Skocz do zawartości

[Bagażnik + Błotnik] , czyli problem 29erów


scotek

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

W czwartek dołączyłem do grona posiadaczy 29erów. Dzisiaj przyszła kolej na montaż bagażnika. Zamontowałem swoje stare Crosso (wersja 25 kg) i Jest za mały. Na stronie napisali, że pasuje od 26 do 29 cali, a w moim przypadku odstęp pomiędzy kołem, a bagażnikiem to około 1cm. Nie wsunę błotnika. Stąd moje pytanie co polecacie, bądź z czym jeździcie przy 29". Wiem, że Topeaki lubią pękać. Znalazłem coś takiego:

http://rowertour.com/sport-arsenal-snc-217-bagaznik-rowerowy-tylny-regulowany-26-29-cali-alu.html

 

Potrzebuję również błotnika (byle nie te cienkie i długie bo to w końcu MTB :devil: ) Co polecacie.

 

Z góry dzięki :thanks:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten bagażnik. Totalne dziadostwo. Za wąski rozstaw "ramion" - trzeba rozginać na chama o kilka cm. A rozgiąć jest niełatwo bo rurki 14mm... Wtedy tak mocno ściska tylni widelec że po wyjęciu koła mam haki o rozstawie kilka mm mniejszym O.o Ciekawe ile rama i bagażnik to wytrzyma. Regulacja wysokości bez sensu - w najniższym ustawieniu prześwit między bagażnikiem a terenową oponą to kilka cm (w 29erze!). W najwyższym miałbym bagażnik na wysokości siodełka chyba. Jest po prostu za wysoki. Blaszka do przykręcenia lampki za cienka - na dziurach wygina się a potem pęka. Przednie uchwyty do ramy przykrótkie ledwo wystarczają w najniższym położeniu (w ramie 18,5") i też trzeba rozginać na chama żeby przykręcić. Spawy byłe jakie, niesymetryczne. Nie polecam.

 

Tak w ogóle to nie wiem dlaczego nikt nie potrafi zrobić dobrego bagażnika pod tarczówki. Albo coś pęka albo jakieś adaptery, rozginanie na chama itp. Przecież każdy ma dzisiaj tarczówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć, potwierdzam słowa Pidzeja - SNC 217 - to porażka, mnie brakło odwagi żeby dalej go rozginać i nie udało mi się go zamontować ;) wymieniłem na SNC 215 - podszedł bez adapterów i zbędnego kombinowania, trochę miejsca nad oponą jest ~4-5cm, ale z błotnikiem nie kombinowałem - wygląda tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego dokupiłem Topeak MTX Explorer 29" Disc. Nad oponą miejsca mało, do tego musiałem szlifować dolne mocowanie, bo zachodziło na zacisk koła, ale to zapewne wina ramy. Przy mniejszych oponach (mam 2,25") może dałoby radę wcisnąć błotnik.

Co do pękania trudno mi powiedzieć, bo był mało obciążony, a obecnie robi głównie za trzymadło lampki w mieszczuchu ;)

 

 

 

Regulacja wysokości bez sensu - w najniższym ustawieniu prześwit między bagażnikiem a terenową oponą to kilka cm (w 29erze!). W najwyższym miałbym bagażnik na wysokości siodełka chyba. Jest po prostu za wysoki.

A nie ma pośrednich pozycji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam - ten bagażnik sport arsenal jest do bani - miałem go na 26" MTB i raz, że nie dało się go założyć, aby nie opierał się o hamulec tarczowy, a dwa że normalnie się powyginał pod obciążeniem.

 

Ja ostatnio na przełaju zainstalowałem taki:

http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-rc-26-26-28-pod-os-kola-czarny-i5575754689.html

Mocowanie do osi koła wydaje się być solidne, ale miejsce gdzie reguluje się wysokość już nie bardzo. Do skośnych rurek ramy zamocowałem przy użyciu czegoś takiego:

http://allegro.pl/sport-arsenal-art-062-obejmy-do-bagaznika-cr-i5037176901.html

 

Z obciążonymi sakwami jeszcze nie testowałem, dam znać jak będzie źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda tak , bagażnik dało radę załozyć. Nie mam mozliwości spotkania się teraz.

Wreszcie udało mi się otworzyć fotkę [emoji4]

Mógłbym mieć do Ciebie prośbę? Mógłbyś cyknąć fotkę jak go zamocowałeś, bo całkiem fajnie to wygląda i dobrze chroni przed błotkiem. I druga, żebyś zmierzył odstęp błotnika od opony podobnie do tego jak ja zrobiłem.

