Amarokpol Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Cześć wszystkim, Ostatnimi czasy intensywniej przeglądam strony producentów bądź dystrybutorów i nasuwa mi się pytanie, skąd takie różnice w cenie lub sprzęcie na korzyść 29era w stosunku do 650 b. Czyżby rynek wystarczająco nie nasycił się dużym kołem a może sprzedawcy chca przyhamowac nagle przesiadki na 27,5"? Co na to użytkownicy bardziej zaawansowani czy aby faktycznie 650b to złoty środek? Fajnie to widać u marki Radon kolekcja 2016, rowery z podobnego segmentu cena identyczna a jakie rozbieznosci w sprzęcie, poniżej linki dla przykladu http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-race-275/zr-race-275-70/ http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-race-29/zr-race-29-70/ Na chłopski rozum na wyprodukowanie dwudziestodziewiecio calowca trzeba zużyć więcej materiału i tym samym cena powinna być wyższa przy identycznym osprzecie a tutaj spotykamy się z zupełną odwrotnością Chętnie poznam Wasze zdanie, zapraszam do dyskusji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 A nie przyszło ci do głowy że ceny są wyśrodkowane i producent np "zawyżoną" ceną roweru 27,5" zarabia na produkcję 29er'a? Ta sama cena ma też inny sens. Dzięki temu użytkownik kupi to co jest dla niego właściwe rozmiarowo a nie to co akurat jest tańsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek^^ Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Słaby przykład z tymi Radonami. Osprzęt podobny a zwróć uwagę, że 27,5 ma sztywne osie przód i tył. 8.0 na identycznym osprzęcie z identycznymi technologiami kosztują tyle samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wooyek Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Na chłopski rozum na wyprodukowanie dwudziestodziewiecio calowca trzeba zużyć więcej materiału i tym samym cena powinna być wyższa Ogólna rada na przyszłość: "chłopski rozum" rzadko jest odpowiednim narzędziem do analizowania zagadnień ekonomicznych związanych z produkcją i sprzedażą rowerów Rower to nie tort od sąsiadki - cena nie zależy od masy zużytych składników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 4 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Września 2015 Dziwne,bo do tej pory wydawało mi się,że to właśnie 29 " jest droższe - wielokrotnie rower w tej samej cenie na kole 27,5 " posiadał nieco lepszy osprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 4 Września 2015 Udostępnij Napisano 4 Września 2015 Na chłopski rozum na wyprodukowanie dwudziestodziewiecio calowca trzeba zużyć więcej materiału i tym samym cena powinna być wyższa przy identycznym osprzecie a tutaj spotykamy się z zupełną odwrotnością Rowery na wagę, na wagę sprzedaję!!!! Kilo pińć złoty!!! Materiał to pikuś. Kilogram aluminium kosztuje może nie grosze, ale 25-30zł to nie są żadne wielkie pieniądze. Zwróć uwagę, że im droższy rower, tym tego materiału mniej. Poza tym, wniosek oparty na podstawie dwóch modeli jednego producenta to żaden wniosek. Tu zauważ też, że w 7.0 27,5" mamy jednak ramę wyższej klasy niż w 7.0 29". To też wpływa na końcową cenę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 6 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Września 2015 @ Fenthin Możesz przybliżyć różnice między tymi ramami Jeżeli rzeczywiście 27,5 " ma lepszą ramę od 29 " ( dla mnie lepsza rama to także lżejsza rama ),to dlaczego w takim razie jest od niego cięższy ? Czyżby decydowały o tym inne elementy wyposażenia - jeżeli tak to jakie,bo np. Reba jest dość lekka,więc czy Fox jest od niej lżejszy ( itp. ) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 6 Września 2015 Udostępnij Napisano 6 Września 2015 Nie napisałem, że lepszą a jedynie wyższej klasy. Świadczy o tym choćby zastosowanie osi 12mm. Na wagę wpływają oczywiście także inne komponenty. Chociażby 15mm oś widelca czy to, że NN jest katalogów cięższy od RoRo mimo różnicy w rozmiarze koła. Oczywiście inne są też koła, aczkolwiek wagi nie sprawdzałem. Do tego dochodzą wahania w wagach komponentów i z kilku gram robi się kilkaset. Weź pod uwagę, że przy wersjach 8.0, gdzie mamy porównywalne ramy i identyczny osprzęt model na kole 27.5 wygrywa wagowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 6 Września 2015 Udostępnij Napisano 6 Września 2015 na cenę końcową produktu to co wymieniliście wpływa ale pośrednio. Cena końcowa jest kształtowana przez marketingowca na podstawie, mody, ciekawości klienta, nowości zaproponowanego rozwiązania i dlatego jak za chwilę marketingowcy wymyśla nową klase np. 26 i 3/4 ten znowu będzie zdroższy od więkrzych braci. To jest cała filozofia kształtowania cen. Jak rynek sie nasyci to ceny będą faktycznie na swoim poziomie ale póki coś jest nowe (a 27,5 jest nowe) długo będzie droższe. Koszty produkcji danego roweru są praktycznie identyczne i osiągają ok 1/4 jego ceny końcowej a dla dużego prodecenta niema znaczenia czy to jest 29 er czy 27,5 bo koszt jest naprawdę w minimalnym stopniu zróżnicowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 6 Września 2015 Udostępnij Napisano 6 Września 2015 Jak się nasyci to raczej ceny nie spadną a raczej dane rozwiązanie zostanie porzucone w danym segmencie cenowym. Czasy gdzie coś taniało bo się rynek tym nasycił odeszły w niepamięć. I można podać przykłady nie tylko z rowerowego poletka ale jeśli miałbym podać przykład...Nie znam osoby która jeździła na napędzie SLX/XT 3x9 jeździła obecnie na tym samym systemie na grupie Acera/Alivio. System ten sam ale jakość komponentów i kultura pracy słabsza więc albo siedzą na starych zasobach magazynowych (która jakoś nie potaniały) albo przechodzą na nowe systemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 6 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Września 2015 Nie napisałem, że lepszą a jedynie wyższej klasy. Świadczy o tym choćby zastosowanie osi 12mm. Na wagę wpływają oczywiście także inne komponenty. Chociażby 15mm oś widelca czy to, że NN jest katalogów cięższy od RoRo mimo różnicy w rozmiarze koła. Oczywiście inne są też koła, aczkolwiek wagi nie sprawdzałem. Do tego dochodzą wahania w wagach komponentów i z kilku gram robi się kilkaset. Weź pod uwagę, że przy wersjach 8.0, gdzie mamy porównywalne ramy i identyczny osprzęt model na kole 27.5 wygrywa wagowo. No właśnie - 27 " jest zazwyczaj lżejsze od 29 ",tu akurat mamy wyjątek i tak jak piszesz różnica może wynikać m.in. z cięższych osiek i być może kół. Zgadzam się z kolegą @ Misiek^^,że to słaby przykład akurat w przypadku tych dwóch modeli,a powiem nawet,że to 29 " na identycznym osprzęcie jest zazwyczaj droższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 6 Września 2015 Udostępnij Napisano 6 Września 2015 Bez urazy panowie ale na rynku jest tak duży wybór każdego z tych rozmiarów a biorąc pod uwagę konkretne firmy i rabaty, że jojczenie bo cokolwiek wypada drogo jest dość zabawne. Obecnie różnice cenowe stały się marginalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.