Skocz do zawartości

[okulary rowerowe] Co z ramką korekcyjną?


MrTRO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam pytanie odnośnie okularów rowerowych (tych z ramką na szkła korekcyjne).Co muszę zrobić po wyborze czy też po kupieniu takich okularów? Kupić szkła dopasowane do mojej wady i dociąć? Druga sprawa to jakie okulary rowerowe z ramką polecacie do ok 150zł? (zależy mi głownie na odpowiedzi na pierwsze pytanie) Czy arctica s70 będą ok?Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzałem kiedyś w sklepie jedne okularki Accenta, nie wiem jaki model. Pasowały, ale zniechęciła mnie wkładka korekcyjna. Była wykonana z bardzo giętkiego, elastycznego tworzywa. Nie wiedziałem jak to będzie działało więc nie zaryzykowałem. Zdecydowałem sie na Shimano S20R. Jeśli dobrze poszukasz to uda się znaleźć je w przystępnej cenie. Na początku tego sezonu znalazłem ostatnie sztuki po 130 zł. Tylko osobno trzeba dokupić ramke korekcyją, dodatkowe kilkadziesiąt złotych. Ale z zakupu jestem zadowolony i polecam taki zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przymierzałem w sklepie 3 pary różnych okularów (w tym dwa Accenty) i tylko Accent Onyx leżał mi na nosie bez dyskomfortu. I mam je już rok. Także z czystym sumieniem mogę polecić ale radzę iść do sklepu i założyć każde bo nie każde mogą Ci dobrze leżeć. Później to tak jak pisał @@Parker, idziesz z ramką i optyk dorabia szkła. W Krakowie za zwykłe minusy wołali 80-100zł ale każdy ostrzegał, że nie biorą odpowiedzialności jeśli ramka pęknie. Ja zapłaciłem 80zł i ramka nie pękła. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

 

Ile kosztowało Was dorobienie szkieł korekcyjnych?

Mi optyk powiedział za szkła bez antyrefleksów od 120 zł do chyba 160 zł za sztukę. A z antyrefleksem od 168 zł do 218 zł za sztukę. Chyba dużo?

Szkła to jakieś Sport HD Perfect.

 

Nawet bardzo dużo. Ja ostatnio płaciłem 50 (albo i 55 z jakimś ubezpieczeniem) złotych polskich. W Expres Optyk.

Co prawda szkła najzwyklejsze, ale wszystko zrobili jak należy i działa.

A ramki to standardowe Shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam pytanie odnośnie okularów rowerowych (tych z ramką na szkła korekcyjne).Co muszę zrobić po wyborze czy też po kupieniu takich okularów? Kupić szkła dopasowane do mojej wady i dociąć? Druga sprawa to jakie okulary rowerowe z ramką polecacie do ok 150zł? (zależy mi głownie na odpowiedzi na pierwsze pytanie) Czy arctica s70 będą ok?Dziękuję i pozdrawiam.

 

http://allegro.pl/lozano-okulary-z-polaryzacja-wkladki-korekcyjne-i5676433922.html

 

 

Mam takie. Dotej pory zakładałem je tylko na obecne okulary;]

Zamierzam zaniedługo iść załozyć do nich szkła korekcyjne bo przydadza mi sie w góry na zime.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie ramki - czy soczewki są w linii prostej, czy też wygięte pod kątem? Jeśli wygięte, to w standardowych soczewkach widzenie będzie kiepskie. Pewnie dlatego optyk zaproponował soczewki typu sport - do oprawek sportowych, o dużym kącie ugięcia. Czasem warto dopłacić, komfort będzie nieporównywalnie większy. Jakie moce szkieł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dotychczas soczewki do opraw o dużych krzywiznach (potocznie zwanych sportowymi) wykonywano stosując głównie konwencjonalne metody produkcji. Soczewki o relatywnie niedużych mocach generowano w prasówkach o bazach 6 i 8, dzięki czemu można było uzyskać atrakcyjny, muszlowaty kształt. Skutkiem ubocznym były jednak efekty pryzmatyczne, astygmatyzm skośny oraz zniekształcenia perspektywy (szczególnie dokuczliwe przy spoglądaniu na boki). Jeśli chcielibyśmy wstawić klasyczne soczewki do oprawy o kącie wygięcia np. 15 stopni główny promień widzenia zostałby odbity na zewnątrz soczewki pod kątem niepokrywającym się z naturalną osią widzenia. Ten niekorzystny efekt pryzmatyczny doprowadzi w konsekwencji do niewskazanego wysiłku akomodacyjnego niezbędnego, aby użytkownik soczewek uzyskał prawidłową zbieżność przy patrzeniu na wprost. Im większa będzie rozpatrywana wada wzroku i  kąt wygięcia oprawy, tym efekt będzie bardziej dokuczliwy. Dopiero zastosowanie specjalnie zaprojektowanych soczewek o konstrukcji sportowej gwarantuje prawidłowy bieg osi widzenia po przejściu przez soczewkę"

 

Bardzo lakoniczny opis, bez masy wzorów ;) Montowanie soczewek to nie jest jednak prosta sprawa i nie zawsze cena jest najważniejsza. Krzywdę można zrobić, jeśli nie wiemy tego, co wiedzieć powinniśmy. A jeśli klient się uprze, tłumaczyć i ostrzegać. No ale są optycy i optycy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie ramki - czy soczewki są w linii prostej, czy też wygięte pod kątem? Jeśli wygięte, to w standardowych soczewkach widzenie będzie kiepskie. Pewnie dlatego optyk zaproponował soczewki typu sport - do oprawek sportowych, o dużym kącie ugięcia. Czasem warto dopłacić, komfort będzie nieporównywalnie większy. Jakie moce szkieł?