Z góry dzięki i przepraszam za kłopot [emoji6]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

cześć,

 

temat trochę się pokrył kurzem, ale dorzucę swoje 3 grosze :-)

 

A więc - moje kochanie jest byłym użytkownikiem bagażnika Crosso, wespół z pełnymi błotnikami na 29er. Rower to Specialized Jett, opony RK 29 x 2.1, błotniki SKS Velo 65 mm. Po pierwsze bagażnik Crooso NIE NADAJE SIĘ na rowery 29er-ilośc miejsca pod blaszką do montażu lampki jest bardzo mała. Błotnik został zamontowany po tym, gdy został przecięty i jedna część dochodziła do blaszki z jednej strony, potem dałem kątownik i do niego był przykręcony drugi kawałek błotnika. Działa to, wygląda tak sobie i jest upierdliwe. Druga rzecz, to za krótkie "łapki" górne bagażnika do przykręcenia go na górze - starczają na styk przez duże S. Druga rzecz, to wysokośc na jakiej sakwy są zawieszone. bagażnik nie ma obnizonej poprzeczki, tak więc środek ciężkości jest bardzo wysoko = mniejsza stabilnośc roweru. Sakwy Crosso a dokładniej ich mocowanie ( na haczyki ) też nie powala - tak więc zmieniam cały system ( sakwy będą Ortlieb ).

 

I teraz tak, kandydaci są dwaj:

Topeak MTX Super Tourist DX Klik

Tubus Logo 29 Klik

 

Co do Topeak mam mieszane uczucia i nie wiem, jak do niego podchodzić, bo jedni mówią Klik a drudzy na to Klik

 

Co do Tubusa zdania są zgodne - znakomity i ... drogi. W PL koszt to prawie 440 zł, ale w DE już 67 euro, więc jak dla mnie ok 280 zł , a to już zmienia całą perspektywę. Czyli czy kupić i zaryzykować Topeak za 150 zł, czy też dołożyć i brać Tubusa. Różnica niewielka, ale razy 2 ( bo 2 rowery ) i bądź tu mądry. A może ktoś z Was też chciałby tego Tubusa i zrobilibyśmy zamówienie grupowe ? Koszt wysyłki do PL akurat z tego sklepu to 9 euro - ja potrzebuję 2 szt

 

Na koniec taka mała dygresja - jest dla mnie bardzo dziwne, że jest taki kłopot z kupieniem porządnego bagażnika do 29er - przecież to nie technologia NASA tylko kilka rurek ...

 

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki bagażnik: http://bikepark.com.pl/sklep/tylne/baga%C5%BCnik-tylny-stand-cr636

wieszam na nim sakwy Crosso. Jak na razie się sprawdza. Ostatnio przeżył 14 godzin napierania podczas Nocnej Masakry ;-)

 

fotkę bagażnika na rowerze znajdziesz tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/192368-zlot-stallovy-paprykarz-2015-czyli-zlot-milosnikow-wszelakiego-zelastwa/?p=1764535

(biały On One z mapnikiem)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w przeważającej większości 29er-y to maszyny do zabawy w terenie, a nie wożenia się z sakwami.

 

Czy te dwie propozycje współgrają z hamulcami tarczowymi?

To zależy od konstrukcji ramy. I w lubej ( Jett ) i moim ( Cube LTD Pro ) , oba zaciski są schowane i nawet przy tym nieszczęsnym Crosso, nie trzeba kombinować. Gdyby była konieczność to i Tubus ( Klik ) i Topeak ( Klik ) przychodzą w sukurs, przy czym ten Topeak już by mojego zaufania nie wzbudził . Znalazłem jeszcze  model Vega ( Klik ) za 55 euro - minus jaki widzę względem modelu Logo - wysoki punkt zawieszenia - a to czuć w stabilności roweru ( kto jechał 50 km/h z górki po asfalcie z wysoko zawieszonym bagazem 20 kg ten wie o co chodzi ).

 

Co do 29er i sakwy ??? A dlaczego by nie ? To taki rower typu cross tylko bardziej sportowy z dużymi oponami. Po kiego ? Ano uprawiam dziwna turystykę i unikam asfaltów - wole las i bezdroża, a na te tereny właśnie 29er jest jak znalazł. Wypróbowane przez 2 ostatnie sezony - przejechałem tak 2 x Kaszuby i 2 x Poj. Drawskie. Teren i drogi takie, że cross z oponami 1,75 nie dałby rady ;-) Zreszta united cyclist też katują 29ery.

