Skocz do zawartości

[smar] Jaki smar do gwintów


Rekomendowane odpowiedzi

100g za 24zł (CTbike.pl)

 

 

Gdy go kupowałem można było znaleźć taniej, teraz ceny faktycznie poszły w górę.

 

świetny jest też Motul Tech Grease 300. Osobiście dokupił bym tylko do sterów smar wodoodporny, taki do łodzi jak np. Nautic Grease, bo tam jednak woda bardzo szybko wypłukuje smar

 

Czyli widzisz już potrzebujesz dwóch smarów bo jeden to za mało? :bye2: I robi się mało ekonomicznie...

 

Bardzo mało ci schodzi.

 

Nie tyle mało co w miarę potrzeby. Nawalenie smaru ile wlezie w normalnej eksploatacji nie ma żadnego sensu, dlatego nie widzę sensu posiadania dużych jego puszek ;)

 

Są oczywiście dobre zamienniki samochodowe wapniowe czy zaawansowane litowe, u mnie jednak stacjonarnie niedostępne a płacenie 50zeta z wysyłką za smar uznałem za czystą rozrzutność...

 

@@sznib, Czyli posiadanie smaru który jest adekwatny do potrzeb to snobizm... pewnie też snobizmem jest posiadanie klucza dynamometrycznego bo przecież prawidłowy moment można dać "z rąsi" i ciśnieniomierza bo ciśnienie można sprawdzić "z paluszka" z dokładnością do 1PSI. Sam zaś smar byle jaki byle tani... Ale ja tego nie nazwę sknerstwem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli widzisz już potrzebujesz dwóch smarów bo jeden to za mało? I robi się mało ekonomicznie...

 

Nic nie widzę, nic nie potrzebuję. Stosuję jeden i też jest OK. To że wiem, iż w niektórych elementach przydał by się inny smar nie znaczy, iż rower wymaga kilkunastu specyfików, nie przesadzajmy. Interpretujesz moją myśl po swojemu, na swój sposób.

 

 

Nie tyle mało co w miarę potrzeby.

 

 

Jak byś jeździł więcej, niekiedy w trudnych warunkach, miał 3 rowery do obsługi + rower dziadka, to używanie "w miarę potrzeby" oznaczało by większe ilości niż 50g/rok. Zresztą nawet przy jednym rowerze MTB ujeżdżanym po 6/10 tyś/rok przeglądy wypadną pewnie i tak częściej i nie wiem czy 50g by wystarczyło?

Tu nawet nie chodzi o to, czy 50g/rok za 12zł to dużo, chodzi o to, że może być równie dobrze (częstokroć lepiej) za 50g/rok za 8zł. Mnie nie stać na wydawanie bez potrzeby tych 4zł więcej, wolę je przeznaczyć na 1kg bananów czy litr soku do bidonu.

 

Są oczywiście dobre zamienniki samochodowe wapniowe czy zaawansowane litowe, u mnie jednak stacjonarnie niedostępne a płacenie 50zeta z wysyłką za smar uznałem za czystą rozrzutność...

 

Widocznie masz lepiej zaopatrzony sklep rowerowy niż motoryzacyjny skoro kupisz w nim Motorexa. Ciekawe czy inni też tak łatwo kupią Motorexa w w swoich miastach? Znalezienie dobrego smaru motoryzacyjnego w tych czasach to żadna sztuka, każdy dobry sklep będzie miał jeśli nie Motula to choćby Shella czy Mobila, a sprowadzenie w 3 dni to dla sklepów też żadne wyzwanie.

 

Raz kupiłem smar Park Toola i to był ostatni raz. Zachowuje się jak woda, już w palcach czuć, że to tragedia, a cenowo wcale nie jest atrakcyjny (24zł/120g w CR.pl). W konsekwencji 3/4 tuby dołożyłem jako gratis gdy sprzedawałem komuś części do roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosuję jeden smar który spisuje się bez zastrzeżeń zarówno w piastach jak i w sterach a zużywam go niewiele ponieważ najzwyczajniej w świecie jest w wysokim stopniu wodoodporny i ulega powolnemu przepracowaniu. Ot i cała tajemnica ;) 

Oszczędność czterech złotych w skali roku to wybacz, ale to nie jest znacząca kwota dla nikogo kto nie mieszka w Somalii czy Bangladeszu :P Znacznie więcej warty jest dla mnie czas który musiałbym poświęcić na przeczytanie kart charakterystyki dziesiątek smarów dostępnych na rynku i obdzwonienie sklepów motoryzacyjnych czy aby na pewno pasujący mi smar będzie... czyli zachodu dużo a zysk kompletnie pomijalny ;)

 

PS. Motorexa kupiłem wysyłkowo razem z kilkoma innymi fantami rok temu gdy dolar był znacznie tańszy, zatem zakup był bardziej ekonomiczny niż teraz... lecz Twój smar najpewniej także w międzyczasie zdrożał... czy wziąłeś to pod uwagę? :P

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Stosuję jeden smar który spisuje się bez zastrzeżeń zarówno w piastach jak i w sterach a zużywam go niewiele ponieważ najzwyczajniej w świecie jest w wysokim stopniu wodoodporny i ulega powolnemu przepracowaniu.

Zdziwiony byłbym gdyby miało być inaczej. To jednak nie usprawiedliwia ceny, bo to samo lub często lepiej idzie dostać w motoryzacyjnym.

 

Oszczędność czterech złotych w skali roku to wybacz, ale to nie jest znacząca kwota dla nikogo kto nie mieszka w Somalii czy Bangladeszu

 

To twoje zdanie i twoje pieniądze. Nikt nie zabrania ci kupna przecież. Ja nie lubię jak się mnie naciąga nawet na złotówkę, a poza tym mam także inne wydatki jak choćby wspomniane banany :)

Poza tym cena +4zł za 50g to często optymistyczna cena. Finish Line Ceramik w CTbike 60g/28,90zł, Teflon 100g/29,90zł w przecenie, jakieś smary Shimano 50g/13zł. Tu mowa o dużym sklepie rowerowym, w lokalnych, małych sklepikach ceny będą pewnie jeszcze wyższe. Często robi się więcej niż 4zł na 50g, a tak jak napisałem wcześniej, 50g tobie wystarcza, innym nie. Jak zużyjesz 150g na rok to już robi się minimum 15zł oszczędności, do tego oszczędności na oliwkach do łańcucha, jakichś odtłuszczaczach do łańcucha, pastach do nawoskowania ramy itp. Trochę by tego się znalazło. No i jeszcze raz powtórzę, ja mam na co wydawać kasę i nie muszą to być koniecznie smary.

 

 

lecz Twój smar najpewniej także w międzyczasie zdrożał... czy wziąłeś to pod uwagę?

 

Nie wziąłem, bo następny kupię pewnie za 3/4 lata. A nawet jeśli E/USD podskoczy, to wszelakie rowerowe specyfiki także podskoczą. No ale nie bez powodu mój pracodawca daje mi podwyżkę o % inflacji, więc się tym nie przejmuję zawczasu, bo nie mam czym.

To po pierwsze, a po drugie to skąd przekonanie, że powodem wzrostu ceny Motorexa jest wzrost ceny USD? A może dystrybutor wyczuł potrzebę rowerzystów i celowo podniósł cenę tego smaru? Nie można tego wykluczyć przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...