Skocz do zawartości

[projekt retromtb] od czego zacząć ?


Gość Herbaciany

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Herbaciany

Witam. Nadszedł czas, żeby sprzedać swojego ciężkiego fulla z marketu i przerzucić się na lżejszy rower z klasą. 
Rower retro chcę złożyć z kilku względów:

- podobają mi się,

- większość z nich jest naprawdę lekka, 

- z mojej skarbonki nie ubędzie zbyt wiele

Mam już doświadczenie w obsłudze roweru,  jednak potrzebuję informacji na temat:

 

- doboru linek i pancerzy pasujących do ramy

- doboru v-brake oraz klocków
- amortyzatorów o skoku 60mm lub 80mm - jakie modele są godne uwagi
- doboru odpowiednich sterów 

- doboru odpowiedniego mechanizmu korbowego i łańcucha do kasety
- doboru odpowiedniej piasty do kasety 
- doboru( oraz montażu ) szprych do piasty 

Szkieletem konstrukcji będzie prawdopodobnie Cannondale Killer V 800 / 900 lub Cannondale F600. 
Wszystko może się jednak zmienić, gdy zaproponujecie mi inne ramy. 

Wymagania wobec ramy: 
- wytrzymałość na zjazdy po kamieniach i korzeniach ( przy odpowiedniej prędkości )

- wytrzymałość na obicia różnych przedmiotów, takich jak: małe kamienie i inne elementy zagrażające deformacji ramy

- wykonana z aluminium bądź materiału równie wytrzymałego poza włóknem węglowym

Budżet wynosi 1500 zł. Jeżeli przekroczymy go o 100 czy 200 zł nic się nie stanie. 

Mogę prosić was o pomoc ? Z góry dziękuję i pozdrawiam 

Herbaciany

P.S Temat nie spełnia warunków działu " projekty rowerów " dlatego napisałem go tutaj. 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ramy sa pod widelec Cannona wiec muszisz jeszcze wyczarowac adapter do sterow.

Wytrzymalosc na jazde po kamieniach i korzeniach dla kilkunastoletniej ramy moze byc watpliwa.

Na rynku nie ma sensownych widelcow o takim skoku, poza (mniej lub bardziej zatyranymi) zabytkowymi uzywkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Wydaje mi się, że da radę to zrobić. 
Są jednak dobrze zachowane ramy, więc nie powinno stanowić to kłopotu. 
Rower mtb, ma służyć jako mtb a nie do jazdy po mieście - przynajmniej ja będę tak wykorzystywał rower.
Czyli poza headshock'iem cannona nic więcej nie będzie pasowało do tej ramy? 
Jeśli będę do tego zmuszony, kupię amortyzowaną 100-tkę / amortyzator jednogoleniowy cannona ( zobaczę co da się zrobić w każdym razie.... ) lub sztywny widelec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko bedzie pasowalo tylko musisz miec adapter ktory pozwoli zamontowac zwykle stery Ahead 1, 1/8 cala.

Za widelec fatty lub lefty zaplacisz tyle ile masz srodkow na ten cel w calosci.

 

Nie wiem tez co znaczy dla Ciebie np dobor odpowiednich pancerzy i linek do ramy. Pancerze i linki kupuje sie w wersji do przerzutek, pancerz docina na odpowiednia dlugosc i odcinki.

Dzis praktycznie kazda tez piasta jest kompatybilna z kasetami 8 biegow i wiecej, jesli nie wybierzesz jakiegos ultra zabytkowego wynalazku kompatybilnego z kasetami 7 sp.

Montaz szprych do piasty? To znaczy instrukcji jak sklada sie kola?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Wszystko bedzie pasowalo tylko musisz miec adapter ktory pozwoli zamontowac zwykle stery Ahead 1, 1/8 cala.

Za widelec fatty lub lefty zaplacisz tyle ile masz srodkow na ten cel w calosci.

