Skocz do zawartości

[Odżywianie, bóle] Pytania odnośnie dbania o swoje zdrowie


Jendrex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Chciałbym się zapytać kogoś kto bardziej 'dba' o siebie niż ja.

Z góry muszę napisać, że jeżdżę rowerem od 2 lat (albo nawet i trochę więcej) do pracy. Jest to 20km na odcinek gdzie pierwszy jest znacznie łatwiejszy, bo mam wiele więcej zjazdów z górki (którymi później wracam, a potrafią być dosyć strome i ciągnące się). Pracuję na 3 zmiany. Ranna zmiana wiąże się z tym, że muszę wstać o 3 rano żeby wziąć prysznic, gdyż nagrzewam wodę w boilerze - przez co w niedzielę zazwyczaj nie idę spać i staram się wytrzymać w poniedziałek do 18-19 zanim pójdę spać.

Jeżdżę dosyć szybko (ok 25km/h, rowerem trekkingowym) i to tyle.

Po 2 latach zaczynają mi niektóre rzeczy wychodzić i tutaj mam pytanie do was:

 

- Jak w takim trybie się odżywiać? Czego powinienem jeść więcej a czego mniej?

Zdarza się tak, że śniadaniem zjem dopiero jak zejdę z roweru ponieważ tak wcześnie rano nie potrafię nic zjeść. Muszę napisać, że moja waga wypada dosyć słabo - 67kg na 180cm.

Często czuję się zmęczony (nawet w weekend kiedy się odeśpię) i zauważyłem, że posiłki potrafią mi w tym pomóc ale chyba raczej powinienem przerzucić się ze zwykłych kanapek z serem na przerwie w pracy w takim wypadku. Co polecacie?

Tylko proszę, patrzcie na to, że pracuję na 3 zmiany. Czasami ciężko jest zjeść kolację o 8 rano i śniadanie o 3 :P

 

- Witaminy. Czego powinienem brać więcej? Wiem, że na pewno magnezu ale na tym moja wiedza się kończy. Póki co brałem kompleksowe witaminy które są sprzedawane w biedronce oraz Bodymax Plus. Ale czy to wystarcza? Jakie polecacie owoce, warzywa które mogłyby mi uzupełnić ten brak witamin?