Skocz do zawartości

[Rower] 29er < 650b


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Ostatnimi czasy intensywniej przeglądam strony producentów bądź dystrybutorów i nasuwa mi się pytanie, skąd takie różnice w cenie lub sprzęcie na korzyść 29era w stosunku do 650 b. Czyżby rynek wystarczająco nie nasycił się dużym kołem a może sprzedawcy chca przyhamowac nagle przesiadki na 27,5"? Co na to użytkownicy bardziej zaawansowani czy aby faktycznie 650b to złoty środek? Fajnie to widać u marki Radon kolekcja 2016, rowery z podobnego segmentu cena identyczna a jakie rozbieznosci w sprzęcie, poniżej linki dla przykladu

http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-race-275/zr-race-275-70/ http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-race-29/zr-race-29-70/

Na chłopski rozum na wyprodukowanie dwudziestodziewiecio calowca trzeba zużyć więcej materiału i tym samym cena powinna być wyższa przy identycznym osprzecie a tutaj spotykamy się z zupełną odwrotnością ;)

 

Chętnie poznam Wasze zdanie, zapraszam do dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chłopski rozum na wyprodukowanie dwudziestodziewiecio calowca trzeba zużyć więcej materiału i tym samym cena powinna być wyższa

 

 

Ogólna rada na przyszłość: "chłopski rozum" rzadko jest odpowiednim narzędziem do analizowania zagadnień ekonomicznych związanych z produkcją i sprzedażą rowerów ;)

 

Rower to nie tort od sąsiadki - cena nie zależy od masy zużytych składników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chłopski rozum na wyprodukowanie dwudziestodziewiecio calowca trzeba zużyć więcej materiału i tym samym cena powinna być wyższa przy identycznym osprzecie a tutaj spotykamy się z zupełną odwrotnością ;)

 

Rowery na wagę, na wagę sprzedaję!!!! Kilo pińć złoty!!! 

 

Materiał to pikuś. Kilogram aluminium kosztuje może nie grosze, ale 25-30zł to nie są żadne wielkie pieniądze. Zwróć uwagę, że im droższy rower, tym tego materiału mniej.

 

Poza tym, wniosek oparty na podstawie dwóch modeli jednego producenta to żaden wniosek. Tu zauważ też, że w 7.0 27,5" mamy jednak ramę wyższej klasy niż w 7.0 29". To też wpływa na końcową cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@ Fenthin

 

Możesz przybliżyć różnice między tymi ramami :icon_question:

 

Jeżeli rzeczywiście 27,5 " ma lepszą ramę od 29 " ( dla mnie lepsza rama to także lżejsza rama ),to dlaczego w takim razie jest od niego cięższy ?

 

Czyżby decydowały o tym inne elementy wyposażenia - jeżeli tak to jakie,bo np. Reba jest dość lekka,więc czy Fox jest od niej lżejszy ( itp. ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że lepszą a jedynie wyższej klasy. Świadczy o tym choćby zastosowanie osi 12mm.

Na wagę wpływają oczywiście także inne komponenty. Chociażby 15mm oś widelca czy to, że NN jest katalogów cięższy od RoRo mimo różnicy w rozmiarze koła. Oczywiście inne są też koła, aczkolwiek wagi nie sprawdzałem. Do tego dochodzą wahania w wagach komponentów i z kilku gram robi się kilkaset.

Weź pod uwagę, że przy wersjach 8.0, gdzie mamy porównywalne ramy i identyczny osprzęt model na kole 27.5 wygrywa wagowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na cenę końcową produktu to co wymieniliście wpływa ale pośrednio. Cena końcowa jest kształtowana przez marketingowca na podstawie, mody, ciekawości klienta, nowości zaproponowanego rozwiązania i dlatego jak za chwilę marketingowcy wymyśla nową klase np. 26 i 3/4 ten znowu będzie zdroższy od więkrzych braci. To jest cała filozofia kształtowania cen. Jak rynek sie nasyci to ceny będą faktycznie na swoim poziomie ale póki coś jest nowe (a 27,5 jest nowe) długo będzie droższe. Koszty produkcji danego roweru są praktycznie identyczne i osiągają ok 1/4 jego ceny końcowej a dla dużego prodecenta niema znaczenia czy to jest 29 er czy 27,5 bo koszt jest naprawdę w minimalnym stopniu zróżnicowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nasyci to raczej ceny nie spadną a raczej dane rozwiązanie zostanie porzucone w danym segmencie cenowym. Czasy gdzie coś taniało bo się rynek tym nasycił odeszły w niepamięć. I można podać przykłady nie tylko z rowerowego poletka ale jeśli miałbym podać przykład...Nie znam osoby która jeździła na napędzie SLX/XT 3x9 jeździła obecnie na tym samym systemie na grupie Acera/Alivio. System ten sam ale jakość komponentów i kultura pracy słabsza więc albo siedzą na starych zasobach magazynowych (która jakoś nie potaniały) albo przechodzą na nowe systemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie napisałem, że lepszą a jedynie wyższej klasy. Świadczy o tym choćby zastosowanie osi 12mm.

Na wagę wpływają oczywiście także inne komponenty. Chociażby 15mm oś widelca czy to, że NN jest katalogów cięższy od RoRo mimo różnicy w rozmiarze koła. Oczywiście inne są też koła, aczkolwiek wagi nie sprawdzałem. Do tego dochodzą wahania w wagach komponentów i z kilku gram robi się kilkaset.

Weź pod uwagę, że przy wersjach 8.0, gdzie mamy porównywalne ramy i identyczny osprzęt model na kole 27.5 wygrywa wagowo.

 

No właśnie - 27 " jest zazwyczaj lżejsze od 29 ",tu akurat mamy wyjątek i tak jak piszesz różnica może wynikać m.in. z cięższych osiek i być może kół.

 

Zgadzam się z kolegą @ Misiek^^,że to słaby przykład akurat w przypadku tych dwóch modeli,a powiem nawet,że to 29 " na identycznym osprzęcie jest zazwyczaj droższe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...