 

Nie wiem tez co znaczy dla Ciebie np dobor odpowiednich pancerzy i linek do ramy. Pancerze i linki kupuje sie w wersji do przerzutek, pancerz docina na odpowiednia dlugosc i odcinki.

Dzis praktycznie kazda tez piasta jest kompatybilna z kasetami 8 biegow i wiecej, jesli nie wybierzesz jakiegos ultra zabytkowego wynalazku kompatybilnego z kasetami 7 sp.

Montaz szprych do piasty? To znaczy instrukcji jak sklada sie kola?

W takim razie z tego rezygnuję z takiego wydatku.

Części składowe napędu kupię nowe. Więc z kompatybilnością nie będzie problemu.

 

Tak, dokładnie. Co trzeba zrobić po włożeniu i dokręceniu szprych w obręcz - zostawić / centrować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim trzeba dobrac odpowiednia dlugosc na podstawie wymiarow kolnierzy piasty i parametrow obreczy.

Proponuje isc z tym do serwisu, bo nie bardzo wiesz o co chodzi w tym wzgledzie. Dla Twojego dobra.

 

Co to znaczy ze masz doswiadczenie w obsludze roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Przede wszystkim trzeba dobrac odpowiednia dlugosc na podstawie wymiarow kolnierzy piasty i parametrow obreczy.

Proponuje isc z tym do serwisu, bo nie bardzo wiesz o co chodzi w tym wzgledzie. Dla Twojego dobra.

 

Co to znaczy ze masz doswiadczenie w obsludze roweru?

Niektóre rzeczy potrafię, a o innych wciąż się uczę. To prawda - być może nieco przekoloryzowałem o moich umiejętnościach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Nie podałeś swoich wymiarów, ale ta rama wygląda ciekawie http://allegro.pl/tytanowa-rama-vantuyl-260-i5677478465.html

Mam 183-184cm wzrostu, więc 18.5 calowa rama będzie dobra.

Co do ramy nie jestem pewien. Samo słowo "karbon" mnie przeraża.

Wolałbym zostać przy tworzywach odlewanych. Dziękuję mimo to za pomoc.

Może inna rama mnie zainteresuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie karbon w tym przypadku jest tylko w tytule aukcji.

Posiadasz narzedzia niezbedne do zlozenia roweru? Klucz do montazu suportu, kasety, skuwacz do lancucha, cos do ciecia pancerzy, uciecia rury sterowej, montazu gwiazdki w widelcu itd? Niektore rzeczy mozna zaimprowizowac, inne nie, szczegolnie przy brakt doswiadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Być może ktoś zaproponuje inne ramy. Wtedy wszystkie porównam i dokonam wyboru. 

Z narzędziami nie będę miał problemu. Wszystko się znajdzie, prócz obcinaczek do pancerzy. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Sory, wlasciciel napisal w opisie karbon/tytan.

Wg mnie ta rama spelnia kilka kryteriow i jest niepodatna na korozje.

Odpuśćmy ją sobie. Wolę aluminium, niż używane włókna węglowe. Naprawdę, nie chcę mieć z tym problemów - składam rower i nie muszę bać się o ewentualne wgniecenie lub uszkodzenie karbonu.

Jak już to 'tytan'... Ale gumówka się znajdzie?

Dobra...czym jest ta gumówka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odpuśćmy ją sobie. Wolę aluminium, niż używane włókna węglowe.
Karbon to nie to samo co tytan. Z aluminium też bywają problemy, i co to za retro mtb na amelinium???!!! :yucky:  :yucky:  Jak chcesz mieć retro mtb z prawdziwego zdarzenia to musisz szukać ramy ze stali cr-mo! A o to jakie kryteria wg tobo spełnia ta rama to pytam z ciekawości. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Karbon to nie to samo co tytan. Z aluminium też bywają problemy, i co to za retro mtb na amelinium???!!! :yucky::yucky: Jak chcesz mieć retro mtb z prawdziwego zdarzenia to musisz szukać ramy ze stali cr-mo! A o to jakie kryteria wg tobo spełnia ta rama to pytam z ciekawości.