 

Osobiście zdecydowałem się na Tubusa i co ciekawe z pomiarów wychodzi, że i byc może model na 26/28 będzie wsytarczający ( ten w DE po 63 euro )- po nowym roku powinienem mieć możliwość przymierzenia. Różnica w cenie Topeak w PL a Tubus z DE nie jest aż tak zaporowa, więc za spokój do emertury jestem w stanie zapłacić te 120 zł więcej. Swoją drogą ska takie ceny na Tubusa w PL ? U nas 439 zł, w DE 278 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 29er i sakwy ??? A dlaczego by nie ? To taki rower typu cross tylko bardziej sportowy z dużymi oponami. Po kiego ? Ano uprawiam dziwna turystykę i unikam asfaltów - wole las i bezdroża, a na te tereny właśnie 29er jest jak znalazł. Wypróbowane przez 2 ostatnie sezony - przejechałem tak 2 x Kaszuby i 2 x Poj. Drawskie. Teren i drogi takie, że cross z oponami 1,75 nie dałby rady ;-) Zreszta united cyclist też katują 29ery.

Ty to wiesz, ja to wiem (choć na razie w zasadzie tylko robiłem trasę pkp -> pensjonat -> pkp). Producenci patrzą co im się sprzeda w dużej ilości. 29er jak na razie w sakwiarstwie to chyba niezbyt liczna grupa i nie ma co liczyć na wysyp tanich i solidnych konstrukcji.

 

 

 

Znalazłem jeszcze model Vega ( Klik ) za 55 euro - minus jaki widzę względem modelu Logo - wysoki punkt zawieszenia

Z tego co widzę po rysunkach producenta, to są to praktycznie identyczne konstrukcje. Jedyna różnica, to te dodatkowe pręty w Logo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podepnę się do tematu, zamierzam kupić bagażnik tubusa disco,  mam treka superflay 29er, tylko nie wiem czy będzie pasował, ma ktoś z was taki bażnik.

Podana cena w niemczech jest bardzo atrakcyjna i tu moje 2 pytanie jak z zakupem w tym sklepie rosebikes.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien tych cen? Bo to chyba funty są, a nie euro. No a to zmienia zdecydowanie przelicznik. 

Jak być chciał Tubus to mogę skołować w dobrej cenie ( brat pracuje w sklepie). Za pół darmo nie załatwię ale spokojnie idzie urwać z 10-15% od cen sklepowych. Tubus Logo Evo 26-28 po sklepach chodzi 430 - 439, brachol proponuje 380 zł. Oczywiście paragon, gwarancja itp.

 

Ja mam taki -http://allegro.pl/bagaznik-aluminiowy-tylny-do-roweru-ibera-i5902180348.html

O tyle fajny, że od razu adapter pod tarcze jest i jest regulacja na koła 26-29. Sakwy zakłada Crosso i Ortlieby też pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie pisałem w tym wątku [emoji4]

Wszystkie propozycje mają swoje zalety i wady. Niestety w przypadku 29erów obecnie nie znajdziemy idealnego rozwiązania. Przedstawię swoją koncepcję na "przeróbkę" crosso pod 29"

 

Bagażnik zamierzam podnieść o około 4cm do góry poprzez dołożenie płaskowników w miejsce połączenia bagażnika z "oczkiem" do którego zahaczamy dolny hak sakwy a zarazem jest połączeniem do ramy. Tak wiem zaraz powiecie, że jest to kolejne potencjalne miejsce do pęknięcia, ale tak jak wyżej napisałem na tę chwilę nie ma idealnego rozwiązania.

 

Po podniesieniu pod bagażnik pójdzie błotnik Zefal Deflector RM29.

 

Po całej operacji oczywiście zamieszczę relację foto.

 

Mam jeszczę drugi wariant, czyli podczas jeżdżenia z crosso będę wypatrywał jakiś okazji na tubusa, bo te ponad 400zł mnie przerasta [emoji35]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tubusa mogę zorganizować w dobrej cenie..jakieś 370-380 zł ..zależy od wersji. Oczywiście nowy, na gwarancji, paragon lub faktura. Ostatnio byłem na hurtowni i widziałem Logo Evo 26/26 - 380 zł mi proponowali.

Rower 29 może służyć jako wyprawówka, wystarczy tylko węższe opony założyć i podchodzę wszystkie akcesoria z 28.

Z tarczówkami jest problem ale to bez wględu na to czy 28 -29. Trzeba trochę pokombinować, są różne adpatery, różne bagażniki. Tubus też robi taki zacisk umożliwiający montaż w takich właśnie przypadkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...