Skocz do zawartości

[suport,korba] - Rower szosowy Crescent, nietypowy suport, brak częśći


Birkut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, założyłem konto, bo to forum to chyba moja ostatnia nadzieja. Kupiłem jakis czas temu używany około 30 letni szosowy rower marki Crescent, włożyłem w niego trochę pieniędzy i czasu doprowadziłem do stanu używalności. Wszystko było pieknie, lecz odezwał sie suport. Rozkręciłem go, okazało się, że suport ten przypomina te z BMX to znaczy jest to jednoczęściowa gięta korba, ma miski wkręcane w mufę i nakrętki kontrujące. Niestety kiedy zawiozłem to cudo do serwisów ludzie patrzyli zdumieni, mówiąc ze takiego cuda nie widzieli, bo głównym kłopotem jest to ze mufa w ramie ma około 51 mm. Nie moge nigdzie znaleźć takich części, tego typu misek suportowych na gwint, większosc informacji jakie znalazłem jest po szwedzku. Długie poszukiwania w internecie zaowocowały tym że odkryłem iz posiadam korby i suport typu Fauber (?), montowano to tylko w rowerach szwedzkich i norweskich około 30 lat temu. Znalazłem jedna firmę ktora produkuje adaptery i miski do tego typu suportów, ale... to firma z Finlandii i dwie miski to kosz bagatela 40 euro bez przesyłki... Czy ktoś z użytkowników miał podobną korbę i suport w swoim rowerze i ma może jakieś porady lub części pozwalające na wymianę tego suportu? Osobiście chciałbym wymienic cały suport na pakiet i do tego korby na kwadrat, jednak z tego co widzę moze byc to niemożliwe. Liczę na pomoc, bo jak nic z tych poszukiwań nie wyjdzie bede musiał kupic nową ramę... Umieszczam rysunek poglądowy i zdjęcia tego typu suportu i korby

https://singlespeedbike.files.wordpress.com/2010/02/dsc07712.jpg 


http://www.oldbike.eu/museum/wp-content/uploads/2013/10/1899_Fauber_Crank_Hanger_202.jpg

http://home.online.no/~e-johabr/artimages/Fauber1.jpg 








 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mufa ma około 51 mm średnicy wewnętrznej,  lewy gwint lewy a prawy prawy ( o ile dobrze rozumuję, to znaczy miska prawa od strony korby odkręca się normalnie czyli w lewo - przeciwnie do kierunku jazdy, a miska lewa odkręca się w prawo - też w kierunku przeciwnym do jazdy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz faktycznie egzotyczny wynalazek. Jak chcesz dalej używać tę ramę (na foto wygląda nieźle) to ja bym dorobił tulejki redukcyjne. Na zewnątrz gwint te M50-cośtam, wewnątrz typowy BSA 1.37"24 TPI z prawej lewy, z lewej prawy. Zmierz szerokość mufy suportu i jeśli jest węższa od współczesnych to tulejki mogą mieć kołnierze aby po zamontowaniu uzyskac standardowy rozmiar np 68mm lub 72mm. Wkręcasz tulejki np na Loctite i możesz stosować normalne suporty. To będzie jednorazowy wydatek, pewnie wyniesie sporo taniej niż nowa rama. No chyba, że ten "Skandynaw" ma więcej taki "min" zabudowanych.

Gdybyś dorabiał, to dobrze tokarzowi zanieść ramę i stare miski na wzór.

Popytaj w lokalnych warsztatach ile by chcieli za taka robotę. Albo spytaj naszego forumowego kolegę Activia, on nie takie cuda dorabia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat szerokość mufy jest standardowa 68 mm. Podobnie poradzili mi w serwisie, żebym dorobił redukcje do tej mufy i widze że innej opcji nie ma, nie bede przeciez kupował w Finlandii tych przejsciówek za  około 200 złotych + przesyłka... poza tym opisy tej przejsciówki sa tylko po szwedzku i finsku boje sie ze kupie i znowu bedzie cos nie tak. Liczyłem ze moze ktos miał podobne kłopoty na forum ale chyba jestem jedyny w Polsce :D Sezon sie konczy, w sumie rama powinna isc do piaskowania i malowania bo ma juz swoje lata praktycznie reszta gratów jest nowa wiec moze łatwiej byłoby złozyc cos od nowa, korci mnie single speed... no nic dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...