No pewnie, że nie. Nie mam pojęcia z czego jest killer v / f600.

Nie szukam roweru z lat niewiadomo jakich. Ile może ważyć taka rama z tej stali? Pewnie ponad 2000g hm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karbon to nie to samo co tytan. Z aluminium też bywają problemy, i co to za retro mtb na amelinium???!!! :yucky:  :yucky:  Jak chcesz mieć retro mtb z prawdziwego zdarzenia to musisz szukać ramy ze stali cr-mo! A o to jakie kryteria wg tobo spełnia ta rama to pytam z ciekawości.

 

Trwalosc i wytrzymalosc ktore jako kryteria podal autor tematu. Nie wiem ile lat ma rama ale tak czy inaczej jest odporna na korozje i dlugo pozyje.

Do autora - tytan jest najszlachetniejszym materialem na rame rowerowa i ani material ani gotowy produkt nie bylby i nie sa tanie.

Z czego jest killer? Mozesz bez problemu wygoglowac, ale Cannony przed era karbonow byly aluminiowe.

Jak chcesz wersji extreme to poszukaj aluminiowego widelca Cannona, p- bone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Czyli retro, bo ma już 10 lat :woot:  A najbardziej retro w całym rowerze będą hamulce v-ki :thumbsup:

Zawsze się tak czepiasz? To już stara konstrukcja i nie wiedziałem jak to ująć. Uważałem, że to retro.

Trwalosc i wytrzymalosc ktore jako kryteria podal autor tematu. Nie wiem ile lat ma rama ale tak czy inaczej jest odporna na korozje i dlugo pozyje.

Do autora - tytan jest najszlachetniejszym materialem na rame rowerowa i ani material ani gotowy produkt nie bylby i nie sa tanie.

Z czego jest killer? Mozesz bez problemu wygoglowac, ale Cannony przed era karbonow byly aluminiowe.

Jak chcesz wersji extreme to poszukaj aluminiowego widelca Cannona, p- bone.

O tytanie nawet nie wspomniałem i nie twierdzę że jest odwrotnie niż mówisz. 

 

Z 1997 oraz 1998 rama jest  z - 6061 T6 aluminum.  

Jak wspominałem na początku - szukam ramy lekkiej. 

Większość ram z tego okresu, w porównaniu do mojej ponad 3 kilogramowej, będzie lżejsza.

Nie chcę robić projektu 'ultralekkiego" ale nie chcę też, żeby rower ważył jedynie o kilogram mniej niż teraz - rower waży ponad 18kg. 

 

Amortyzowany widelec 1400g ? Huh, ładnie. To 1100g mniej niż mój obecny.

post-183224-0-64905900-1442689218_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy wiesz co znaczy nastoletni amortyzator, ktory byl normalnie uzywany? To nie to samo co uzywana rama.

Do tego zestawu musisz jeszcze nabyc stery, ktore kosztuja moze nawet kilkaset zl, oraz odpowiedni mostek Cannondale.

Znalazlem ofrene, 250 zl, mostek powiedzmy uzywany 100. Do tego widelcu i to praktycznie ze budzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Nie pomyślałem o tym... faktycznie.. nowego przecież nie dostanę. 
ALE .. .może akurat się trafi ? Stery za kilkaset złotych ? 
Cóż to za stery ? A co do mostka- tutaj nie masz racji. 
Każdy kupuje to co lubi. widziałem już wiele wsporników i zapewniam cię, że każdy różnił się od siebie.
 


Czyli retro, bo ma już 10 lat :woot:  A najbardziej retro w całym rowerze będą hamulce v-ki :thumbsup:

Zaraz, chwila moment - 1998 + 10 = 2008 
2015-2008 = 7  - a co za tym idzie ? 10 + 7 = 17 lat. 
Nie miałem zamiaru być wścibski, no ale wybacz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...