku zwrotu kasy logiczne, ze dostane co zapłaciłem. Zresztą nie zależy mi na tym zwrocie, tak samo jak na wymienię roweru na inny. Starczy jak wymienia mi rame na nowa i będzie git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej możesz mieć problemy z gwarancją - dystrybutorzy/producenci  się zabezpieczają właśnie poprzez wpisy w warunkach gwarancji - przeglądy w autoryzowanych serwisach , nie dokonywania żadnych zmian , oryginalne opakowanie, itp.

Sam mam Rometa w którym według zapisów gwarancyjnych nie mam na niego gwarancji mimo że kupiony miesiąc temu ( zmieniłem hamulce i za moment zmienię koła ) :

Wpis w mojej karcie :

"Gwarancja traci ważność w przypadku gdy Klient : dokona naprawy w nieuprawnionym punkcie serwisowym , dokona zmian konstrukcyjnych towary , dokona podmiany podzespołów , przerobi lub podrobi kartę gwarancyjną. "

Sprawdź dokładnie wpis w swojej karcie gwarancyjnej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co do zdjęcia; pęknięcie ewidentnie wygląda na spowodowane jazdą ze zbyt wyciągniętą sztycą. Pytanie: czy tak jeździłeś? (każda sztyca ma oznaczeni "min. insert", zwykle jest to ok. 10cm).

Jeśli nie można walczyć o swoje, odpowiednia ekspertyza jest w stanie wykazać na jakiej wysokości była zamontowana sztyca podczas eksploatacji roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zdjęcia; pęknięcie ewidentnie wygląda na spowodowane jazdą ze zbyt wyciągniętą sztycą. Pytanie: czy tak jeździłeś? (każda sztyca ma oznaczeni "min. insert", zwykle jest to ok. 10cm).

Jeśli nie można walczyć o swoje, odpowiednia ekspertyza jest w stanie wykazać na jakiej wysokości była zamontowana sztyca podczas eksploatacji roweru.

Mój Checker Pig pękł w tym samym miejscu, mimo że sztyca siedziała w ramie kilkanaście cm przy długości 350 mm, ja nie jestem ciężki ani nie jeżdżę agresywnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja agresywnie nie jeżdże, ale cieżki jestem 90kg pewnie robi swoje  :whistling: Czyli generalnie to kwestia pecha, bo mimo zachowania ostrożności rama i tak pęką w miejscu, w którym ewidentwie wina może leżeć po stronie użytkownika, a udowodnienie że wszytko było użytkowane tak jak powinno jest trudne, o ile nawet niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozmawiamy nie o gwarancji, a o niezgodności towaru z umowa. Dawniej rękojmi. Podstawa roszczenia jest paragon, więc skąd te obostrzenia w stylu ma być osprzęt fabryczny. Nie ma karty gwarancyjnej, nie ma więc zapisów które wskazałeś. Są ogólne zapisy ustawy, i trzeba sprawdzić co ona mówi o takich sytuacjach. Chyba, ze masz gwarancję wystawiona przez mall.pl, ale to nie wynika z rozmowy.

Wg. mnie nie trzeba sprawdzić z jakiego dokumentu sklepu mall.pl wynikają obostrzenia dotyczące fabrycznego wyposażenia roweru przy rękojmi.

Może ktos na forum zna lepiej ustawę i wskaże co ona mówi o takiej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną jest pierwszy mały sukces - napisałem do Aspire Sports z Czech, opisałem defekt ramy wraz ze szczegółami uzytkowania roweru. W odp. dostałem, że sklep mall.pl powinien przyjąć rower do reklamacji (wymiana gwarancyjna). Gdyby mall.pl robił jakieś problemy mam ich informować na bieżąco. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja agresywnie nie jeżdże, ale cieżki jestem 90kg pewnie robi swoje  :whistling: Czyli generalnie to kwestia pecha, bo mimo zachowania ostrożności rama i tak pęką w miejscu, w którym ewidentwie wina może leżeć po stronie użytkownika, a udowodnienie że wszytko było użytkowane tak jak powinno jest trudne, o ile nawet niemożliwe.

 

Udowodnienie tego, na ile sztyca siedziała w rurze jest jak najbardziej możliwe, bo to nie jest tak że nie zostawia śladów. Tylko do tego trzeba fachowca z uprawnieniami żeby ekspertyzę zrobił, a to kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Jeśli rower ma mniej niż rok i reklamujemy nie z tytułu gwarancji a niezgodności towaru z umową to wtedy na sprzedawcy spoczywa obowiązek udowodnienia, że wada powstała z winy użytkownika.
 

 

Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...