Skocz do zawartości

Kross Level A5 2014 czy Level A7 2013 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad kupnem Krossa MTB 26". Głównie do poszalenia w lesie, na górkach, na szrutach.  Max 1000km rocznie. Ważę 71kg  180cm/87cm(noga)

I teraz Pozostaje pytanie który z nich:

 

Kross Level A5 2014

http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-26quot/level-a5

 

Czy

http://www.kross.pl/en/2013/mtb-xc/level-a7

KrossLevel A7 2013

 

Jechałem na level A3 2014 rozmiar L21" i pasuje mi idealnie. A5 2014 to lepszy osprzęt i też rama L 21" . Ładny kolor i kształt ramy.

 

Level A7 2013 jest do kupienia za dopłatą 350zł w stosunku do A5 z 2014 który mogę kupić za niecałe 2000 zł.

A7 2013 ma nieco brzydszą ramę (choć może to autosugestia ze względu na starszy rocznik) Co myślicie ? Natomiast inną kwestią jest jakość ramy A7. Czytałem, że niektórym ramy pękały, szczególnie od A8 (która wydaje się taka sama jak A7) oraz ,że tylne widelce są trochę zbyt "elastyczne".

 

Chyba, że macie jakieś sugestie wskazujące na inny rower inną markę ?

 

Edit: Kross Level A7 2013 ma ramę 20" i 22" nie wiem czy 20" nie bedzie za mała ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wystarczy policzyć 87x0,57=49,59 49,59/2,54=19,52. Z wyliczeń wynika że najodpowiedniejszym rozmiarem byłby 19,5" ale takiego Kross nie ma więc 20" w Twoim przypadku będzie trafniejszym wyborem niż 21". Zwłaszcza jeśli chcesz jeździć w terenie większy przekrok jest mile widziany a pozycją się nie przejmuj bo długość górnej rury dla A3 i A7 (mimo że A7 jest rozmiar mniejszy) jest ta sama 609mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje dwie rady jako posiadacza A6 z 2008 roku.

1. 21 będzie zdecydowanie za duża. Mam 191 cm i jak będę zmieniał rower to na mniejszy.

2. Ja osobiście za te 2000+ brałbym używkę (nie Krossa :] ), obecnie można kupić świetny sprzęt 26" albo dorzucić do 29":

http://allegro.pl/trek-gary-fisher-reba-sramx7-30speed-xcaliber-29er-i5620905134.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wystarczy policzyć 87x0,57=49,59 49,59/2,54=19,52. Z wyliczeń wynika że najodpowiedniejszym rozmiarem byłby 19,5" ale takiego Kross nie ma więc 20" w Twoim przypadku będzie trafniejszym wyborem niż 21". Zwłaszcza jeśli chcesz jeździć w terenie większy przekrok jest mile widziany a pozycją się nie przejmuj bo długość górnej rury dla A3 i A7 (mimo że A7 jest rozmiar mniejszy) jest ta sama 609mm.

 

Dzięki za te obliczenia ;) Jechałem na Merida big seven 100 19,5" z kołami 27,5 i to był pierwszy rower z wiekszymi kołami niż 26", na którym mi się dobrze jechało. Ale... i tak mi się wydaje, że 27,5 są trochę za duże, bo mniej zwrotne. Jak napisałem wcześniej jeżdżąc na Level A3 21" było naprawdę OK. Niestety, nie testowałem na górkach i w lesie, a tylko po nierównościach na placu ze starych płyt chodnikowych.

 

Hmm 20" w A7 2013 brzmi kusząco, dużo lepszy osprzęt. Tym bardziej, że długość górnej rury jest 610mm czyli taka jak w 21" A5 2014. Jest dylemat :) Kto mnie przekona do A7 2013. Czy na 1000km rocznie warto kupić taki sprzęt, czy wystarczy to co ma A5. Zależy mi też by serwis nie był zbyt drogi (amortyzator !, przerzutki itp)

 

Lubię na rowerze pozycję sportową, bardziej pochyloną, a przy A5 było niemal ok, choć to można rozwiązać zmieniając mostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzięki za te obliczenia Jechałem na Merida big seven 100 19,5" z kołami 27,5 i to był pierwszy rower z wiekszymi kołami niż 26", na którym mi się dobrze jechało. Ale... i tak mi się wydaje, że 27,5 są trochę za duże, bo mniej zwrotne.

Zwrotność to robi geometria i technika a nie wielość koła. Ja np mam 29" i techniczne objeżdżam w zakrętach mniejsze koło. Nie umiem jeździć tak dobrze na 26" bo rower na tym kole mnie krępuje. Choć nie zawsze tak było bo w końcu 29" to sporo większe koło niż 26" i po przesiadce różnie bywało. Więc tu bym się nie bał.

 

Hmm 20" w A7 2013 brzmi kusząco, dużo lepszy osprzęt. Tym bardziej, że długość górnej rury jest 610mm czyli taka jak w 21" A5 2014. Jest dylemat Kto mnie przekona do A7 2013. Czy na 1000km rocznie warto kupić taki sprzęt, czy wystarczy to co ma A7. Zależy mi też by serwis nie był zbyt drogi (amortyzator !, przerzutki itp)
 
A do czego tu przekonywać. A7 to nie tylko lepszy osprzęt ale też lżejszy i lepiej dopasowany rower. Zależy ci na tanim serwisie a to trochę dyskusyjna kwestia. Niektóre droższe komponenty są tańsze w eksploatacji bo starczają na dłużej.  Ale ogólnym kryterium powinno być dla Ciebie dopasowanie a nie osprzęt 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja A7 lepszy osprzęt, ale ludzie piszą, że nowe ramy Krossa są sztywniejsze co mnie trochę wstrzymuje. Słyszałem, że A8 i A7 niektórym pękały. Choć rozumiem, że jak firma Kross sprzedaje rocznie ponad 200 000 rowerów i kilka jest wadliwych to może być tak, że procentowo jest ich mniej niż w firmie X sprzedającej np 20 tyś rowerów. Tak, że o Krossie bedzie się mówić, bo więcej ilosciowo sztuk wadliwych od nich wyszło.

 

Kto ma i może potwierdzić lub zaprzeczyć, że rama jest mało sztywna w Level A7 2013? Oczywiście podając też swoją wagę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Ci się nie śpieszy to może faktycznie poczekaj ze dwa miesiące kiedy będą już promocja na nowe modele. Z tymi pękającymi Kross'ami to było trochę inaczej bo nie tyle pękały ich więcej bo było ich dużo tylko była wypuszczona wadliwa partia (do czego przyznał się sam Kross) i odsetek uszkodzonych modeli był znaczący. Nie wiem czy nie chodzi właśnie o rocznik 2013 czy o wcześniejszy (mogę tylko potwierdzić że  z 2011 jest okej). Obecnie jest okej ale takie sprawy rozbrzmiewają szerokim echem (czyli w tym kontekście obrywa się też nowym rocznikom)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...