Soczewki sa bardziej wygiete niz w normalnych okularach ale nie az tak bardzo zeby powodowaly dyskomfort. Mnie bardziej na poczatku przeszkadzalo zmniejszone pole widzenia (znowu niewiele, ale jednak). Obecnie przyzwyczailem sie juz i do tego. Takze nastepnym razem rowniez kupie zwykle, tanie szkla. Moim zdaniem sa wystarczajace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt dlugo chodze w okularach zeby nie wiedziec o czym piszesz (a i z optyki cos pamietam). I jakos nie przejmuje sie Twoja zlosliwoscia bo wiem, ze jest wiele innych powazniejszych czynnikow wplywajacych duzo bardziej niekorzystnie na moj wzrok. A minimalna nieprostopadlosc szkiel uzywanych czasami ma pomijalny wplyw. Juz gorzej bylo chodzic jako dziecko w brudnych czy skrzywionych i prostowanych okularach a jakos nic mi od tego nie bylo.

To tak jakbym mieszkajac na wsi na ktorej wszyscy paliliby w piecach smieci (np. stare opony czy plastiki) przejmowal sie lokalna droga po ktorej jezdza auta i zanieczyszczaja mi powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soczewki sa bardziej wygiete niz w normalnych okularach ale nie az tak bardzo zeby powodowaly dyskomfort. Mnie bardziej na poczatku przeszkadzalo zmniejszone pole widzenia (znowu niewiele, ale jednak). Obecnie przyzwyczailem sie juz i do tego. Takze nastepnym razem rowniez kupie zwykle, tanie szkla. Moim zdaniem sa wystarczajace.

Zależy jakie. Ja mam sporą wadę (-5). Na patrzałki z ramką wydałem sporo (cirka 500) a leżą i się kurzą. W normalnych "rowerach" widzę bez problemu, a do tych sportowych, nie mogę się przyzwyczaić. Szkła jakieś pocieniane (takie minusy to już niezłe denka od szampana), ale raczej nie sportowe. Optyk o takowych nie wspomniał a szkoda. Efekt jest taki, że na rower w kontaktach i zwykle bryle sportowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wspaniale, że długo chodzisz w okularach i pamiętasz coś z optyki, oraz że rzecz o której piszesz ma pomijalny wpływ ;) Ja, jako optyk z wieloletnim doświadczeniem wiem również to i owo ;) Od wielu lat jeżdżę samochodem, ale do naprawy oddaję go mechanikom samochodowym. Wolę zaufać specjalistom w danej branży. Anyway, gdyby ktoś miał pytania na temat montowania soczewek, jakich soczewek, czego użyć, czego nie, zapraszam do kontaktu. Chętnie podzielę się wiedzą i podpowiem, co jest dobre, a co marketingowym bełkotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie, ze moj post spowodowal, ze Twoja zlosliwa krytyka zmienila sie w bezinteresowna chec pomocy.

W takim razie pierwszy skorzystam i zapytam co jako optyk proponujesz w temacie okularow korekcyjnych na rower (dla mniej zamoznych ktorzy nie moga sobie pozwolic na wydanie ponad 1tys na specjalne przyciemniane szkla do sportowych okularow)? Serio pytam bo chociaz jako inzynier sam potrafie naprawic drobne usterki w aucie to zawsze chetnie slucham rad kogos znajacego sie na rzeczy. W koncu tylko krowa nie zmienia pogladow, wiec moze czas na cos innego niz ramki z korekcyjnymi szklami. Tylko co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezinteresowna chęć pomocy tkwi w sygnaturce od bardzo dawna, od forum w pierwszej formie, której możesz nie pamiętać ;) Okulary korekcyjne? Szkła barwione na stałe, fotochromy? Jaka moc, jaka docelowa oprawa, jaki rozstaw źrenic, wysokość od dolnej krawędzi oprawy - to wszystko jest niestety potrzebne, żebym mógł poradzić dokładnie co i jak (różne zakresy mocy, konstrukcje, średnice szkieł u producentów). Jeśli moce niewielkie, oprawa prosta - standardowe soczewki (najlepiej Trivex vel PNX). Przy większym ugięciu, jak już napisałem wyżej, potrzeba niestety szkieł o zmienionej konstrukcji, aby zachować optymalne widzenie. Wpływa to oczywiście na cenę. Jeśli dochodzi barwienie, cena wyższa. Przy fotochromie jeszcze gorzej. Osobiście przy dużej krótkowzroczności i niezborności preferuję soczewki kontaktowe i klasyczne oprawy sportowe ze szkłami przezroczystymi i zabarwionymi na szarozielony w granicach 75% (optimum). Do uprawiania sportu jednodniowe, nie bawisz się niepotrzebnie z płynami, tabletkami, koszyczkami itp. Próbowałeś? Jeśli tak i nie działały, co było nie tak? Określ proszę dokładniej, postaram się pomóc. Cały problem polega na tym, że każdy przypadek jest inny i potrzebny jest dokładny wywiad. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...