Skocz do zawartości

[Rower] Cross czy 29er ? Do 2500


Abaddon84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na forum i chciałem się przywitać. Nadzszedł czas na wymianę mojego Krossa Hehagona V6 na nowy rower. Do tej pory byłem zdecydowany na rower typu cross, większość moich tras to asfalt szuter i lekki teren w lesie ( kto mieszka w Rybniku wie jakie tu są ścieżki rowerowe). Szukając crossa w jednym sklepie sprzedawca polecił mi żebym zamiast crossa kupić 29er, że po zamontowaniu węższych opon stanie się bardziej uniwersalny niż cross. I to dało mi do myślenia i sam nie wiem co zrobić z jednej strony 29er bardziej pod te nasze ściezki pasuje a z drugiej cross bardziej na asfalt a ostatnio coraz cześciej zamiast lasu wybieram asfalt. Chciałbym rower kupić na dniach korzystając z wyprzedaży sztuk jakie jeszcze zostały bo mam 172 cm wzrostu i niektóych ram rozmiaru M już w sklepach nie ma. Nie chce kupować przez neta wolałbym w sklepie. zastanawiałem się nad tymi rowerumi :

29er

http://www.pmbike.pl/KROSS-Level-B3-2015

http://www.pmbike.pl/KROSS-Level-B4-2015

http://bikesystem.pl/12776-rower-unibike-mission-29er.html

http://bikesystem.pl/2290-scott-aspect-940-2014.html

http://www.cykloplus.pl/katalog/rowery/gorskie/29-mtb/merida-drakar-big-40-md-343-344-345-346-347-348-349-350-351-352-353-354-355-356-detail

crossowe

http://www.pmbike.pl/kross-evado-4.0-2014

http://www.pmbike.pl/kross-evado-5-2015

http://kreidler.pl/katalog/rower-cross-stack-3-0-shimano-xt-27-speed-disc/#.VeSPv5d9aUl

http://bikesystem.pl/12514-rower-giant-roam-1-disc.html

http://www.cykloplus.pl/katalog/rowery/crossowe/merida-crossway-40-md-white-305-306-307-308-309-310-detail

Co do krosów to czy warto dopłacać do wyższych modeli?? A może lepiej pójść w 27,5 ??  Dodam że chciałbym zmieścić się w 2500 +-

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie cross - szybkość to nie tylko opony. Jak do 29er'a założysz wąskie opony to będziesz jeździł na samych ciężkich biegach, a na zjazdach może Ci nawet brakować przełożenia. Do tego geometria i szeroka kierownica będzie tylko ciężarem na asfalcie. Śmiem podejrzewać, że "fachowiec" polecał, bo MTB ma na stanie, a crossa jako rower mniej chodliwy musiałby Ci sprowadzić :whistling:

 

Dopóki cross nie będzie miał powietrznej amortyzacji to warto tylko zwracać uwagę, czy blokada jest hydrauliczna. Z Twoich propozycji to Evado 5.0, a jak chcesz jeszcze taniej to popatrz na Northtec Caledon lub Romet Orkan 4.0 - są poniżej 2000 zł, a też na tarczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy na crossowym dalej będę mógł śmiało śmigać po lesie?? Nie chodzi mi o jakiś super ciężki teren, tylko tak jak wspominałem ścieżki rowerowe prowadzące przez las czasem jakiś troszke cięższy teren.. A co do sprzedawcy miał i MTB i crossa.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leśne ubite ścieżki to jest to do czego cross został stworzony. Jak robi się mokro, ścieżka zaczyna się robić stroma lub wyjątkowo kamienista, piaszczysta lub poprzecinana korzeniami na kilka cm to wtedy cross nie daje rady - wyznaczenie szlaku rowerowego gwarantuje, że rower MTB jest tam zbędny.

 

Rowerem MTB XC to się fajnie jeździ po pieszych szlakach i tam można go wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czemu za słaby? Ramę ma z takich samych rurek tylko z geo nastawionym na prędkość, a nie na zwrotność :yucky:

 

Jak się upierasz to nie B4, bo ma atrapę amortyzatora - zresztą jak i pozostałe podane. Do tego nad ramami Krosssów Level B wisi fatum pękania...  Polecałbym raczej coś takiego z zaczynających się wyprzedaży:

http://allegro.pl/rower-29er-silverback-sola-4-deore-taper-widel-air-i5637210445.html 

http://allegro.pl/rower-romet-mustang-1-0-29-wyprzedaz-i5626641163.html

 

Mustang niestety na pewno będzie zbyt duży dla Ciebie, ale możesz się skontaktować ze sprzedawcą i zapytać o rozmiar. Tutaj już masz powietrzną amortyzację i resztę złożoną z głową, ale pamiętaj, że taki rower na asfalcie i ścieżkach rowerowych zawsze będzie lekko przymulony w stosunku do crossa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic trzeba się z tym przespać jutro pojadę i pooglądam jeszcze rowery ale na 80% bedzie to Kross Evado 5.0 wyglądowo bardzo mi pasuje i chyba pierwsza myśl żeby kupić crossa była tą najlepszą. Po ciężkich trenach raczej jeździć nie będę więc cross powinien wystarczyć.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam siedzialem wlasnie na tym caldeonie i odpada jakos pozycja nie ta. Za to przymierzylem sie do 27,5 norteca gravity i lezy idealnie. Model gravity dr moge miec za 2600 a model gravity al za 1900. Zakladajac ze evado mi nie bedziebpasowal to warto brac pod uwage te modele ? I czy warto doplacac do tego DR ?

 

 

P.S. Rower kupiony stanelo na 29er krossa B4 dostalem naprawde fajna cene a siedzialo minsie bardzo wygodnie, w przeciwienstwie do crossowych rowerow. Dzieki za pomoc pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gravity AL nie ma amortyzatora w pełnym tego słowa znaczeniu - DR już tak, ale i tak tylko sprężynowy. Jeśli pominąć widelec to nie opłaci się dokładać, ale szukałbym od razu jakiegoś powietrznego amortyzatora na wymianę - nowy Raidon kosztuje 600 zł, więc w sumie wychodzi jak za DR, ale lepiej :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...